Hvor flyr man billig på First? (Best First Value!)

Tråd i 'Reisedeals' startet av chrt, 03. okt 2016.

Tags:
  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Noen skriver varmt om "Billig Emirates First reise" fra Hong Kong til Bangkok. Og dette er nok et bra tilbud. Men om du virkelig søker "First - Value for the money", typisk med to måltider og reisetid 6+ timer. Hvor og med hvilket selskap kan man finne de beste prisene? Eurobonuspoeng kan jo være med i bakhodet som bonus i jakten av billig billett(er) i First! Noen reisetips?
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss har hatt kampanje på F fra LHR til vestkysten av USA med priser på rundt 25 000 NOK for ikke så lenge siden, om jeg ikke husker feil. Ellers er vel OSL kjent for å være et av de stedene med rimeligst F-priser i den vestlige verden på generell basis.
     
    chrt liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Den kampanjen med Swiss sjekket jeg ut også. Prøve meg da på LHR - LAX via Zürich med den nye 777´en til Swiss mellom Zürich og L.A., men da var det allerede for sent. Men fant andre byer i Nord-Amerika til samme prisen (rundt 25 000 NOK), men da med andre flytyper.

    Viss det ikke være Star Alliance så leste jeg for en stund siden om "billige" First-billetter med Emirates fra Maputo i Mozambique, via Johannesburg og Dubai til L.A. Under 20 000 NOK en vei og da får du mange timer i First i alle fall, men problemet er selvfølgelig at man må posisjonere seg før og etter. Men da kan man jo posisjonere seg med Star Alliance for å hanke inn noen EB-poeng ;)
    En slik tur kunne jeg virkelig ha tenkt meg å prøve selv... Finner ikke denne prisen nå på noen vilkårlige søk fremover, men det er vel en mulighet for at den dukker opp igjen.

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/07/19/cheap-emirates-first-class/
     
    Petter B-C and chrt like this.
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    BA har vært nede i rundt 25.000 til LAX, og da hender det man kan trikse til en AA-routing (LHR-LAX) med samme pris på codeshare. Det var nok i samme omgang LH og LX hadde lave priser hvis jeg ikke husker feil.
     
  5. fmel

    fmel Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Har booket en vei First med Etihad nå i november fra AUH til BOM ombord på deres A380 (flight EY204). Kostet vel 8000-9000kr en vei. Er vel uten tvil billigste måte å oppleve Ethiad sine First Apartment's på. Deretter håper vi på LH F award fra BOM til FRA på vei hjem.
     
    chrt and John in The Tower like this.

Del denne siden