Jetitup

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travelmate, 05. mai 2015.

  1. Travelmate

    Travelmate Guest

    Hei, er det noen som har erfaringen med denne siden/appen? Ser veldig fin ut, men å laste over alle gamle flygninger for å lage seg et fint kart og få oversikt tar jo en evighet.
    Har pr i dag alt i MyFlights, men kart og statistikk er mer spennende i Jetitup så langt jeg ser.
    Er det noen måte å få alt over derfra til Jetitup?
     
  2. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Oppdaget denne tjenesten for noen få dager siden da jeg surfet litt rundt her inne. Signet meg opp og ser det er mye artig statistikk der, har også brukt noen timer på å legge inn turer. Det er ganske mye jobb ja ;) Har forsøkt å jobbe meg bakover, men ser att jeg mangler dokumentasjon(eposter) på turer jeg har foretatt meg tidligere enn 2006/2007. Har jo et betydelig antall flyturer bak meg fra midt på 90-tallet og frem til ca 2006 også, men å dokumentere det blir vanskelig.

    Er også ny på forumet her så jeg må skrive noen poster før jeg kan legge inn signatur, men banner fra Jetitup skal komme etterhvert :)
     
    Henning, mhsalv and Fnate like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    BangkokBob liker dette
  4. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis det går an å eksportere ut en csv eller excel fil i fra MyFlights, så kan du importere den så lenge den følger denne malen.
    http://jetitup.com/Info#csv
     
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Kom til å tenke på en ting, jeg har hatt Eurobonuskort siden 98. Er det mulig å finne frem gamle reiser på det? Ligger det noe historikk så langt tilbake på "Mine sider"?
     
  6. Travelmate

    Travelmate Guest

    Greide ikke å finne noen muligheter for det på MyFlights, så jeg tror jeg nok dropper dette om det ikke kommer en løsning. Tar for lang tid å laste opp manuelt ti år med reising over alt.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært EB-medlem siden -96 og finner alle mine SAS-reiser siden jeg ble medlem på "Mine Sider". Problemet mitt er at jeg fløy mest Braathens fra -98 og i en god del år fremover og de har jeg ingen elektronisk oversikt over. Jeg har riktignok almanakker fra de årene der alle mine reiser er innskrevet, men det tar jo evigheter å taste inn alt dette manuelt. Men det er på gang og antallet reiser stiger jevnt!
     
  8. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    @Travellingalf ja jeg sjekket i sted på mine sider og fant historikk tilbake til 98, men det var en god del hull. Fløy også en del med Braathens inntil de ble oppslukt.
    Men fant igjen noen Amerikaturer og det hjelper jo på :D

    Det tar tid å plotte inn turene, har kommet til nr 100 nå.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det mangler nok noen med meg også, men da er det i alle fall greit at jeg har almanakkene mine mellom -98 og -07 så jeg kan dobbeltsjekke. Foreløpig så er det vel stort sett bare reisene mine etter -07 jeg har registrert og da er jeg på 150 turer. Men når jeg en gang har fått lagt inn alle fra -98 til -07 så blir det nok minst 100 nye per år.
     
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Er der noen som har noe info om hvor jetitup.com har tatt veien, siden har vært nede siden før helgen
     
  11. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Fremdeles nede, noen som vet hvorfor?

    Edit:

    Googlet litt, ser ut som eieren har vært i en ulykke. Siden kommer snart opp igjen :)

    https://www.facebook.com/jetitup
     
    Last edited: 25. okt 2018
    Sonictravel liker dette
  12. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Det var forhåpentligvis bra nyheter, siden datt ned ca en uke etter at jeg var ferdig med å legge inn all historisk data, og hadde selvsagt ikke rukket (dvs. vært smart nok til) å eksportere en backup av data enda :eek:
     
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har heller ikke noe backup :(
     
  14. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke når det skjedde, men siden er oppe igjen nå ;-)
     
    Sonictravel liker dette
  15. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, det var jo bra!

    Kommer meg til forsiden, men ikke gjennom innlogging, der hevder den at brukernavnet mitt er feil, fikk du til å logge på?
     
  16. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Logget på og fikk importert litt reising ja :)
     

Del denne siden