Hvordan å håndtere overbooking - Not!

Tråd i 'Nyheter' startet av whaat, 10. april 2017.

1. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg så et klipp fra kongresshøringen:
    Munoz: We rebooked crew in the very last minute. We created a situation (at our wrongdoing?*inaudible*) that we should never have done".

Jeg ble vel anklaget for å trolle når jeg antydet det samme her, men det er ikke så nøye: Det er ikke tilfeldig at man inngikk et forlik rett før denne høringen, for denne innrømmelsen tilsvarer innrømmelse av skyld.

For ordens skyld: Han sa også at det ikke var grunn til å tilkalle sikkerhetsvakter, og at de ikke hadde tilbudt nok i kompensasjon.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,137
    Bonuspoeng:
    293
    Har de kongresshøring på slikt??? Jøssenavn, de kan ikke ha mye å gjøre der borte.

jayeff liker dette
  3. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Nja, her vet jeg ikke om jeg er enig med deg..

Det holdes masse forskjellige høringer; både som grunnlag for lovgivende prosesser, men også for å avdekke forhold som bør føre til for eksempel ny lovgivning.

"Bør man, i lys av den siste tids hendelser, se nærmere på behovet for å lovfeste passasjerers rettigheter ytterligere?" er for eksempel et spørsmål Kongressen kan finne på å stille seg, og dermed kalle inn aktuelle parter, som for eksempel CEO Munoz, for å avdekke hva som faktisk skjedde, og hva man kan gjøre for å unngå det i fremtiden.

For offentligheten er det i tillegg en god anledning til å få innsyn i hva som foregår; ikke bare i de lovgivende prosessene, men også i saker som vi her har diskutert.

Her hjemme har vi også en rekke Stortingshøringer, men kanskje i første rekke i de forskjellige komiteene når saker skal gjennom Stortingsbehandlingen. Vi har også de mer "alvorlige" høringene, som når K&K-komiteen kaller inn. Se ikke bort i fra at noe tilsvarende hadde skjedd her hjemme, dersom det hadde vært en SAS-flight.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,137
    Bonuspoeng:
    293
    God forklaring @Blades33 , skjønt jeg kan vanskelig se for meg at Stortinget skulle sette ned en komite på noe slikt. Men hvem vet, da har de en unnskyldning for å ut å reise litt for skattepengene våre, se om de kan oppleve det samme :)

5. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, du har nok rett; jeg tror heller ikke dette hadde medført en Stortingshøring her hjemme. Men det er ikke utenkelig at det hadde ført til et spørsmål til Samferdselsministeren, enten som et skriftlig spørsmål eller som et muntlig spørsmål i spørretimen.

Oooog med det har vi vel klart å skli over i en samfunnsfagtime, det tar jeg på min kappe og avslutter der.

RoadKing liker dette

Del denne siden