Vi er litt inne på den, men vi ser strengt tatt ikke havet derfra. Er jo bare elva Eleben som har sitt utspring fra havet.
Definitivt Edinburgh vil jeg si: - ha passet klart = non-schengen - havet - sykling - parisehjul - universitetsby Osv
Valgene står mellom Edinburgh og Gøteborg. Vi hadde Barcelona før værmeldingen. Rotterdam og Antwerpen er mindre sannsynlig da det innebærer å fly til henholdsvis Amsterdam og Brussel for så ny transport videre. Føler det er nok så uaktuelt når jeg tenker på hvem som arrangerer reisen. Dessuten er det varmere der enn Edinburgh og Gøteborg. Når det gjelder "mange, mange, mange hundre tusen", så er vi veldig usikre på hva det menes. Vi tenker at mange hundre tusen er 300 000. Mange, mange er 400 000 og mange, mange, mange hundre tusen er 500 000. Dessuten tolker vi det med hintet om energibar og "rett i koppen" som gjerrig. Skottland=gjerrig.
Her må jeg korrigere deg, Elben har ikke sitt utspring fra havet, den har sitt utløp i Nordsjøen. Elbens utspring ligger i Riesengebirge (Krkonose) nord i Tjekkia. Derfra er det drøye 1.100 kilometer gjennom Tjekkia og Tyskland før den munner ut ved Cuxhaven. Men du har helt rett i at du ikke kan se havet fra Hamburg.