Ikke noe mer "WOW-faktor"

Tråd i 'Nyheter' startet av OttoL, 28. mars 2019.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det slutt for lilla fly i luften

    https://wowair.com/travel-alert

    Aldri kjekt å se at folk mister jobbene sine, men dette var vel ikke veldig overraskende.
     
    Shyneno liker dette
  2. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,428
    Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke veldig overraskende nei...

    Begge de islandske operatørene har jo slitt en god stund nå, og spesielt WOW Air.
     
    Shyneno liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,659
    Bonuspoeng:
    183
    Fant denne på flyplassen i dag, blir nok lengre mellom de nå;

    84D8670C-9CF4-4B98-9A3E-A939CD151042.jpeg
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste wow-faktor er at de holdt koken så lenge de gjorde.
     
    Travellingalf liker dette
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Har tenkt om Norwegian kan være neste i rekken.

    Hvordan er egentlig Norwegians finansstatus. Er ikke deres forretningsmodel risikofylt med at de kjøper mange fly og leaser dem ut? Har ikke de mange Max8 flyene som vil nå stå på bakken ?
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål @gregas85 . De har nok finansene i orden nå, med den siste refinansieringen. Men jeg tror ikke de greier seg om det blir enda en refinansiering. Noen av investorene som kjøpte seg inn denne gangen er kjente åtselgribber, så de kommer nok til å kjøre hardt om Norwegian blir å slite igjen.
    Tror ikke de har så mange MAX8, men jeg innrømmer at jeg ikke har oversikt. Uansett, så kjører de vel såpass hardt på marginene at de ikke har råd til å ha noen fly på sidelinja over lengre tid.
    Det ligger vel litt i kortene at Boeing må ta ansvar her, så spørs det om DE har rygg til det.
    Noen vil vel hevde at Boeing ikke har noe formelt ansvar, men som leverandør kan de ikke bare ditche kundene, da blir det ikke mye salg fremover.
     
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen finansanalytikere i luftfart bransjen man kan lese mer fra om Norwegian?
     
  8. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3

Del denne siden