Alle må registreres i ArriveCAN-systemet, men de minste barna er unntatt krav om testing. https://travel.gc.ca/travel-covid/t...cinated-travellers-entering-canada#vaccinated
Har eigentleg tur for heile kostebinderiet med ruting OSL-AMS-IST-ICN-HND//NRT-TPE-VIE-MUC-OSL, men trur det blir vanskeleg med to vaksne og to born. Ser ut som "hytta" i Italia er ledig, så då spørs det om det blir turen. Nokon som veit om unger på 14 år må ha negativ test før flyturen, eller om det held med swab og registrering i Italia? (Forsto ikkje reglene...)
Meget god nyhet! Har en tur til Chile midten av januar neste år. Håper fullvaksinerte turister slipper karantene når den tiden kommer.
I dag, den 30. september kommer UDs oppdaterte liste over land med reiseråd. Den vil ikke påvirke mine planer eller forståelse for lokale forhold på noen måte, men det blir interessant å se på hvordan norske myndigheter vurderer risiko i lys av covid-19 og status i verden. Det er mange ting som har endret seg lokalt siden mars 2020.
Ringte i går og avbestilte min bookning til Vietnam den 9. oktober. Fikk full refusjon og forlenget bestilling på CT med litt over 30 dager. Da er det bare å sette seg ned å finne nye reisemål igjen.
Var det med utgått CT? Var det pga reiseråd (de gjelder vel ikke lenger)? Eller pga schedule changes?
Det var med utgått CT ja, referert til at regjeringen ikke anbefaler reise utenfor EU samt at Vietnam har suspendert visa utstedelse til "vanlig reisende".
UD: Når det globale reiserådet avvikles 1. oktober, vil ingen land få nye pandemirelaterte reiseråd nå. Liste over land med reiseråd Da ser det ut som jeg sparer drøye 1600,- ved å slippe kjøpe Gouda sin enkeltreiseforsikring i høstferien
Reiserådet er over, og for første gang (?) går det direkte fly Osl-MLE QR7433 Må innrømme de timet dette rimelig greit.
Har en reise til LAX med avreise 8.november. Siden USA fortsatt ikke har informert om hva "early november" betyr, samt at de har satt Norge på land det frarådes å reise til, er jeg veldig usikker på om vi i det hele tatt kommer oss av gårde. Hvis USA-turen skulle gå i vasken, har dere noen forslag til destinasjoner det vil kunne være mulig å få bonusbilletter i C til på kort varsel i november? Ønsker sol og varme. CUN er et alternativ, men reisen med TK via MEX blir i lengste laget som gravid. MLE er også et alternativ, men finner ikke billetter pt. Andre forslag?
To steder som er åpne er Seychellene og Mauritius - men om det er ledige plasser i biz er et annet/større spørsmål...
Tipper at det er finnes flere alternativer. Nå har jeg ikke brukt tid på å sjekke siste status blant alternativene jeg kan komme på, men lurer på om PTY kan være et alternativ. Tror det skal være mulig å komme seg dit i november.
Slutt på karantene fra 1. nov. https://www.travelandleisure.com/travel-news/chile-reopening-to-international-travelers