Ikke så langt fra Gold, men er det mulig?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av XIII, 10. mai 2019.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    hei!
    Jeg tenkte plutselig at kanskje vil det være mulig å få Gold, men er også litt usikker!

    Jeg er Silver pga flyvninger, og har ca. 10.000 grunnpoeng.
    kvalifikasjonsperiode slutter 31. mai.
    Jeg har SASMC og AmEx Premium. Tenkte å få AmEx Elite of da ender jeg opp med 30.000. da mangler jeg 15.000 for å få Gold.

    Er det noe "rask måte" å få det til?

    Kanskje er det bedre at jeg venter med Elite sånn at jeg får 20.000 når nesten kvalifikasjonsperiode begynner og prøve å få Gold til neste perioden...
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Rask og rask, du må ut og fly. Selv om du skaffer deg DNB Saga og bruker 200.000kr i løpet av mai får du ikke poengene før i juni.

    Jeg ville absolutt ventet til juni og satt inn støtet der. Amex gir 20, SAS MC Premium gir 12, da mangler du bare 13k og det er overkommelig.
     
  3. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Er selvfølgelig mulig, en eller to turer over dammen i C/F eller bare fly som bare det fikser gull.

    Men som nevnt over, jeg ville ha ventet til juni
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ett spørsmål jeg har er hvor mange flyginger du har, det vet vi ikke. Har du flere enn 33 flyginger nå?
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøre på en Long Haul t/r i biz+MR til HAM+LHR(bobler ahhhhhh):rolleyes: da har du vel noen til å bikke gull

    Skaffe deg SAS MC (om ikke har, 12000 status poeng fordelt pr mnd)

    vent med Amex til neste periode, eller søk nå, mtp usikkerhet om AmEx poengene kommer inn før din periode er som russisk rullet.

    Men mulig det er best å starte til neste periode, hvis du ikke rekker å fly, eller brenne 200 store slik @Upsaker foreslår.;)
     
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Artig vinkling. Når man har kommet 20% på veg til målet og mener at man er nærme så har man i alle fall et positivt livssyn :).

    Som du allerede har fått tips om så har du neppe noe annet valg enn å fly inn de siste poengene. Så da er problemstillingen: hva koster det å fly inn de 15.000 poengene kontra verdien på å ha et gullkort? Nå vet vi jo ikke hvor mye du flyr, men om du har 10.000 poeng så er det muligens ikke all verden? Da er kanskje ikke verdt å bruke voldsomt med penger for å få et gullkort heller?
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Om du har SAS MC Premium og 10 000 poeng, så er det ein regnefeil her, eller du har ikkje hatt kortet lenge nok.

    Eit gullkort er ikkje svaret på eit bedre liv, sjølv om det kan verke som det. Men Diamonds are forever!

    @Upsaker har veldig gode poeng. Bedre å spare opp penger for å satse på gull frå 1/6 og kjøre på då.
    Har du tjent opp CT på Amexen? For om ikkje, så mister du opptjeninga om du går over til Amex elite, og det er greit å tjene seg opp ein CT på dette kortet om det er planen.

    Er det slik at det berre er å "skaffe" seg DnB Saga? Får alle det om dagen?
     
    drsyk liker dette
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, vil heller anbefale @XIII å kjøre på med kredittkort som gir statuspoeng og MR etter 31. Mai. Får han de kjapt nok, så beholder gullkortet i to år i stede for ett.
     
    Kaffen and drsyk like this.
  9. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert noe variasjon med hvilken kunderådgiver man møter, men for min del var det ikke aktuelt. Tjener ca 750k/år og lønna per idag var forsåvidt ok, men problemet for DNB var det at de ikke så potensiale at lønna kom til å stige nok fremover til å tilfredsstille kravene for SAGA. Dvs 1 mill/år. Så her måtte jeg nøye meg med Nordea Premium. Får se om jeg prøver igjen på SAGA senere :(
     
    Shyneno liker dette
  10. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja ;D
    jeg tenkte allerede på 10k+20k fra Elite, da er ca. 70%, så ganske nært tenkte jeg..

    men tusen takk for deres hjelp. Jeg skal nok vente til neste perioden!
     
    Shyneno and Arvid1410 like this.
  11. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18

Del denne siden