Ikke lenger match Frequent Flyer -> Hertz

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Scandipendler, 18. juni 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å matche mitt Air Berlin topbonus Gold mot Hertz Gold Five Star, men fikk til svar at:

    I apologize for any misunderstanding regarding the Hertz Status Match Program. Per the program specifications, Hertz will match your tier status with National or Avis. Hertz is not currently offering a status match for other programs. In order to upgrade your Gold Service status I would need documentation reflecting an Avis First/President or National Executive/Executive Elite status.

    Air Berlin lister imidlertid fremdeles statusmatching mot Hertz på sine sider: http://www.airberlin.com/site/tb/program/cardoverview.php

    Men man må vel stole på Hertz selv i dette.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ville sendt de en ny epost med skjermbilde fra AirBerlin sine sider.
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det egget bare opp kundebehandler Christi S. i Oklahoma enda mer. Hun insisterer på at Hertz' statusmatch aldri noensinne har hatt noe med flyselskaper- eller allianser å gjøre, og mente AirBerlin fikk feie for egen dør. Jaja. Det var da verdt forsøket. Men litt dårlig av AirBerlin å reklamere med det.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De matcher mot AmEx Platinum i hvert fall.

    Uansett... Det er 7 leier i løpet av et år, så kravene er jo ikke så høye?
     
  5. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    NAF Xtra funker for PC ut juni :)
     
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Om du skal leie i Norge, så spiller status ikke så stor rolle hos Hertz likevel (iallefall ikke FiveStar), men snakk heller med den norske kundeservicen - kan hende de er mer samarbeidsvillige.

    Ellers er der såvidt meg bekjent kun Sixt av de store internasjonale vi har i vår del av verden som statusmatcher mot flyselskapenes status.
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Meg nekter de å svare... Sixt altså
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Sixt statusmatchet meg automatisk etter at jeg fylte ut et eller annet registreringsskjema. Instruksjoner finnes her: http://www.statusmatcher.com/company/sixt?sort_by=created&sort_order=DESC&page=0,1

    Husker på stående fot ikke om de matchet meg mot Eurobonus eller OneWorld, men jeg ble i alle fall matchet. Så da leier jeg fra Sixt, og blåser i Hertz.
     
    Trety liker dette
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan ordne der selv her: http://no.sixt.com/sixtkort/sixt-platinumkort/?L=7
    Jeg sendte skjermdump fra SAS-appen med gullkortet, og så fikk jeg innvilget Platinum hos dem. Kjekt og ganske fort gjort. :)
     
    Misterix and Scandipendler like this.
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk til Trety :)
     
    Trety liker dette
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Får prøve igjen. Skal matche fra A3 gold jeg, ikke sas
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte en henvendelse til Hertz' kundeservice i Norge (via www.hertz.no) og ble straks matchet fra AirBerlin topbonus Gold til Hertz Gold Five Star. Ikke verst. Det betyr ikke all verden for meg annet enn at jeg skal leie bil på LAX og levere på flyplassen i Salt Lake City, hvor Sixt ikke har avdeling (som jeg er platinum-kunde hos), og det er greit å ha gullkort hos et eller annet selskap for å slippe køhelvete på LAX, og Hertz passet spesielt bra pga. EB-poeng.
     

Del denne siden