Skal ut på en liten reise i Business til Miami med familien i oktober. Det store spørsmålet er hvilket bonusprogram vi skal benytte. Ingen av oss har ett eneste poeng hos noen av Oneworld-selskapene. Det eneste er at jeg har et Topbonus Silver som jeg har matchet fra EBS med 500 poeng (hvor kom de fra?) med gyldighet til 31.05.2016. Du lurer kanskje på hva som påvirker hvilket program vi velger? For de tre andre er det nok alene bonuspoeng, om disse kan slåes sammen på en konto og hva man kan få ut av de poengene vi får på denne turen. For meg er det også bonuspoeng, samtidig som det hadde vært greit med Oneworld Ruby-status hvis jeg kan få det et stykke utover 31.05.2016. En siste ting som kan ha betydning er om det er noen som kan statusmatche EBS-kortene jeg og min far har, som vil gi oss mer opptjening på denne reisen eller evnt. fordeler. Vi har ingen ytterligere planlagte reiser med Oneworld, men regner nok med at det blir ihvertfall én TATL det kommende året, ihvertfall på 1-2 av oss, trolig med BA/AA, evnt. Finnair eller Air Berlin. Det jeg har funnet ut er at hvis vi velger BA får vi alle 16,906 Avios + 360 Tier Points og Bronze. Får man gjort noe morsomt med 67,624 Avios? Jeg har også funnet ut at AA krever 4 flighter med AA for å få status, men dersom vi får brukt poengene bedre der er det ikke utelukket. Skjønner at dette kan være litt omfattende å sette seg inn i, men håper at en av dere som har litt peiling på dette har lyst til å hjelpe meg ––– Alle fire reiser ut slik: BA 763 Oslo - London British Airways Departs Gardermoen (OSL) on fre. 09 okt. 2015 at 11:50 Arrives Heathrow (LHR) on fre. 09 okt. 2015 at 13:15 Duration: 2:25 Class: Business (J) BA 1528 (AA39) London - Miami British Airways (Operated by American Airlines) Departs Heathrow (LHR) on fre. 09 okt. 2015 at 15:00 Arrives Miami International (MIA) on fre. 09 okt. 2015 at 19:40 Duration: 9:40 Class: Business (I) Tre av oss reiser tilbake slik: BA 1529 (AA38) Miami - London British Airways (Operated by American Airlines) Departs Miami International (MIA) on fre. 16 okt. 2015 at 21:20 Arrives Heathrow (LHR) on lør. 17 okt. 2015 at 11:00 Duration: 8:40 Class: Business (I) BA 766 London - Oslo British Airways Departs Heathrow (LHR) on lør. 17 okt. 2015 at 13:05 Arrives Gardermoen (OSL) on lør. 17 okt. 2015 at 16:15 Duration: 2:10 Class: Business (J) Og sistemann tilbake slik: BA 208 Miami - London British Airways Departs Miami International (MIA) on man. 19 okt. 2015 at 20:40 Arrives Heathrow (LHR) on tir. 20 okt. 2015 at 10:15 Duration: 8:35 Class: Business (I) BA 766 London - Oslo British Airways Departs Heathrow (LHR) on tir. 20 okt. 2015 at 13:05 Arrives Gardermoen (OSL) on tir. 20 okt. 2015 at 16:15 Duration: 2:10 Class: Business (J)
Aiai.. Nøkkelopplysning.. Fnnes det eksempler på at det har blitt fulgt? AA har jo ikke fuel surcharge så det er jo en stor fordel..
Gitt at du får avios for hele denne bookingen, ville jeg nok spart i BA Executive Club. Mener fortsatt at UUA (Upgrade using avios) er en god deal hvis man er fleksibel på datoer og drar til destinasjoner med ok tilgjengelighet på bonusbilletter.
Jmf. dette @Jan Fredrik , hvis BA vil være vanskelige, så kan de vel vise til dette? Hvis du booket reisen direkte fra ba.com, bør det ikke være noen sak
Det er vel AA sine flyninger og bookinger bestilt hos dem dette bør gjelde for?? Det er jo BA som må ta kostnaden her selv om det evt. er en AA flight i bilde som hos meg?
Nettopp, billetter utstedt av BA bør ikke være noe problem. @Jan Fredrik , ser dere skal fly AA 773 TATL, bare å glede seg, bedre enn BAs CW-produkt synes jeg
Er det noen som skal reise i høst på disse error fares med BA og kreditere til AA vil jeg gjerne vite om det går knirkefritt.
Hei, Ser at jeg opptjener 13.990 Avios T/R OSL-EWR i business(flyr med BA begge veier), er det noen som kan si meg hvor mange AA poeng jeg vil få på denne turen.