Noen som har reist via HND eller TPE i det siste? Kina skyter ikke på Taiwan eller noe lignende? Er eneste connection-options videre til Australia neste mnd.
HND er vertfall ingen problem, hadde sjølv heller ikkje vore bekymra for TPE. Det har jo vore konflikt mellom Taiwan og Kina i fleire år. Det foreligg så langt eg har lest ingen reiseråd til Taiwan.
Ingen smell før de skyter. Hadde ikke vært bekymret. Merk deg at å fly via TPE krever gjennomgående billett da du blir overvåket (og plassert på venterom/terminal/området). Jeg vurderte nemlig AMS-(BKK)-TPE med Eva air også videre TPE-HND forrige uke. Droppet det da jeg ikke fikk tak i bonusbillett gjennomgående + 9 timer mellomlanding over natta. Tror ikke den hadde gått igjennom.
Nei det er endra reglar for transit på TPE Du kan bevege deg fritt på flyplassen, slik eg forstår det heller ikkje krav om gjennomgåande bilett. https://focustaiwan.tw/business/202208080005 Plaza premium loungen tilbyr også venterom, bekrefta på epost
Det er veldig aktuelt fra TPE ja! Da får vi se om det blir HND eller TPE vi svipper innom. Noen som vet om det er mulig å overnatte på flysida i Chicago (ORD) Altså at jeg slipper å sjekke inn i USA, men tar bare transiten på hotellet?
Hvilken av loungene har du fått bekreftet over natten? eller er det et dagopphold du har fått bekreftet?
Plaza Premium Lounge, T2 Zone A. Svaret eg fekk på mail klipt inn nedanfor. Prisane i forrige innlegg. Greetings from the Plaza Premium Lounge, Taiwan Terminal 2 Zone A. Thank you for your enquires. I am writing to provide the Overnight Room Policy of Plaza Premium Lounge, Taiwan. Overnight Room Policy We’d like to notice that due to the operation hour arrangement, Our lounge will temporary suspend staff and food Service by 11 PM to 5AM (next day ). (Lounge opening time is 5AM to 11PM, will provide buffet style & fresh cooking foods as your choice.) Sorry for the inconvenience. If you accept, we can arrange the overnight room service confirmation for your transit via TPE airport.
Vel. Jeg håper du virkelig ikke søkte på «TPE-HND». Det går ingen fly mellom TPE og HND. Det er enten TPE-NRT eller TSA-HND.
Flott. Jeg har sjekket nettsiden og snakket med booten på hjemmesiden deres. Begge bekrefter at det ikke er mulig å overnatte i loungen. Om det ikke er matservering mellom 23-05 så skal jeg overleve så lenge jeg har en seng.
Sendte inn forespørsel Sendte bare en mail til adressa som stod på heimesida, taiwan(at)plaza-network.com Fekk svar fra anna epost adresse riktignok. Virka som ein måtte booke per epost.
Da kan jeg også bekreftet at et går fint å sove i en seng på natten, på Tayouan per i dag. Tipset blir da å sjekke AMS-TPE ny konfigruasjon som jo er verdt å få med seg, og når jeg har søkt flere seter, sikkert fordi en kommer inn på kvelden, og dermed i praksis blir tvunget til å sove over pga få connections i *A systemet.
Det finnes allerede en del omtaler om EVA i andre tråder. Bruk søk-funksjon så skal du finne det du er ute etter. Du finner også en del videoer om EVAs biz-produkt på Youtube. Det er heller ikke nødvendig å stille samme/lignende spørsmål i ulike tråder. Men kort oppsummert; EVA har blant de beste biz-produksjon i *A.
Jo. Fra TPE går det både via ICN og KIX til HND. Å ankomme på TPE og fly videre fra TSA er bare å glemme.
Ok det var rart. Jeg sjekka 2 september og da måtte man ha gjennomgående billett og kunne ikke oppholde seg på flyplassen over natta / mer enn X antall timer... Dette ble sjekket av meg selv og dobbeltsjekket av min business kontakt i Japan. Siden jeg skulle til Japan på jobb. De sa det ikke var problem å fly via TPE men at det måtte være gjennomgående. Flott om det nylig er endret da
Ja, da er det via andre flyplasser. Men å søke på TPE-HND får man ikke sikkert treff. Det har jeg selv erfart mange ganger da jeg reiser til Taipei en eller to ganger i året før korona kom.