Jeg har lenge hatt et mål om å oppleve mitt syvende kontinent før jeg blir 50, altså om halvannen måned. Vi booket hoveddelen av denne jubileumsreisen for halvannet år siden (kommer tilbake til det) og la til flyreisen for temmelig nøyaktig ett år siden med det såkalte Wien-trikset. Reisen fra Sola startet i går kveld. Vi overnattet på Radisson Blu ved OSL i natt og sitter nå i Gull-stua til SAS og venter på avreise med Lufthansa til Frankfurt om litt over en time. Prøver å oppdatere her underveis.
Fin flytur til Frankfurt i LH Business i morges. Men vi hadde hele 13 timer til neste fly. Vi bestemte oss derfor for å ta turen inn til Frankfurt sentrum, en by som jeg aldri har vært i før, selv om jeg har vært på flyplassen utallige ganger. Når vi først skulle til sentrum, bestemte vi oss for å melde oss på en free walking tour, der man kun betaler hva man ønsker i tips. Det var en fin rundtur, en småkald formiddag. På turen fikk vi lært ganske mye om byens historie og arkitektur. Dro så på en tysk "ølstue" for litt typisk mat og drikke. Svineknoke og schnitzel med øl og eplevin. Alt for mye mat til at det var mulig å spise opp, men godt smakte det. Deretter har det blitt litt shopping, før vi tok toget tilbake til flyplassen. Nå har jeg akkurat funnet meg til rette i panoramaloungen. En behagelig lounge med utsikt. Her er rolig, gode stoler og lite folk. Blir her et par-tre timer for litt drikke og sikkert en dusj, før vi stikker bort til Senator-loungen. Får et par timer der også før boarding på 747-flyet som skal ta oss til Buenos Aires i natt. Det blir en lang dag...