Her har du min "oppskrift" når jeg lager reisebrev
@drsyk
Når jeg lager reisebrev starter jeg med å skrive ned notater på mobilen, så sendes disse til laptop ved anledning.
På laptop skrives det litt mer utfyllende på notater, før dette kopieres og limes inn på insideflyer tråd.
Når det er kopiert inn på tråden må teksten redigeres litt. Det må krydres med litt smilefjes på teksten (fått litt kritikk fra
@SAJblue for overdreven bruk av disse
)
Bilder tas enten med mobil eller kamera og sendes til laptop, synes det er lettere å organisere opplasting av bilder fra laptop.
Så er det bare å passe på at bildene kommer inn på riktig plass, gjerne med en linje mellom tekst til påfølgende bilde. Og en linje mellom bilder som kommer etter hverandre. Bilde størrelsen jeg bruker er på mellom 2-3mb.
Laster opp FULL IMAGE
Hvis bildestørrelsen er for stor eller for mye redigert (opplever dette noen ganger ved bruk av Lightroom) så vil ikke bilde vises på opplastningen.
Jeg lager en egen mappe med bilder som skal med i reisebrevet, skifter bildefilnavn til 1,2,3 osv. I notatene før de limes inn på IF skriver jeg som i eksemplet her:
Crispy shrimp cake på Polaris lounge SFO
Bilde 1 (sletter denne notisen når bilde er på plass)
View attachment 46468
Knallgod United Polaris Burger og Fries
Bilde 2 (sletter denne notisen når bilde er på plass)
View attachment 46469
Osv
På denne måten jeg bruker gjøres hovedarbeidet offline, å er kjapt å laste opp når man kommer til et nettverk som takler opplastning av bilder.
Håper du ble litt klokere av dette
@drsyk Vis alt...