Hvor tror vi det det være mulig å reise i januar, februar, mars i 2022?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 06. mars 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,673
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjorde jeg og bestilte ti Canada i september ... men vil ikke reise dit til vinteren og sitter derfor å lurer på å ombestille ..
     
    Jeanette liker dette
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke å drøye noen måneder og utsette til våren 2022 i stedet?
     
  3. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Bare så synd at Chile har så dårlig *A dekning.

    Dei er alt komt til 24.19/100 på vaksinering

    Også dårlig *A dekning når det kommer til Seychellene på 82.1/100!!! Nå på andre plass i verden etter Israel nårdet kommer til vaksinering.

    Disse vil vel bli blant dei litt meir eksotiske (enn middelhavet) som vil åpne opp igjen tidlig.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Chile har ikke så dårlig *A-dekning? For et par uker siden fant jeg biz-billett til SCL nesten daglig i januar 2021. Jeg har selv booket en open jaw OSL-EZE og SCL-OSL. Men jobber nå med å komme meg helt til SCL istedenfor EZE.
     
  5. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at eg kanskje formulerte meg litt dårlig der, det eg burde sagt var direkte flygninger uten stop utenfor EU.

    Bare fordi det er mulig å booke billetter betyr ikkje at innreise regler hos stopover landet ikkje kan føre til at du må kanselere.

    Og regler endrer seg fort i disse dager, spesielt med nye mutanter.
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg at Mexico blir ett problem, men ett 6 måneders visum i Thailand blir ett bra alternativ, og det blir mitt alternativ fra 1 november om ikke India åpner innen da :)

     
    SayWhat liker dette
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,461
    Likes mottatt:
    5,612
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har allerede mistet telling på hvor mange reiser jeg har kansellert/utsatt siden mars 2020. Om jeg ikke får reist til Latin-Amerika jan. 2022, så får jeg bare utsette turen til senere tidspunkt. Har allerede booket tur til Taiwan og Japan like før og etter tur til Latin-Amerika. Så det ordner seg nok.
     
    Lnbre and SayWhat like this.
  8. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er optimistisk i forhold til 2021. 16 stater i USA har alt åpnet opp, vaksineringen er i gang og antall nye smittede faller litt. Det store spørsmålet med USA er om det er poltikken eller fornuften som vinner frem.
    De som ikke er vaksinerte vil nok ikke reise i alle land, men mange vil nok akseptere en negativ test.
    Tipper hele Schengen og USA åpner i midten på mai. Det er mange som lider og livsgrunnlaget forsvinner når turismen er borte. Etter hvert som vaksinene settes og antallet som blir alvorlig syke går ned må vi kunne åpne opp :)

    Jeg vurderer Paraguay i julen 2021, er det noen som aner om det er noen Star Allaiance selskaper som flyr dit? Har en CT som går ut 31. mars...
     
    Maggie liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,894
    Likes mottatt:
    57,517
    Bonuspoeng:
    293
    SayWhat and Skarven like this.
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg ingen tro på.
     
    Eddie47 liker dette
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg deler litt av din optimisme, dog ikke like mye.
    EU og de høye herrer på 50+ som sitter og bruker opp tiden på gebrokkent Engelsk kan du få gratis av meg. Folk som var kritiske til Storbrittania utenfor kan se utviklingen nå. Så ikke like optimistisk med tanke på hele Schengen.

    Skal jeg tippe gjetter jeg på at det første landet vi kan reise til er Island og Danmark i midten/slutten av Mai.
    Usa vil være mulig i løpet av sommeren, det samme med Storbritania.
    Gjetter på at turistlandene rundt middelhavet vil gjøre alt de kan for at vi kan komme dit i løpet av sommeren og tipper på at det blir et lignende trafikklys system som i fjor.
    Deler av øst-europa virker fortapt, fks Tsjekkia blir vanskelig før tidligst høsten.

    Muligens jeg tar skivebom men er optimist av natur og liker ha noe å glede meg til :)
     
    Last edited: 09. mars 2021
    Skarven, EndreD and RoadKing like this.
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,639
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    183
    Hellas åpner for turister som er vaksinert i Mai

    Ganske forventet at turistavhengige land vil åpne opp.

