(Advarsel: Videoen er uegnet for barn. Om den bryter med forumets retningslinjer, slett) http://www.secretflying.com/posts/video-two-men-violently-brawl-flight-tokyo-los-angeles/
Med stadig større mennesker og stadig trangere fly, kombinert med litt alkohol og en dårlig dag, så blir nok dette mer og mer vanlig
Gurgle... Fnates angst for gjengslagsmål bak i balja ser ikke ut til å være helt ubegrunnet. For egen del må jeg tilstå at lange flyreiser med ditto godt drikke og annen bevertning har en helt annen effekt: Først blir jeg veldig blid og litt opprømt, og til og med litt snakkesalig (to-tre setninger er likevel nok), deretter føler jeg trang til å bevege meg litt (opp og ned midtgangen opptil to ganger), setter på en film, titter ut av vinduet (ikke så nøye om det er noe å se på eller ikke, later som jeg tenker litt, forsøker faktisk å tenke litt, får det ikke til, blir litt molefonken, fikler med kontrollen for å sjekke om de har noe musikk som kan passe med sinnsstemningen som stadig skifter mellom ubekymret livsglede og liksom-ettertenksomhet, merker at jeg må ta en tredje inspeksjonsrunde på toalettet, ser litt mer på filmen (som må startes på nytt), gomler litt potetgull, lurer på om det er lurt å ta en øl innimellom champisen, rødvinen og hvitvinen, avgjør at det sikkert ikke er en så dårlig ide som alle vil ha det til (og som jeg husker fra tidligere), merker at at jeg må strekke litt mer på kroppen, tumler tilbake til setet og finner ut at det er fint å titte litt mer ut av vinduet, lurer på om det egentlig er mulig å møte noen på flyet som man kan bli ordentlig godt kjent med, later som jeg er George Clooney Up in the Air, og finner omsider ut at det er på tide å pakke seg ned under pleddet for å sove. Bare et siste trykk på knappen: "May I ask for a glass of water, and one more champagne?" Så kan jeg sove trygt.
På noen flygninger virker det som de kabinansatte ikke evner å se at de heller bensin på bålet når de serverer lenge etter at vedkommende har fått kvoten... særlig til reisende som entrer flyet godt animert allerede...
For noen idioter, her rissikerer begge fengsel og/eller bøter i hundre tusen kroners klassen. For noe jeg antar er småtteri.
Sover sjeldent på korte flyvninger, men for noen år siden sov jeg gjennom at en mann ble dratt ut på midtgangen og satt igang av en hjertestarter mellom Oslo og Tromsø et sted … bak gardina.
Det er ikke lett sånne tilfeller, og jeg har selv opplevd fulle plagsomme passasjerer to ganger. Begge gangene snek jeg meg bak til flyvertinnene og spurte om de kunne flytte på meg. Begge gangene ble jeg ikke flyttet, uansett hvor ille det var for meg Derfor lærte jeg av JRL og ta med meg nøtter på flyet. Som regel så går det greit, og jeg kan håndtere litt stress, jeg drar ikke trikset hans bare for morro skyld. Blir det derimot for ille, så er jeg "alvorlig allergisk" mot dem .... De vil ikke ha en medisinsk krise i 37.000 fots høyde i luftrommet over Afghanistan, så da flytter de meg uansett vekk da og plasserer meg en annen plass av sikkerhetshensyn
Han som blir sittende har vel ærlig talt ikke mye valg? Sitter du med vindussetet og personen ved siden av deg begynner å slå mot deg må man jo nesten forsvare seg?
Tror det er vanskelig å avgjøre hvem som provoserte frem dette for pulten og vil si han slo i overkant godt fra seg. Så da det fort til at begge må av.
Ja ja ... jeg flyr bak i bussen på fredag .... får håpe på soft block så jeg ikke får en svensk bølle på innsiden av meg Hva gjør man ikke for 3041 kr til Chicago ......
Helt latterlig å se godt voksne folk holde på på den måten, selv med alkoholpåvirkning så er du fortsatt ansvarlig for all dritten du gjør. Alkoholserveringen hos enkelte selskaper - som Thai - er litt over styr, selv bak i balja er det fri flyt. Så mye tvilsomt på vei ut fra Oslo, men etter noen timer i luften og rett inn i moderat turbulens ble det en kombinasjon av interessant, tragisk og ren underholdning. Det er bare å bruke huet!
Når en oppfører seg sånn på ett fly, så bør de få ilagt et 10 års totalt flyforbud, så får de bli satt på bakken. Lærer de ikke av det, så får de bli satt på bakken resten av livet sitt