Hvordan å håndtere overbooking - Not!

Tråd i 'Nyheter' startet av whaat, 10. april 2017.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Det er på en måte et prinsipp som er viktigere enn å innrette seg etter en mer eller mindre tilfeldig utøvelse av ordensmakten. Helt fra romerretten og lenger tilbake er kontraktsoppfyllelse det mest hellige prinsippet. Legen forholder seg til en kontrakt, og gjør trolig klart oppmerksom på dette samt konsekvensene av brudd.
    Vi er enige i at konflikter bør løses på sivilisert vis. Vi er uenige i om United (underleverandør) her har gjort det.
     
  2. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Utvid til tre måneder og se at det som skjedde den 11. april bare er en liten endring i forhold til alt annet, som var poenget mitt. De som eventuelt har tapt store penger på dette er de som kjøpte den 10. april og solgte den 11. april? (de fleste som driver med aksjer driver vel ikke med daytrading? :)
     
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    At flyet var operert av noen andre enn UA har jo ingenting med saken å gjøre.
    Med avgang fra en av UA sine største Huber kan jeg garantere at gate personell er UA ansatte og det er jo de som er skyld i mye av faenskapet med måten de hånderte situasjonen.

    Liten sidebemerkning, ifølge Reddit (ta med en liten klype salt) så skal passasjerer ha tilbudt å stå over flighten for 1600$ hvor ansatte bare hadde ledd hånlig av de. Her skal det spares noen $ så vi bare drar ut noen mot deres vilje.

    Mener UA fortjener all den kritikken de får i SOME, og jeg ler godt av alle memene som er blitt laget.
     
    Fredrik81 and milehigh like this.
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Garanter hva du vil, men de som handler commuterselskapene er blitt outsourdet til UGE (United Ground Express - nyoppprettet for å spare handlingkostnader). Selskapet er et subsidiary av United, men de ansatte er flyttet ut av modeselskapet.

    Det er ellers ritkig som du sier - det er United som er part her og Uniteds Contract of Carriage som gjlelder.

    Forøvrig står jeg av resten av debatten. Ser at mine forsøk på å legge frem fakta overkjøres av de som foretrekker å stå på såpekassa og gaule om sine rettigheter.

    Glad påske - MOW out!
     
    Aussie74 liker dette
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Setter stor pris på dine fakta/poster her, og det tror jeg mange gjør. Kom tilbake når påskefreden har senket seg! Temperaturen er nok høyere på de fleste andre forum på dette temaet:)
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Følger opp denne med videoer som lovet.

    Til punkt 1:


    Til punkt 2:
    (spesielt den andre mobilvideoen)

    Til punkt 4:


    Anbefaler forøvrig å se denne videoen: http://www.insideedition.com/headli...ts-before-doctor-was-dragged-off-united-plane
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant å høre hva UA CEO sier når han er sobered up (fått gode nok råd), og erkjenner at doktoren "is not at fault".
     
    Last edited: 13. april 2017
  8. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    691
    Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 13. april 2017
    milehigh liker dette
  9. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
  11. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 15. april 2017
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Herlov and RoadKing like this.
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Svært biased, spør du meg.

    Saklig, men med et juridisk utgangspunt.

    Det er ENORM forskjell på hva som står i vilkårene og praksis. Kundene bryr seg som regel mer om hva selskapene faktisk gjør, enn hva som står i vilkårene.
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183

    Og det er jo et poeng. At andre selskap har samme vilkår er jo irrelevant om det aldri blir brukt, og nå heller aldri vil bli brukt.

    Litt som om homofile ikke dro på ferie til Norge før 1972 siden det var forbudt.
     
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    United Airlines strøk IQ testen her. De kunne ha gitt alle beskjed om å forlate flyet på grunn av en teknikalitet, med beskjed om å vente ved gate til problemet var fikset. Deretter så kunne de ha ordnet problemet ved gate. Da hadde det gått mye bedre for dem.

    Den løsningen der var den dummeste de kunne ha funnet på, jeg er faktisk imponert av dem for dette.
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,227
    Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Biased var vel ordet. Blir jo som vanlig mest tull og useriøst når dama (gjelder selvsagt også menn men man ser oftest fenomenet med damer) til en ansatt skal mene noe. Med info som er plukket opp på klappsetet og ved frokostbordet. En misforstått form for lojalitet. Dessverre noe man ser for ofte.

    AA har oppdatert vilkårene sine så det ikke skal være noen tvil (selvom de ikke gjorde slikt tidligere heller) https://www.aa.com/i18n/customer-service/support/conditions-of-carriage.jsp#oversales

    "American will not involuntarily remove a revenue passenger who has already boarded in order to give a seat to another passenger."

    DL har økt satsene sine for IDB opp til 9950$ for supervisor.
     
    Eddie47 and thecoldfish like this.
  17. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    PVflyer, milehigh and Jan Fredrik like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,431
    Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing and milehigh like this.
  19. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Vet at dette begynner å bli litt gammelt men måtte bare dele denne :D

    [​IMG]
     
  20. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden