Just another manic Monday

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 17. jan 2022.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    ...og denne mandagen skal brukes til bilkjøring (elektrisk, selvsagt) istedet for fly.

Men, til mitt InsideFlyer forsvar: neste flytur er allerede på fredag, og turen går til UK igjen :)

Ha en strålende uke, alle!

Tonjemo, Earl, EndreD and 17 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag:)

Earl, indahla, WorldPass and 13 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen som senere skal byttes ut med innenriksloungen. LHR ble byttet ut med TOS, og i dag er dagen kommet. Så blir det spennende å se hvor mye vindkast, sne og regn vi får oppleve.
    Med ønske om det beste for dagen til alle IFere!

Earl, EndreD, WorldPass and 15 others like this.
  4. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen frå det Vestlandske.

Kor YR melder om at det føles som -5 grunnet litt vind, kjentes sånn noenlund riktig ut på den korte turen ut eg hadde nettopp.

Ha ein bedre og forhåpentligvis mindre vindfylt dag videre.

Last edited: 17. jan 2022
    Earl, EndreD, WorldPass and 14 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret :)

I dag var det ekstra vondt å komme seg opp fra sengen, her må det ekstra kaffe til for å starte maskineriet.
    Kvelden i går ble brukt til endring av noen opphold for kommende vinterferie, ser ut som det blir Miami, Key West og Fort Lauderdale på ny :)

Ha en strålende mandag alle IF-ere :)

6. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK341,

en stormfull natt ligger bak oss her i Trøndelag. I går knekte det en stor bjørk rett foran huset mitt over veien. Jeg var da usikker om jeg skulle komme meg til flyplassen i det heletatt. Men here I am. Et stort takk til mannskapene som var ute for oss i natt!

Da også Værnes var stengt i går natt byttet SAS maskinen fra A320neo til A319. Det medførte at dem søkte og fant omkring 20 frivillige som fikk 125 Euro i bytte mot 2,5 timers venting. Nå sitter jeg på et fullsatt fly og gleder meg til en ny uke.

Jeg håper alle har kommet seg godt gjennom stormen og ønsker dere en god uke!

Tonjemo, Earl, EndreD and 16 others like this.
  7. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Trondheim

Her kan man si at det blåste bra i går kveld og natt, så nattesøvnen kunne vært bedre. Sjekka forholda på Værnes (selv om man er ferdig som arbeidstaker der, følger man jo litt opp i starten) og på Gevingåsen var det 80 knop i kasta. De snappene som kom fra gjengen var heller heftige, skjønner at det ble stengt.

Etter steget ut fra flybransjen, har det gått mye i opplæring og kurs i den nye jobben. Varmt og behagelig på kontoret kontra airside på Værnes.

Har 1 reise planlagt før sommeren, helg til Stavanger. Men er reisebyrå for 3 kompiser til Dallas om 1 uke, de tester C for første gang og jeg tipper de skjønner hva jeg har snakka om, og så har sjefene (kone og barn) i huset fått bestilt alt før sommeren. Heldigvis renner det inn med poeng og ikke bare ut.

Ha en fin dag folkens

8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,659
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua på OSL, frokost fristet i dag;
    76FBFE80-5E3D-49F9-BD27-D35D8BD257D5.jpeg

Turen går med LX, via ZRH, til LJU. Krøll på innsjekk igjen, burde ikke sette lærlinger der når det er for mye for dem å forholde seg til. Jeg hadde alt i orden, men måtte ha pcr test også. Ifølge reglene ikke, så jeg ville ikke vise og argumenterte med at det ikke var påkrevd. Fikk til svar at de krevde for alle som skulle via Sveits fordi de ikke forsto reglene. Fikk boardingkort til slutt, men uten HON nummer. Det hadde henne tatt bort fordi det ikke var kjent Eurobonus-format. Så reiser statusløs forløpig, henne hadde ikke rettigheter til å legge til FF på annet enn SAS.

Er vel bare oppover herfra og hjem.

PS: SK står ikke høyt i kurs for tiden. Jr skulle reise OSL-TRD-BOO i går. TRD ble stengt, og overnatting der med 06:45 avgang i dag. Været kan vel ingen fikse på siden Vidar ikke lenger melder for NrK, men oppfølgingen på TRD var svak. Jr gikk til skranken å forespurte om hva som var neste mulighet for flight og hvordan det ble med overnatting. Svaret var enkelt; det får du finne ut av selv men det blir nok mest sannsynlig å sove på en benk på flyplassen for deg fordi alt av hoteller er fullt. Greit nok, jr er 17 og har god backing så null stress men er 12åring uten reiser alene status ville jo fått samme behandling.

Tonjemo, Earl, EndreD and 18 others like this.
  9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlig av Lufthansa Group å ikke ha et bedre utvalg av skranker ved check-in OSL, med dedikert personell.

Greit at de har under 10 flyvninger daglig, men TK har bare to under normale forhold og har ordnet seg 3-4 skranker.

Opplæring må gjøres, selv i morgenrushet, men noen med erfaring bør tre inn og ordne opp ved behov.

LaDuden, Earl, NoLimit and 12 others like this.
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooooooood morgen

Ser vi mot lysere tider. Men fy som det blåser.

C= 15 idag, ny 5 pax som må få en tilsnakk. Omicrap på 90%, 10% har for lav virus antall til å kunne identifiserer undergruppen av Covid-19...

T-11 Her skal vi hverken TØMME TRALLE, eller tømme tralla, men skal en tømme på en Lounge, hvordan skrive en da å tømme tralle? Å TøMmE tRaLlA?

