Ingen billetter til USA etter oktober 2021?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av runarg, 20. nov 2020.

1. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet hvorfor det ikke legges ut billetter til USA etter slutten av oktober? Da tenker jeg på vanlige billetter, ikke bonus. F.eks. for EWR har siste billett vært 30. oktober hver dag i over 2 uker. Normalt legges jo billetter ut 359 dager på forhånd.
    Jeg ringte SAS, og fikk svaret "Det er ikke noe ledig etter 30. oktober. Det er utsolgt!". Tull, det har aldri vært lagt ut noe.
    Så jeg skrev til diamond.dk og fikk et like tullete svar da jeg spurte hva dette kommer av "Det er ikke noe ledig, men jeg kan booke en billett for deg f.eks. 5. oktober!".

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Antar at i disse covid-tider med mye usikkerhet så har de ikke bestemt seg for vinterprogrammet 2021/2022 enda

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok masse "ledig". Det er ikke sjans i havet at de er utsolgt. Problemet er nok heller at de på grunn av omstendighetene finner det vanskelig å forutse hva de faktisk kan levere om et års tid og dermed velger å ikke legge ut noe for å unngå å måtte reversere salg / ombooke.
    Det kan hende at det ikke er bare Norwegian som må kutte ut langdistanse, iallefall for en tid...

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Men når det er sagt, så er det jo uheldig for SAS som selskap at de ansatte gir en slik beskjed, for det innebærer jo at de risikerer at de som ønsker å kjøpe, kjøper et annet sted. Hadde man fått beskjed om at vinterprogrammet 21/22 kommer om et par uker, så hadde man nok fint kunnet vente litt.

Del denne siden