Japan via USA

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mrt, 23. jan 2023.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, jeg ser på billetter til Tokyo. Var det slik at det er "lov" å fly via USA eller er det rouletten som avgjør om man har lov eller ei?
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Den ruta bryter nok "The most reasonable route". Så du må finne en agent som synes en slik reiserute er ok og ikke sender bestillingen til backoffice for kalkulering av skatter og avgifter. For jeg har opplevd to ganger at backoffice stopper det hele. Evt. må du ha to bestillinger.
     
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, var det jeg var redd for. Har en booking til NRT i vår, men pga ting, så ønsket madammen å flytte det 1 uke :(
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
    Når prøvde du sist? Angivelig skal det være løsnet opp siste året, på bakgrunn av stengt russisk luftrom og begrenset tilbud av direkteflyvninger mellom Europa og Asia.
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare forsøke, men vær obs som nevnt over at det kan stoppe i backoffice, selv om agenten gjør alt klart.

    Hvis du har den minste plan om å reise på opprinnelig bestilling ville jeg bestillt en ny reise, slik at du ikke risikerer miste den du allerde har.
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Den er på utgått CT, så jeg beholder den nok helt til jeg har en ny reise i boks. Det verste som skjer er at vi "må" reise litt for tidlig :)
     
    Lars J liker dette
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Star Alliance-bookinga på SAS sine sider har i allefall vist ruting via USA tidlegare på lik linje med "kortaste vei". Er eit par mnd sidan eg leita etter ruter til Tokyo, men då var det til stadighet mulig med ARN-ORD-HND med hhv SAS og ANA f.eks.
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    For to uker siden og i fjor høst. Noen er sikkert greie pga begrenset tilgjengelighet pga krigen, men så har vi sikkert noen som ikke har fått med seg at de skal være greie. Vi vet jo hvor store forskjeller det kan være mellom disse agentene.
     
    Last edited: 23. jan 2023
    trygveat liker dette
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    «The most reasonable route» er ikke noe som er implementert i søkemotor eller bookingsystem, men heller regel SAS sier agenter må forholde seg til. Men så finner man noen agenter som er snille/ferske…
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    En mulig strategi som har fungert for meg og andre pre covid kan være å booke en reise på sas.no med ønsket destinasjon og rute om ikke riktige flighter og tidspunkt. Også ringe inn og " forbedre" reisen.
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Men dere booker da en reise via USA, så selve retningen endres/forbedres ikke, stemmer det?
     
  12. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg valgte en annen løsning
    Fløy LHR-HND-CDG
    Hvor ruten far HND-CDG går over USA\Nordpolen.

    Forsøkte å få en agent til og bokke HND-ORD-LHR, men fikk pent nei.
     
    marxman and mrt like this.
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,334
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket FRA-ORD-HND, NRT-ORD-FRA i romjulen og gjorde endringer på tlf to ganger, først for å endre til SVG-FRA-ORD-HND, NRT-IAD-CPH-SVG og deretter for å endre til LH F. Ingen kommentarer på ruten (bortsett fra verten på FCT, kabinsjefen på LH F og passkontrolløren på ORD som syntes det var en solid omvei)
     
    oleredv, mrt, chrt and 2 others like this.

Del denne siden