Inneklemt Fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Lars J, 19. mai 2023.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra VY på vei mot OSL.

Skal videre med Sk907 til EWR og deretter til MIA med UA.

Ikke lagt inn noe bud i forkant da jeg synes Plus er godt nok den lille turen over til EWR på dagtid.

Men første tur som EBD og det tikket akkurat inn en CU fra Plus til Biz. Blir da 4H istedet for 20B. Det kan man like!

Er vel lite sjangs for CU 2 ganger på rad, så tenker jeg får prøve å slenge inn ett bud på vei hjem, hadde vært greit med en seng på natten.

Ønsker alle en oppgradert fredag.

Last edited: 19. mai 2023
    Calling, EndreD, MilageRune and 22 others like this.
  2. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,748
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Tilbake på jobb. Formiddag hele helga.

Fikk svar fra gullmail.

Ble omroutet fra biz OSL-IST t/r med TK, til eco med LH.
    OSL-FRA-IST t/r. Klaget på nedgradering og spurte om refund av poeng.

Fikk svar at siden turen IST-MLE t/r fremdeles er i biz så refunderer de ikke noe da hele turen fremdeles klassifiseres som en biz tur.

Faen ass- jeg har jo ikke bedt om noen endring her. Kan de bare nedgradere, og nekte å kompensere?

Ha en fin inneklemt

Calling, EndreD, Earl and 16 others like this.
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Tønsberg,
    Det nærmer seg tur og vi teller ned.
    T -13 dager til en liten langhelg i Tokyo,

Krav om kompensasjon for nedgradering iht. Eu261 må fremstilles i etterkant av reisen. Usikker på hvem du skal rette kravet mot.

Calling, EndreD, Earl and 10 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,081
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo vest.

Blir hjemmekontor noen timer, så får vi se hva vi finner på. Har noen nc bookinger fra i dag som mulig blir en realitet? Ser av appen at jeg har blitt oppgradert til suite et sted, men der skinner ikke solen. Da er det vel bedre reise dit solen skinner, selv om appen kun viser deluxe?:rolleyes:

Ha en strålende inneklemt fredag alle IF-ere, oppgradert eller ei:)

Calling, EndreD, Earl and 15 others like this.
  5. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,874
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Ålesund!

Her er det litt jobbing fram til kona vaknar, og so har eg fått ordre om avspasering resten av dagen.

West Ham kvalifiserte seg til Conference League-finale i går kveld, so no er flybillettar til Praha i boks. Angrar litt på at eg ikkje slo til for nokre dagar sia når ein t/r kosta mindre enn eg måtte ut med for ein veg no. Såg på moglegheiten for å fly Wizzair via Kutaisi (Georgia) på veg heim, men under forhandlingane i går fekk eg streng beskjed om å berre vere vekke tysdag til torsdag - reisa er difor tilpassa innanfor desse skrankane og det blir Finnair og Widerøe som tek meg heim. Hotellet i Praha vart booka i juni i fjor, so har i alle fall fått ein god pris der!

Ha ein strålande dag!

Calling, EndreD, anders82 and 16 others like this.
  6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,348
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret i hovedstaden!

Her tipper jeg det blir rimelig tynt befolket i dag, kalendrene til kollegaene lyser "Fri" så det smerter et morgentrøtt øye. Vel, får glede seg over at det snart er helg igjen, kan like at de nå kommer tett. Det neste, naturlige steget er at det alltid er helg, men akkurat den må man nok vente noen år på.

Noe annet man kan glede seg til er at det er en treukers tid til det flys mot BKK.
    Joda, vi holder nok ut denne arbeidsdagen også.

Ha en flott fredag, uansett om du er opp-, ned eller ugradert!

Calling, EndreD, Earl and 17 others like this.
  7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Gibraltar!

Her er dagen i gang og etter frukost skal eg opp i høgda for å sjå litt på forsvarsverka som heldt spanjolane ute frå Gibraltar i fleire hundre år.

Dagen starta med å mysa på Europa Point. Det blir nok fleire turar ut hit, då i roleg rusletempo for å få med seg alt!

20230519_081852.jpg

Ha ein fin dag, godtfolk!

Calling, Earl, Berlioz and 14 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hyttekontoret.
    Klarte å få 8 timer sammenhengende søvn, så det er absolutt godkjent. "Litt" kaffe, så holder jeg jetlag'en i sjakk.

Ytterst få mennesker på jobb i dag, så jeg kan bruke dagen til å rydde litt i epost og annet forefallende, og sørge for at alt er klart til ny arbeidsuke på mandag.

Ingen sol for øyeblikket, og det var rimelig kaldt i morges. I morgen er det meldt 20 grader og sol, det blir deilig!

