Innenriks i Kina

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Are, 30. mars 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøker å finne en reise innenriks i Kina, men virker å være ganske dyrt.
    Er det slik at all tilgjengelighet er blokket ut og man må kjøpe fullpris billetter?

    Er det noen triks jeg ikke kjenner til ?

    upload_2016-3-30_10-1-30.png

    Dette er en reise i oktober og det ser ut til å være slikt hver eneste dag.
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekka mine tre siste innenriksflygingar i Kina. Dei var booka i Z, Z og E. Eg ordna det ikkje sjølv og det gjekk via kinesisk reisebyrå, kanskje du må undersøke med eit slikt selskap.
    Mine flygingar var med China Eastern, China Southern og Shanghai Airlines.
     
  3. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Var söker du någonstans? Har du tittat på tex ctrip.com?
     
  4. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Innenriks i Kina brukte vi CTrip for Beijing - Guilin, og Guilin - Sanya. Vi betale bare noen hundrelapper per hode.
    Jeg mener å minnes at jeg fant ut noe slikt som at prisene falt dramatisk nærmere avreise; vi reiste også i Oktober, og vi sparte mye på å vente til nærme avreise. Feks: Guilin - Sanya bestilte vi tre dager før,og betalte drøye 500 NOK per mann. Det er ingenting å spare på å være tidlig ute, var det vi fant ut i alle fall.

    Mitt soleklare råd, er å vente til nærmere avreise med å bestille. Du kan jo for sammenligningen sjekke samme reise onsdag om to uker, feks? Pass bare på at du ikke skal fly under Golden Week, altså første uken i Oktober. Da skal noen hundre millioner kinesere flytte på seg samtidig.
     
  5. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    ctrip.com har ofte lave priser, men skor seg merkelig nok av og til på utlendinger på den engelske versjonen med litt høyere priser.
    Sjekk ut ch.com for Spring Airlines som har de kjipeste flyturene, men muligens billigste priser.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ikke privatreise så kommer ikke til å bestille kort tid i forveien.
    CTrip finner ingen flights på den ruten jeg skal ha.. ITA matrix finner masser av fly og alle koster det samme, snaut 1900kr. Fullpris Y billett.
    Sjekket på nettsiden til selskapet vi tenker å fly med og der er prisen samme som hos ITA.

    Vi skal reise i forbindelse med en svær messe så vil tro at tilgjengeligheten er noe lavere enn normalt i den perioden.
     
  7. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er en svær messe? I Beijing, Guangzhou, Shanghai er det hver 20 millioner + mennesker, så om det kommer 10.000 mennesker fra utlandet så er ikke det merkbart...

    Noen flyselskaper legger ut billetter 9 måneder før, mens ch.com tidligere har hatt ned til 3 måneder (enkelte ruter), så det kan være noe vanskelig å finne billetter for tidlig.

    Du nevner ikke strekninger, men husk at lyntog i Kina også er innmari bra. Eksempel: Beijing - Shanghai på under 5 timer! Og da trenger du ikke mer enn maks 30 minutter på stasjonen ved ankomst og forlater på 10 minutter... Så sammenlignet med flytur, som ofte innebærer forsinkelser så taper du nødvendigvis mye tid. Viktigst: Mer komfort og ingen mas med sikkerhetskontroll som på flyplasser. Så SHA-PEK er å foretrekke med tog om du spør meg ;-)
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng.
    Canton fair, var vel 165000 besøkende for noen år siden.
    Planen er å fly Guangzhou til Wuxi. Ser umiddelbart ut som en drøy togtur..
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,538
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det nok kanskje slik at brorparten av de 20+ mill aldri er oppe i fly. Det er stor fattigdom i Kina og middel og upper class er liten. Jeg vil nesten tro at upper class kanskje har egne fly.
    Så 165000 kan utmerket godt påvirke kapasiteten i flytilbudet over kort tid.

    Når det gjelder tog, da vi var på rundreise for noen år siden, vurderte vi PEK - SHA, men den gang var det like etter de store ulykkene, så togene gikk for redusert fart og vi ble anbefalt å ikke ta dem.

    Sjekk at de er i normal drift først iallefall.
     
  10. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Har gravd litt i mailboksen; Ctrip legger ikke ut billetter før 6 måneder før. Så vent en måned eller to, og se hva du får opp.

    Jeg søkte på en tilfeldig dag i april for ruta di, én vei, og fikk opp 470 yuan. I oktober, fikk jeg ikke opp noen billetter: mer enn 6 mnd. I juni fikk jeg opp 430 på en vilkårlig dag.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fant first billetter neste uke billigere enn øko på den aktuelle dagen, så vi må nok bare vente.

    Ryktes at intern transport i landet besørges av våre verter så da er problemet løst i så måte :)
     

Del denne siden