Innsjekking Washinton D.C

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Olsen_1988, 27. jan 2017.

1. Olsen_1988

Olsen_1988 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

Er det noen som vet når SAS åpner innsjekkingen på Dulles?

Flyet går ikke før kl 17, og har ikke lyst til å sitte utenfor sikkerhetskontrollen å vente. Men kan godt komme 3-4 timer før og sitte i lounge å slappe av. Men det er litt dumt hvis innsjekkingen ikke åpner før 2 timer før avgang.

På forhånd takk :)

Robamu liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal (i prinsippet iallefall) kunne sjekke inn på hvilken som helst *A skranke, og det er vel gjerne automater der og, så da trenger du ikke vente på at SAS sin spesifikke skal åpne.

3. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    I helga (søndag) kom jeg kl 12 til IAD og ventet til de åpnet SAS-innsjekk kl 14 (flyet gikk 17.15). Det var ingen automater av de få som er der som virket med SAS referansen. Prøvde ikke å oppsøke andre skranker, så kanskje .... :)
    (Når du først kommer gjennom innsjekk og sikkerhetskontroll, så var det veldig hyggelig i Turkish Airlines sin lounge og kort vei ti gaten :) )

4. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Er denne loungen mye bedre enn LH sin Senator? :)

KatManDu liker dette
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa *A Gold innsjekkingskranke i Hamburg midt i desember.
    Stuttfeiten: Hi, I'm flying home with SAS...
    Streng dame bak disken: Nein!
    Stuttfeiten: ... eh, and I'm wondering...
    Streng dame bak disken peikar over til den andre innsjekkingsøya ->!!
    Stuttfeiten: ...if it's possible to check in my bag here?
    Streng dame bak disken: Nein, es ist AM STRENGSTEN VERBOTEN!
    Stuttfeiten: Oh, I thought that as a *A-gold member....
    Streng dame bak disken: Nein!!
    Stuttfeiten: Ah... well OK. Thanks! Have a nice day!
    Streng dame bak disken: Nein!

Stuttfeiten tar beina på nakken og spring derifrå, ventar i 45 min attmed eit stort skilt 20 m frå SAS-skranken til den opnar mens han forbannar SAS for å sende epost to dagar tidlegare om at ein må møte ekstra tidleg i Hamburg pga ombygging. Dei vanlege to timane er ikkje nok... Så opnar innsjekk og det blir holmgang mellom pensjonistar frå Fredrikstad som ti minutt før opning stilte seg rett framfor priorityskranken. "Å ja, det er kun for slike med kort ja, akkurat! Ingen køkultur her nei! Nei, de er vel ikke vandt til å vente de gutta der."

- Å, det var godt å komme i loungen og få eit glas vin den dagen! Og nei, det er ikkje alltid ein kan sjekke inn i kva som helst slags *A skranke :)

6. KristianR

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg møtte en gang på en lignende drage i LH-loungen på LHR. Makan til bisk dame! :p

Stuttfeiten liker dette
  7. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Du får ikke sjekket inn på noen andre skranker i SAS sin, er 100% sikker på dette. Sas skranken åpner Ca kl 14 til denne avgangen. Eneste muligheten til å sjekke inn tidligere er hvis du sjekker inn online og bruker utskrift fra innsjekkingen (mulig mobil fungerer). Men da kan du selvsagt ikke ha innsjekket bagasje. Må du sende bagasje så må du vente til sas åpner innsjekking. De har ingen automater du kan bruke.
    Ang lounge så TK sin lounge meget bra og bedre enn LH sin etter min mening. 100 m lengre å gå:) god tur

RoadKing and KristianR like this.
  8. Olsen_1988

Olsen_1988 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk for svarene :)

Hvordan er det utenfor sikkerhetskontrollen på Dulles? Er det noe type cafe og restauranter der, eller ligger alt bak sikkerhetskontrollen?

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Stusslige greier. Har sjekka inn hos både United og Lufthansa for SK flight, men rett skal være rett, det er noen år siden. Sikkert enda en av fordelene som er effektivisert bort :(

10. KristianR

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det fins oppbevaringsbokser utenfor security kan vel bagasjen oppbevares der mens man venter innenfor? Hvis det fins noe slikt, da?

11. KatManDu

KatManDu Senior Medlem

Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var så fornøyd med maten og servicen at jeg prøvde ikke LH sin :) Hvis du går mot vinduene for å se på flyene 10 meter utenfor, går det en gang til høyre med flotte toaletter, dusj og et nytt rom med bar og flere sitteplasser og en vegg med rennende vann ;)
    Det var 3-4 små spisesteder på utsiden, men ikke noen som jeg oppsøkte. Tviler på at det er oppbevaringsbokser, 'alle' trilla rundt på bagasjen. Stort. lyst og luftig, det skal de ha. Og nesten ingen stikk-kontakter o_O
    20170122_145631.jpg 20170122_151606.jpg

KristianR and RoadKing like this.
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Undertegnede har gått på tilsvarende smell på NAP.
    Var der på jobbreise og synes nettet på hotellet var for tregt, i loungen kan man vel sitte, riktig?
    Så jeg dro sammen med mine kontakter til flyplassen, de hadde dog et mye tidligere fly enn meg.
    Joda, kom frem og der var innsjekk kun 2 timer før avreise. Jeg skulle fly med Brussel Airlines, men innsjekk hos Lufthansa var bare å glemme...
    Så da ble det noen timer på kaffebaren i avgangshallen og det middelmådige nettet der...

13. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dritkjipt... en enkel cafe som man kan vente ved.

14. KristianR

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss, enn at IAD skal ha like dårlige forhold som EVE! :p

15. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Vil faktisk påstå at EVE er bedre akkurat der :)

16. KristianR

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr regelmessig ut av EVE, og skal til IAD i februar. Skjønner at det ikke er vits å dra tidlig til flyplassen i alle fall.

17. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke med bagasjen i allefall :)

KristianR liker dette
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel enda mindre vits å dra på flyplassen uten bagasjen? :)

19. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,117
    Bonuspoeng:
    113
    Det var innsjekk fra ca kl 14 på IAD i fjor høst, ingen andre som tar SK innsjekk der. Brukte LH Senator loungen, synes det var helt OK. Dog ikke selvbetjening i baren, men de fikser jo alt for deg inkludert champagne så bare å benytte seg av det.

20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,117
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, den er lei..

Saken med innsjekk er at det har ingenting med allianser å gjøre, slikt er heller tilfeldig.

Innsjekk på utestasjoner gjøres av en handling agent, dette er ting som går på anbud jevnlig og pris er et viktig kriterie.

Selvom SK (eller SGH) handler LH på OSL, betyr ikke nødvendigvis det at LH håndterer SK i Tyskland. Nå har LH hatt handling for SK lenge i Tyskland tidligere, men nå er det kun FRA og MUC hvor LH har beholdt handlingen av SK.

https://www.flysas.com/en/de/Promotions-and-prices/Check-In-Info/

De andre tyske utestasjonene er vunnet av andre.

Stuttfeiten liker dette

Del denne siden