Hvorfor så elendig bakverk på fly?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Herlov, 10. sept 2015.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, spørsmålet er enkelt. Hvorfor klarer ikke flyselskapene og cateringselskapene å tilby bakverk av anstendig kvalitet på fly? I hvert fall i businessklasse og førsteklasse. (First har jeg foreløpig ikke flydd, så kan ikke uttale meg om bakervarer der. Mulig det er noe annet som serveres der, og det allerede er bra kvalitet.) Det kan ikke være verre enn å steke rundstykker noen ganger i løpet av dagen hos catering. Ikke er det spesielt vanskelig eller spesielt dyrt. Hva er problemet?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Som gammel Pan-Am steward, var dette easy-peasy. Vi bakte ombord.
    I dag kommer brødet/bakervarene omtrent som bake-off produktene du kjøper på supermarkdet.
    Disse skal varmes i ovnene i flyet. Det er også et HMS krav om at all maten skal lagres kjølig i minst 4timer før lasting.
    Mangel på ovner, og dining-on-demand konseptet, er også utslagsgivende, men med en dedikert galley-steward, få passasjerer og høy arbeidskapasitet, kan dette løses.
    Jeg ser klart at en frokost kan oppgraderes på brød-fronten, men når man har en solid 5 retters middag, er brødet bare tomme karbohydrater, som gjør deg forstoppet.
    Brød blir litt som ekstra-ris til Kina mat, eller mais i Kebab/Taco = les vomfyll.
     
    braathens safe liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil påstå at bakverket på Luftwaffe biz slett ikke er værst, ihvertfall disse bollene som er laget av samme deig som de som brukes i pretzel. Er nesten overbevist om at de bakes ombord. Bakverk på BA har aldri vært godt, og det tipper jeg gjelder for US selskaper og. Den engelsktalende verden har aldri skjønt hva godt bakverk er, de holder seg med hvit brød som for det meste er luft.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    På Business Class synes jeg stort sett brødet er bra hos de jeg har flydd med.
    Varme rundstykker hos SAS pleier å være bra hvis man liker hvitt brød. På langdistanse har jeg fått et greit utvalg av godt brød.
    Thai har jo supre garlic bread, men også ok rundstykker.
    Lufthansa First hadde også helt utmerket brød.

    Har du noen eksempler på flyselskaper og klasser som leverer dårlig brød etter din mening?
     
    braathens safe liker dette
  5. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes SAS har veldig godt brød. Det er også godt utvalg med mange grove brødtyper som jeg foretrekker.
    Jeg reiser nesten bare med SAS og koser meg fælt med alt det gode brødet.
    Det er i Business Class dette gode brødet finnes, jeg vet ikke om det samme serveres i alle klasser.
    Prøv SAS neste gang og prøv litt forskjellige typer. God tur.
     
    Fnate liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes de varme rundstykkene på frokostpakkene til SAS på short haul er noe av det beste i lufta. Solsikkebrødet til BA i Club Europe er heller ikke så galt, men ikke like godt.

    Long haul suger nesten alltid. Og det kan så klart ha med lang lagring, men det gjelder jo ikke for det brødet man får til forretten like etter take-off

    Merkelige greier.
     
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Må si meg enig angående rundstykkene i frokostpakkene på SAS shorthaul....de synes jeg faktisk er gode, både de lyse og de mørke.

    Ellers er det jo mange land i verden hvor brød ikke anses som "skikkelig" mat og noen land anses bakverk for snack. Vil tro om man flyr ut av et land hvor brød er viktig, så blir man servert ok brød. Dette er mitt inntrykk, men mulig jeg tar feil.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har tipp topp bakevarer..

    Turkish og KLM? NOT so much..
     
    braathens safe liker dette

Del denne siden