Hvor tror vi det det være mulig å reise i januar, februar, mars i 2022?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 06. mars 2021.

  1. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vell ikke bekreftet? De skulle også på et tidspunkt åpne for nordmenn allerede 1okt. mener jeg å ha lest, men dette ble det heller ingen ting av.

    Håper inderlig at de kommer til å åpne allerede 1nov. men jeg trur dessverre ikke dette blir tilfelle. Synes synd på bekjente som har booket tur gjennom momondo allerede i november, her trur jeg de vil få problemer.
     
  2. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Jo Thailand bekrefter at de åpner for 46 land (inkludert Norge) 1. november.
     
    Magnus1001 liker dette
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Denne hadde jeg ikke fått med meg. Men leser jeg det rett at man må ha 1 natt på hotell i påvente av svar på PCR test tatt ved ankomst selv om man kommer fra et grønt land?
     
  4. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Vietnam har "åpnet" grensene igjen for personer fra 72 land med grønt koronapass (inkl. Norge). Forhandler med ytterligere 80 land om å godkjenne hverandres pass. Foreløpig med 7 dagers karantene ved ankomst.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har du kilde? Gjelder det kun Phu Quoc eller hele vietnam?
     
  6. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    paramberg liker dette
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det stemmer at man må ha en natt på SHA+/AQ-hotell i påvente av negativ test. Selv for de som ikke skal til bringe ferien/oppholdet på et hotell, kan ikke dette sies å være en begrensing av stor betydning. Jeg hadde i hvert fall dratt! :D Angrer som en hund på at jeg avbestilte billetter i november fordi jeg ble negativ og tenkte at de uansett ikke kom til å åpne. Burde hatt is i magen gitt!
     
    Last edited: 23. okt 2021
  8. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Til en viss grad enig, for vår del er ferien på rett i overkant av 1 uke, som vi planlegger til Koh Samui. Hvis vi da må legge inn 1 natt ved ankomst + en natt ved avreise (som sikkerhet ved forsinkelse) så er det ikke mye igjen.
    Hvis lengden på ferien nærmer seg 14 dager hadde jeg også reist tvert. :D
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    India åpner den 15 november og du kan får 30 Dagers E-Visum til India gyldig for innreise fra den dagen. På det Indiske konsulatet i Kathmandu så kan du søke også søke ett 90 dagers papirvisum, men du må da møte på konsulatet i egen person for å få det visumet. Nepal har også åpnet for Visa On Arrival på flyplassen i Katmandu. Når du lander så kan du velge mellom 15 dager, 30 dager og 90 dager, husk at det er kun 90 Dagers visumet som kan forlenges om du skal være i Nepal over lang tid :)
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker dere å leie hus da eller?
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Jeg har BKK billetter i C med Finnair A350 i tidlig desember. Åpent der nå.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,179
    Likes mottatt:
    869,703
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser at Vietnam ser ut til å åpne, mye tyder likevel på at vi kommer til å kansellere likevel. Selv om landet er åpent er det ikke smittefritt og helsevesenet er ikke spesielt godt utbygd.
    I tillegg er det ennå åpnet for transitt på TPE.

    Det er ikke enkelt dette, men samtidig går det jo bra for de fleste.
     
  13. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.
    Mulig jeg formulerte meg dårlig, men poenget var at 1 uke på koh samui blir fort litt kort om vi må booke 1 natt i bangkok ved ankomst i påvente av svar på testen. samt at vi ønsker å legge inn 1 natt på hjemturen for sikkerhetskyld.
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm… tror ikke du må overnatte i Bangkok altså. Mener du skal kunne dra rett til destinasjonen. I ditt tilfelle Koh Samui.
     
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det helt overkommelig, uansett så blir det ikke aktuelt å reise før februar for vår egen del. Regner med det kommer noen erfaringer på dette allerede i november og desember. :)

    Som tillegsinfo så fant CT telefonen opptil flere bookbare business seter med thai i januar fra både MUC, ARN og CPH tidligere idag. Seter som ikke er synlig på AF.
     
    Jeanette, Travellingalf and Baldrick like this.
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Samui er uansett best i februar synes jeg :)
     
    pensjonisten, Magnus1001 and MadsVaHa like this.
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
  18. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Ekstremt sugen på en solotur til Thailand i Januar selv. Har ikke mulighet lenger enn ei uke. Er i likhet med andre i tråden her lite frista av tester, venting, restriksjoner osv når man kun er borte ei uke, så litt i boks foreløbig.
     
  19. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha sjekka litt virker ikke dette så restriktivt som det høres ut som.

    https://www.shathailand.com/

    Her var det mer enn nok av hoteller å velge i. Tror nok jeg prøver å booke en aldri så liten thaitur ja..
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg for min del synes innreise etter 1.november virket veldig lite restriktivt. Det er veldig mange hotell som er godkjente, og om man ikke vil tilbringe hele oppholdet der, er det bare å bytte hotell etter en natt.
     
    rookietrader liker dette

Del denne siden