Ha en deilig inneklemt dag!

Calling, EndreD, Earl and 12 others like this.
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,664
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et inneklemt kontor på FBU.

Her er det omtrent like mange som folk som under høyden av pandemien, så har greit med armslag. Dog usikkert på om kantinen kommer til å fungere så mulig det blir en ekspedisjon litt senere for å få seg en matbit.

Ellers deilig med mandags og fredagsfølelse slått sammen i en og samme dag, endagersuker er ikke så altfor illle!

Calling, Earl, Berlioz and 13 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,868
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Opp tidleg for å sjå bossbilen ilag med ungane. No har bestemora teke over passet medan han eg har heimekontor. Folk er ivrige å jobbe i dag, med både Teamsmøter og telefonsamtalar. Snart skal kundeservicen til SAS kontaktast for å booke om utreisa på ANA F-turen i januar slik at eg får nokre timar meir i SQ F-loungen på LHR utan å måtte stå opp ukristleg tidleg.

Calling, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et overskyet Larvik. Sola skinte fra skyfri himmel, men plutselig kom sjørøyken rullende inn og gjorde alt grått og vått på få minutter. Meeen bedre vær i vente i løpet av helgen visstnok.

Jeg er på hjemmekontor siden sjefen har stengt kontoret pga få ansatte på jobb. Gjør ikke meg noe, men litt vanskeligere å konsentrere seg her hjemme hvor en 1-åring stabber rundt og skravler non stop. Får ta en kort dag. ;)

Calling, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,266
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Vest-Finnmark.

Tråkka over en fot for to dager siden, den er blitt dobbel størrelse og blå/lilla. Hun jeg bor hos i Hammerfest er sykepleier og mener at jeg må slutte å være sta og oppsøke en lege… så det får jeg da bare gjøre. T-3 timer til en lege antakelig sier det jeg allerede vet, som er at foten er hovent og fargerik og at jeg må holde meg i ro. Litt bortkasta legetid synes jeg da. Men hvem vet, kanskje han/hun finner ut av noe jeg ikke allerede er klar over :p

T-2 dager til ALF-TOS-TRD-OSL-LHR, dette blir bra! :)

Ha en fin dag alle sammen :)

Calling, Earl, Berlioz and 12 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    Brukte Google-legen, og du har nok tyfus eller skjørbuk. Det beste er å amputere en arm.

Liza, Earl, Flyrlavt and 6 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn gjør de i Finnmark

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten er fin, men kjølig!
    Her er det kommet en vossing med motorsag og verneutstyr og stropper og taljer ..
    I dag skal det felles to svære trær som har vokst seg stor de siste 70 årene.
    Det er først når han har dradd at den lokale arbeidsstyrken blir satt i arbeid!
    Godt det er helg
    FC83B483-48D2-4030-BBCC-02610B46FA78.jpeg

Calling, Liza, Earl and 7 others like this.
  16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    I Finnmark blir vi feilbehandla av en innleid turnuslege via vikarbyrå ifra Danmark eller Sverige før vi blir sendt med ambulanse til nærmeste sjukehus seks timer unna, men undervegs dit dauer vi, så vi blir levert på nærmeste krematorium (les: bålpanne) eller dumpa på havet før ambulansesjåførene tar seg en burger og kjører hjem igjen -- klare til nye oppdrag...

Calling, EndreD, Liza and 12 others like this.
  17. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,215
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Hanoi. Her er det brutalt varmt.

4 timers jobbing utendørs i ca 38+ er gjennomført, nå er det avkjøling på rommet før hjemreise endelig.

Valget falt på QR for hjemreisen, bare 1 stopp. Det blir ca 10 timer på DOH, jeg vurderte å kjøpe meg inn på First loungen der siden de har soverom, men det er «first come, first served» og det tok jeg ikke sjansen på så det blir noen timer på Onyx airside.

Det er 787-9 hele veien, med vindussete så er det en helt greit tur.

God helg folkens

Calling, Earl, Berlioz and 12 others like this.
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,266
    Bonuspoeng:
    183
    Bra jeg drakk litt Captain Morgan i går, som en ekte pirat…

Må være høyre arm som amputeres, fordi det er venstre fot som er svulmet opp. Fant ut at det er et tegn på graviditet også :p
    Dette går nok fint :D

Calling, Earl, Sunnfjordingen and 6 others like this.
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,974
    Bonuspoeng:
    293
    Og du må nok godta endringen for at det skal bli tur, og dermed får du den reisen du har bestilt (etter at du har godtatt endringen). Så tror dessverre du kan se langt etter kompensasjon =(

Eddie47 liker dette
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,652
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god fredag :)

Calling, Earl, phileas and 1 other person like this.

Del denne siden