Hvor sikkert er det å reise til Cairo i disse dager?

Tråd i 'Reisemål' startet av no-backpacker, 23. jan 2014.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å ta en aldri så liten husmorferie til et varmt sted og lurer derfor på om noen vet hvor sikkert det er å reise til Cairo for to stk. kvinnfolk i 40-årene? Vi har tenkt å bo på IC og regner med det er god sikkerhet der, men smeller det, så smeller det… Hehe… noen som har vært der i det siste?

    Xxx.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Vesentlig tryggere enn IC Bangkok og IC Kiev!
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ventet med Egypt. Fortsatt rapporter derfra om uroligheter.
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Nuvel... Foreløpig er det rapportert om fem drepte i et bombeangrep i Kairo idag. Om jeg hadde hatt valget mellom å dra til Kairo eller Kiev, ville jeg valgt sistnevnte uten å nøle.
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Huffda… Jeg tror jeg venter litt jeg… :) Tusen takk! Mon tro hvor vi reiser da på et litt stramt budsjett? <inn igjen i tenkeboksen> :)

    Xxx.
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Pointbreaks på Staybridge Beyrut. Flott land!
     
    no-backpacker liker dette
  8. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer Amman og Doha, men er *litt* skeptisk… Litt usikker på hvorfor, muligens fordi jeg ikke har i den delen av verden før? Vi vurderer også Athen. <gruble, gruble> :)

    Xxx.
     
  9. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, jeg måtte jo nå sjekke hva du egentlig driver med og ser at du er PhD student i Sverige. :) Som fikk meg til å tenke på den gangen min mann var PhD student og vi var på en av de første konfransene. En av professorene der var polsk og hadde med seg sin polske familie, som var noe merkelig. Jeg VISSTE jo at de bodde i Sverige, men ikke søren om jeg husket det da jeg gikk og småpratet med mannen om hun rare konen… Først senere sa min mann at: "Men du… du vet jo det at han snakker svensk?" Jaja, nå er *jeg* hun rare professorkonen (jeg merker at studentene hans litt for ofte sjekker meg opp på LinkedIn… :) ).

    Israel… Vi holdt på å ende opp i Israel da mannen tok post.doc'en sin, men vi endte opp i Liverpool. :) Men altså, jeg har aldri vært i midtøsten og har en litt vag følelse av at det er litt skummelt å reise alene, som dame, dit. :)

    Xxx.
     
    SASlovah4evah and tommy777 like this.
  10. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor i alle dager er Heletz? Hehe, sikkert et varmt sted.. Anyway… Jeg må si jeg frykter sommermånedene i Beijing det året vi skal dit (mannen skal ha sabbatsår om 1,5 år). Mulig vi er så heldige at vi får med oss hele to somre. Jeg er jo født i Seoul, så jeg burde ha i genene at jeg tåler varme, men det gjør jeg altså ikke. Mannen tåler det mye bedre enn meg! Han var i Chongqing og Beijing i fjor sommer og skal tilbake nå i mai/juni. Jeg har takket nei, orker ikke varmen….:) Samtidig HATER jeg vinteren her, fryser hele tiden… Hehe, en jevn temperatur på 20 -25 grader hele året hadde passet meg best!

    Ang. konferanser så er det kjekt. Vi har vært på steder som vi kanskje aldri hadde reist til ellers , som Hyderabad i India og Hakodate i Japan. Hawaii har vel vært ett av høydepunktene, sammen med første gang vi var i Japan. En annen fordel med nerdefag i akademia er at miløet er ganske lite og plutselig har man venner, som man kan "besøke", over hele verden. :) (Selvfølgelig bare litt irriterende når de tror de kan komme på besøk til oss i flere uker, med hele familien på 5 stk. Og da snakker jeg om BESØK som i overnatte hos oss… :) )

    Husmorferien ble noe så kjedelig som til Kypros… :)

    Xxx.
     
  11. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, konferanse på Hawaii var ikke dumt nei! Vi dro hele familien (hehe… To voksne og ett barn) og tok en ekstra uke ferie. Sønnen drømmer fortsatt om Hawaii! :-D

    Helt klart en guilty pleasure for meg ihvertfall… Er vel i "syden" noen ganger for året (de gangene mannen er på konferanser der jeg ikke gidder å være med, som på bondelandet i Polen og Tyskland) og synes det er kjempedeilig, no stress! Har vært på Kypros før. En gang for mange år siden, da sønnen var liten og i høst sammen med samme venninnen jeg skal med nå. I høst var vi slitne og ville bare sole oss og slappe av så det ble ikke noe leiebil. Denne gangen skal vi ha leiebil hele tiden siden vi skal bo litt avsides… IC Aphrodite Hills skal være bra, men været kan være litt ymse i februar, så da er det greit å kunne stikke av innimellom. Og der kom jeg på at jeg har glemt å bestille leiebil… :)

    Xxx.
     

Del denne siden