Innreise Thailand med barn

Tråd i 'Reisemål' startet av Krjemb, 24. jan 2019.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal til Bangkok med min mindreårige sønn, men uten hans mor. Jeg har lest på bøen utenlandske nettsteder at man må ha et "Parent’s Consent Form" ved innreise. Noen som vet om man må ha dette eller har noen erfaringer?
     
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble ihvertfall ikke spurt etter noe slikt når jeg dro til Thailand med min 10 år gamle datter i februar i fjor. Har faktisk ikke hørt om det før jeg leste posten din.
     
    Krjemb liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,230
    Bonuspoeng:
    183
    Har vel 5-6 innreiser i BKK med barn uten at mor er med, aldri noe spørsmål
     
    Krjemb liker dette
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Leser du ikke aviser? :p Mange som dessverre kidnapper sine egne barn fra et land til et annet :(
     
  5. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Leser masse aviser, men det står sjelden noe om at man skal ha med "foreldrebevis " når man skal reise til Thailand;)
     
    RoadKing liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    True true :cool: Men kidnapper vel å merke kommer opp fra tid til annen. Uansett så liker jeg og være 110% sikker så hvis det ikke innebærer for mye problemer så ville jeg skaffet «beviset».
     
  7. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    «Problemet» er at dette dokumentet trenger notarialbekreftelse og apostillestempel om det skal være ansett som gyldig i utlandet. Og siden Thailand ikke er med i Haag konvensjonen er det UD og ikke fylkesmannen som må bekrefte dokumentet. Det blir ganske omstendelig...
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,778
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg " løster" problemet med å spørre foreldrene til de aktuelle barna før jeg tar dem med til blant annet Thailand, så jeg hoppet over kidnappingsopsjonen. Har forøvrig med bekreftelser på engelsk fra alle foreldre ( unntatt mine egne) på engelsk om både hvem jeg er i forhold til barna og at de absolutt får lov til å være med. Helt uten stempel fra fylkesmannen, og uten å ha blitt spurt, noe sted eller noen gang om hvem disse barna er sine.

    Jeg regner med at TS har avtalt ferietid med barnets mor. Så jeg foreslår at du ordner en bekreftelse på engelsk. Skulle det blir spørsmål tror jeg egentlig ikke at et stempel til eller fra fra fylkesmannen imponerer Thailanske imigrasjonsmyndigheter veldig.
     
    Misterix and Krjemb like this.

Del denne siden