    Spent på hvordan det blir med barn/unge under 16år, familier er jo en relativt stor kundegruppe. Barna får ikke vaksine med det første og kan ikke akkurat være 2 uker alene hjemme heller..
     
    Skarven, EndreD and Maggie like this.
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Gitt at det blir OL, så har Japan bestemt seg for at ingen utlendinger tilskuere får komme og se.

    En annen ting er at selv om land åpner opp for at vaksinerte får reise inn i landet, er det fortsatt ikke slik at UD kommer til å tillate reiser med det aller første.

    Og til slutt så skjønner jeg ikke hvorfor folk er så anni å komme seg ut med en gang. Oslo har vært stengt ned i 5 måneder. Jeg tar en sommer i Oslo med åpne tilbud før jeg har behov for å komme meg ut av landet.

    Jeg er negativ til det motsatte er bevist.
     
    SayWhat and Eddie47 like this.
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Det er livsmottoet til en pessimist ;)

    Det med OL er vel ikke bekreftet og kan eller ikke sammenlignes med det vi diskuterer her, når man kan reise på ferie ut av landet igjen.

    Jeg velger la folk få lov til å drømme seg bort til fjerne strøk så raskt det lar seg gjøre. Kommer selv ikke reise før reiserådet blir endret. Har Norgesferie i backup, om det ikke blir noe av mine andre bookinger
     
    EndreD liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,673
    Bonuspoeng:
    293
    Tilbake til utgangspunktet i tråden:

    Hvor tror vi det kan være mulig å reise i januar, februar og mars i 2022?

    Vi har en reise til Canada med mellomlandinger i USA i september som vi lurer på om vi skal avbestille og bestille til en ny destinasjon, det må gjøres før utgangen av denne mnd. fordi det er bestilt med en CT som går ut 31.03.
    Mye tyder på at det blir vanskelig å komme inn i USA og Canada i 2021, kanskje vi bare kan reise i Europa i 2021??
    Australia er jo helt lukket, foreløpig ut 2021.

    Dette betyr i mitt hode at vi må tenke lenger frem og da til 2022.
    Ombookingsreglene for 2019 CTene gjør jo at valg av destinasjon kan være lurt og da med ytterligere forlengelse.
    Men hvor??

    Jeg har funnet ledige bonusbilletter til mange steder, f.eks.:
    Namibia
    Costa Rica
    Mexico
    Vietnam
    Taiwan
    Sør-Korea
    Colombia
    USA
    Canada
    Argentina ....
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge vi snakker om reisemål utenfor Europa tror jeg at det er noen som er mer trolig enn andre, så jeg kan gjerne dele mine gjetninger;
    1. USA. Alle skal være vaksinert ila. mai, men jeg tror ikke på åpning før ila. august
    2. Seychellene, Maldivene og Mauritius. Disse, og trolig andre som lever av turistene vil være tidlig ute bare de føler de har nok kontroll. SEZ er vel på toppen av vaksinering i disse dager. Tipper alle tre er åpnet opp innen oktober.
     
    Maggie liker dette
  17. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har satset på nyttårstur med kjernefamilien med Turkish til Taiwan. Det er jo en flink gjeng som holder til der, og jeg tenker at det kan være en aktuell destinasjon relativt tidlig. Det er også et sted jeg tenker at familien kan dra en annen seinere gang hvis det blir nødvendig med utsettelse.

    Ellers hadde jeg kanskje gått for USA, dit skal man alltids klare å hygge seg en gang. Motargumentet er at det er relativt greit å få billetter dit med SAS.

    Go Canada?

    K
     
    Eddie47 liker dette
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter denne.
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir jo bare synsing...

    Men enig med @OttoL, bare å satse på hjemmepåske, hjemmepinse og hjemmesommer. (hjemme som i innaskjærs ....)

    Kanskje vi kan strekke oss til å dra til Hedmarken i høstferien for å ta opp potetene.
     
    flying_all liker dette
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,673
    Bonuspoeng:
    293
    .... det er det jo lavtbetalte Øst-Europeere som gjør.
     

Del denne siden