Sambandsstatsnøggen er ute med ei ny kampanje, men for "nye" kundar. Er det nokon som veit om "nye kundar" er heilt nye AmEx-kundar eller er det nye Elitekundar? P.t. har eg Premium. https://www.americanexpress.com/no/betalingskort/sas-elite/?cpid=100461306
De har tidligere praktisert det som om det gjelder nye Elite kunder som oppgraderer kort fra Premium også. Fikk selv poeng på denne måten i fjor. Men vilkårene sier "gjelder bare nye kunder", så formuleringen er såpass upresis at det kan tolkes både som "kun nye amex-kunder" eller "kun nye kunder på amex elite". Selv gikk jeg tilbake fra Elite til Premium og fikk først det nedgraderte kortet i januar 2022, så det er nok litt vel optimistisk for min del å prøve på en oppgradering nå
Skal du oppgradere kortet så må du vente på egen oppgraderingskampanje, men du kan bestille nytt Elite-kort og kansellere Premium når du har fått det nye. Det har ihvertfall fungert helt fint for oss som bestilte i sommer og fikk poeng nå i månedsskiftet. På tross av at kundeservice sier at fu da ikke er ny kunde og dermed ikke får poeng.
Hvis man ikke har det travelt med å skaffe poeng og poengbonusen ellers er lik ville jeg uansett ventet på en oppgraderingskampanje. Premiumkortet vil da fungere som Elitekort så fort nytt kort dukker opp i amexappen, så man kommer fortere igang med ny opptjening til CT. I tillegg slipper man stress med nybestilling og pinkodevalg for ekstrakort om man har dette. Klart.. Hvor lenge man har igjen på CT på det gamle kortet har jo også betydning. Det er derfor jeg endte opp med å bestille nytt Elite isteden ifjor.
Er tidleg på året, men eg er allereie godt i gang med oppteninga på Premium. Skal eg ha Elite-kortet lyt eg ha det no, før tinginga av hotell for turane til Sambandsstatane og Asia.
Siden jeg har hatt Elite har jeg heller ikke fått noen mail om oppgradering, så jeg vet ikke. Noen andre som vet? Mulig det er individuelt per konto også...