Ha en Covid fri tilværelse, may the force be with you 1W.

Tonjemo, Earl, EndreD and 16 others like this.
  11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God mandagsmorgen.

Beklager kraftuttrykk tidlig i uken, men våknet for tidlig av idiotiske naboer som skulle starte oppussing. Er det meldt? Nabovarslet? Spurt? Sagt ifra? Overhodet ikke, overholdes regler for tid om støy? På ingen måte. Med andre ord, uken kunne absolutt startet bedre. På toppen av det hele ser det ut som om noe av elektronikken ikke fungerer som den skal, men det får vel nesten gå på egen kappe.

Solen skinner da om ikke annet, ønsker dere andre en bedre start på arbeidet!

Tonjemo, Earl, EndreD and 14 others like this.
  12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,493
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra Oslo!

Kun en liten arbeidsuke unna neste reise, helgetur til Tromsø med jr på 11, blir stas!

Helgen brukt til å få hengt ny kunst på veggen i heimen, gir inspirasjon til både å reise og fly føler jeg ;)

26AD121C-2D8F-4FC8-A2A2-D3C80ADE663E.jpeg

Earl, rimitone, SayWhat and 15 others like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

Tok en runde rundt huset i går for å fjerne evt feste ting som kunne bli tatt av vinden. Viser seg at dokkestua hadde fått et lite knekk under Gyda, døren har visstnok blåst åpen og knekt karmen delvis ut av veggen. Var lett å fikse og regner med at alt er i godt behold i dag (har ikke giddet å gå ut enda).
    Julelysene ute ble også tatt ned, så julen er offisielt over og lysere tider blir det for hver eneste dag.
    Begynner å "halvglede" meg til helgeturen. Det virker på en måte litt surrealistisk enda at jeg skal på tur om få dager og det demper litt, merkelig nok.

Jaja, gleder blir nok større når jeg får en "du er blitt oppgradert" melding som resultat av budet. SAS Y+ er bra, men C er bedre :) F (hos noen andre enn SAS selvfølgelig) må jeg virkelig få testet en dag, men det skal bli.

Ha en flott dag!

Earl, SayWhat, EndreD and 13 others like this.
  14. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag!

Tredje dose av Pfizer slo inn skikkelig i natt - febertokter og og lite søvn. Kjente ikke noe etter først eller andre dose og skulle jo tro kroppen begynte å bli vandt til dette?

Tonjemo, Earl, SayWhat and 16 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Mye vind rundt husveggene i natt, og det gjorde at hunden romsterte "litt" rundt, og gjorde at søvn har vært litt mangelfull. (Litt trøtt nå ja)

Man, jeg har gjennomført en liten treningsøkt for å starte dagen, og for å få ryggen til å samarbeide litt bedre. Den er bedre enn den var i forrige uke, men har fortsatt litt å gå på. Kaffe er fortært, så nå går det fremover.

T-12. Gleder meg til litt varme nå ja!

Ha en fin uke, her skinner solen!

Tonjemo, Earl, SayWhat and 13 others like this.
  16. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,298
    Bonuspoeng:
    183
    God måndag frå SK338 då er ein på veg til bartebyen men utan egen bart. Det får gå som det går.
    EWR utsatt til Mars, men blir nok tur for å beholde EBD 30% på vanlige bilettar for poeng har ein god verdi.

Tonjemo, Earl, SayWhat and 12 others like this.
  17. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag fra Oslo

Her er man en tur innom bortekontoret for diverse oppgaver, som ikke er lar seg løse så lett over Teams. Og de er man straks ferdig med og etter det bærer det hjemover til hgjemmekontor igjen.

Venter forsatt på at mandag skal bli grodag, slik man har 4 dagers uke.. Men det skjer vel aldri..

Ha en bedre en !

18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Jessheim

På tide å skrive litt på IF i en pause mellom Teams møtene... Dog ikke stort å melde herfra. Største bekymringen nå er vel egentlig å holde seg Covid-19 fri fram til avreise NY om drygen 2 uker, ettersom denne omicron varianten er såpass sprelsk.

Slo meg at jeg må få bestilt hotell i Barcelona for turen dit i mars. Finner vel et eller annet kjedelig møte i gjøre det i i løpet av dagen.

Ellers er dagens oppgave self-assessment der man skal skryte av alt det fantastiske man har gjort i løpet av fjoråret, for å kunne cashe inn litt bonus. Som god(?) nordmann er ikke selvskryt det jeg er aller best på :rolleyes:

Ha en strålende en

19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde ikke denne vinden skulle ta helt av på Østlandet, men der tok jeg feil. Samboer var ute i natt kl 02 og fikk reddet bilen fra smijernsporten som hadde løsnet og sto og slo, samt reddet diverse eiendeler som trillebår og søppekasser som hadde danset seg avgårde med vinden. I dag skinner sola, og vinden har løyet.

T-4 til MIA og reisefeberen har begynt å melde seg. Ikke vært på langtur siden Thailand i februar 2020.

Ha en fin fin dag alle sammen!

Tonjemo, Earl, SayWhat and 11 others like this.
  20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Artig historie som må deles ifra en pasient.

Sønnen med familie på 4 pax, skulle reise over Atlanter havet, tok en PCR som ikke ankom i tide, på Gardermoen ble de flådd 2500 kr pr pax, og når de ankom EWR, teste de positiv, endte med isolasjons hotell og det var den ferien(smittet på flyet???) :eek::confused:

Må slutte å se på destinasjoner som tester ved ankomst...

Earl, SayWhat, EndreD and 5 others like this.

Del denne siden