Nå som Bangkok i business utgår med italienske fanfarer og tilhørende høye kneløft så er det kanskje påtide å vurdere en annen destinasjon til påska. Hvor kan man dra fra Norge som ikke koster en arm og samtidig har "varmegaranti" ? Har tenkte på Kanariøyene, Azorene, Maderia og Cape Verde, men prisen blir fort 5-6000kr per nese i eco.. Azorene er kanskje heller ikke varmt nok nå.. Noen gode tipds her? Ser at man klarer sentralamerika for 6-8000kr men da med feil selskap og fortsatt i eco.. Klar over at påsken er dyr men...
Hva med å fly til Hong Kong på neste billigkampanje til ca 2500.-? Det er jo mange proxy-destinasjoner derfra. Vietnam, Kambodsja, Filippinene, Malaysia eller Thailand. Kostnadsnivået der ned er billig. En annen mulighet er å kikke på http://www.lastminute.de/ De er på en måte Tysklands svar på http://www.solfaktor.no/ Sist gang jeg var å slappet av i Egypt nærmere bestemt Dahab rett utenfor Sharm El Sheikh, så riste jeg for 49 Euro fra Hamburg til Sharm El Sheikh i 17 dager. Flyet fra Kristiansand til Hamburg 5 segmenter, med 1750 EBB, som passet som hånd i hanske for å rekke det flyet der
Bra tanke men tror ikke det finnes noe til den prisen for påske. Pleier jo vært Black out dager der. Og det frister lite å fly så langt i minus med tre generasjoner...
Valencia får du fra ca 15 000kr(to voksne to barn) KRS-OSL-FRA-ALC 8-17april. Ikke så gunstig med overnatting begge retningene
Valencia er utelukket. Dessuten er ikke ALC Valencia Har faktisk bodd i Alicante og deg kan fint være surt der på våren.. :/
Finnes nok varmere plasser en ALC, men har mange høstferier og påskeferier der nede siden jeg har leilighet der
Ta kjøreturen ned til Abu Dhabi. Det meste av 5-stjerners resorts til rundt 1000-lappen natta. Planlegger selv en tur dit i starten av mars og man må stort sett minst 6 timer unna for å få tålelige badetemperaturer. Besøkte Dubai i fjor og det er påfallende forskjell i prisene når man beveger seg den korte turen sør-vest Enklere og billigere å komme seg ned dit en f.eks. Kapp Verde og jeg tenker å hoppe på LH sin "fastpris" på 10-lapper i C til Dubai om ikke det dukker opp noe mer interessant på nyttårssalgene.
Har hatt påskeferie på Tenerife, Malaga, Puerto Rico i karibien etc og alle plasser har det vært godt og varmt i den perioden