Hvor lett er det å få endret en SAS Plus billett?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av no-backpacker, 09. jan 2016.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Siden SAS har tilbud på SAS Plus billetter vurderer jeg å kjøpe noen billetter, rett og slett fordi det er greit med fleksibiliteten. MEN så er spørsmålet... Hvor lett er det å få endre disse billettene og hvor store er sjansene for at det koster grisemye penger? Noen som vet? Om det har noe å si så skal jeg t/r BGO-OSL noen ganger i løpet av vinteren/våren.

    Xxx.
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det er enkelt å endre, men du må påregne å betale mellomlegg når det nærmer seg avreisedato. Dette kan du endre på nett også og kan betale der. SAS er flinke å nulle ut billige billettkategorier når det nærmer seg avgang, og det behøver ikke nødvendigvis ha sammenheng med at et er fullt.

    Selv har jeg endret utenriks bare, og det har gått greit en månedfør men 1-2 uker har det kostet 1000-1500 å endre stort sett avhengig av hvilke klasser som er åpne. Sikkert andre som har mer erfaring med å endre innenriks.
     
    no-backpacker liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    En bedre løsning er nok å booke flere avganger og deretter avbestille de du ikke trenger :)
     
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du betaler rett og slett prisforskjellen. I dag koster det 2499 om man ønsker å fly SAS Plus fra BGO til OSL. Hadde du opprinnelig kjøpt en billett for tre måneder siden og ville endret billetten nå i dag, hadde du måtte betalt mellomlegget, så enten den opprinnelige billetten kostet f.eks. 699, 899, 1099 etc. etc. etc. så ender du med å betale 2499 totalt. Sjekker jeg f.eks en dato om noen uker (28/1), er det 1549 for de billigste Plus-billettene, og mellomlegget hadde blitt mindre opp fra 699, men venter du lenger, blir de billettene også dyrere.

    Så om det koster grisemye penger, avhenger av hvor lenge før avgang du evt. endrer.
     
    no-backpacker liker dette
  5. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Så greie dere er! Får man igjen hele beløpet om man avbestiller forresten? Haha, føler meg som tidenes dust, men er man ny, så er man ny. :) (Og jakten på gullkortet har allerede begynt.. :) )

    Xxx.
     
    LN-FHU liker dette
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Plus-billetter er 100% refunderbare
     
    no-backpacker liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Korrekt.
    Jeg har ved flere anledninger booket guttetur i Plus før jeg har lagt frem planen til gutta. Ingen fare selv om de blir syre og ikke vil dra.. hehe..
     
    no-backpacker liker dette
  8. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig forskjellen mellom PLUS saver og bare PLUS?
     
  9. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut for at det blir en del bestillinger på fruen i dag da... For en med beslutningsvegring er jo dette perfekt! :) Synd det ikke er tilbud på Plus til Asia... (HK billetten min til 8000,- i monkey business svir litt enda... :) )

    Xxx.
     
    RoadKing liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig presisjon: Ikke alle PLUS-billetter er 100% refunderbare (på langreiser).. Her gjelder egne regler..
     
    view liker dette
  11. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det en oppsummering et sted? Har ikke klart å finne noe på SAS sine sider..
     
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Plus Saver er ikke refunderbare.

    (en meget kort oppsummering)
     
    Baldrick liker dette
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer ikke helt.. De er refunderbare mot gebyr. Sist jeg fløy over dammen var gebyret for avbestilling 300€. Samme gjelder ofte Business Saver, men usikker på størrelsen på gebyret her..

    --
    SAS Plus Saver

    Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

    Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før avreise. Drivstofftillegg er refunderbart før avreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter avreise.

    Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.

    --

    SAS Business Saver

    Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

    Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før utreise. Drivstofftillegg er refunderbart før utreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter utreise.

    Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig presisering ang Europa vs longhaul Plus, jeg reiser primært i Europa på jobb så mine endringer og erfaringer begrenser seg til dette.
     
  15. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager...jeg tenkte automatisk på Plus innenlands og Europa. Egne regler selvfølgelig for Plus på longhaul. Men siden trådstarter spesifikt nevnte innenlands( OSL-BGO) ble svaret mitt slik det ble.
     
    no-backpacker and SASlovah4evah like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,778
    Bonuspoeng:
    293
    Er det et tidspunkt som er bedre å endre en SAS Plus-billett? Jeg får reise hjem fra solkysten enn dag tidligere enn bestilt. Har ikke full flex så det blir gebyr og eventuell prisforskjell, så det er kanskje jo før jo bedre? Regner ikke med at jeg klarer å snike meg inn på Flesland og smiske meg på et fly et døgn i forveien?
     

Del denne siden