Ikke lenger Diamant. Hva skjer nå?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hoggorm, 06. nov 2016.

  1. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,

    Min kvalifiseringsperiode er 1. november til 31. oktober. Siden jeg ikke føler diamantkortet gir så mange fordeler at jeg ville gjøre noen MR for å beholde det skulle jeg ha mistet diamantkortet 1 november.

    Men så var spørsmålet når det egentlig skjer? På SAS.no ser jeg meg fremdeles som Diamant, jeg kan gi bort et nytt gullkort eller to sølvkort igjen og jeg kan kjøpe billetter som EBD ...

    Hvorfor kan jeg gi vekk et gullkort når jeg ikke lenger er diamant?

    Poengene har fremdeles ingen utløpstid

    Om jeg kjøper en billett i dag som skal brukes i juli - vil jeg vises som diamant på den turen - og få diamantfordelene?

    Det hadde vært fint med en liten introduksjon til hva som skjer nå :)
     
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Du har en 3 måneders grace periode, hvor du fortsatt nyter fordelene av EBD samt også faktisk kan gi bort et gullkort.

    En liten sidebemerkning: Dersom du rekvalifiserer i løpet av den neste perioden vil du imidlertid ikke kunne gi bort et nytt gullkort (eller andre kort) før det har passert 1. november 2017.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du er inne i en graceperiode som gjør at du er diamant 3 måneder til, frem til 31. januar. I denne perioden får du alle fordelene som f.eks å gi bort et ekstra gullkort. Antar at poengene dine får en utløpsdato når februar kommer :)
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke hva du rekvalifiserte til, antar at det kanskje var gull mtp. at du ikke ville ta MR til diamant? Uansett får du softlanding til gullstatus fra diamant.

    De tre månedene som diamant er som før det skjer (anbefaler deg å gi bort et gullkort ila de månedene!) er akkurat som før. Men fra og med den måneden som står som utløpsdato på ditt eurobonus-kort har du "bare" gullfordeler ut utløpsdato på poengene.
     
  5. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Ok, takk for svar!

    Så det betyr at dersom jeg reiser den 31 januar så vil jeg f.eks kunne be om en drikke i Go, men reiser jeg den 1 februar vil jeg ikke få det lenger?

    (er vel egentlig den eneste fordelen jeg har sett med diamantkortet...)

    Rekvalifiserte til gull ja.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det å kunne gi bort gullkort er også ganske greit også, så lurt å gjøre det før du glemmer det :). Eller er jeg enig ikke mye å skryte av, eneste måtte være best tilgjengelig rabatten på 30% som er ganske ok om du vil bruke poengene den veien.
     
  7. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Ja, det har du rett i. Det er ganske greit å ha!
     
  8. einars

    einars Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det beste syns jeg har vært AMEX Platinum uten årsavgift.
     
    RoadKing liker dette
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om gudene skal vite at det er mange som nok TROR de har hatt gratis AMEX Platinum men allikevel blitt belastet årsavgift fordi Amex - som ellers har stålkontroll på EB-statusnivå - plutselig ikke har kontroll lenger allikevel når man blir diamant.
     
  10. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    +1
    Har blitt belastet hvert år...
     
  11. einars

    einars Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ja samme her! Har lagt merke til det og ringt hvert år å fått dem til å kreditere.
     

Del denne siden