Kan/Må vi hente ut bagasjen i Frankfurt?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av lMartin, 03. aug 2017.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg og fruen reiser til Vancouver i morgen og som den fly- og bonusentusiasten jeg er, har vi selvfølgelig lagt opp reiseruten slik at vi får testet litt forskjellige selskaper og flytyper på veien. Vi skal ut med AC841 fra FRA på lørdag, noe som innebærer at vi må fly ned kvelden i forveien og tar en overnatting på Hilton Frankfurt Airport.

    Så ble jeg litt usikker, kan vi/må vi hente ut bagasjen i FRA i morgen og sjekke den igjen lørdag morgen, eller overnatter den på flyplassen? Hele reisen er på én booking, men AC-segmentet har egen bookingkode uten at jeg vet om det har noen betydning.

    Noen som vet?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Kofferten får en fin penthouse-InsideFlyer-suite på FRA baggage spa (FBS). Der vil to jenter fra Ground Services sitte og fortelle nattahistorier til den sovner. På morgenen får den en liten støvtørk og blir forsiktig sendt bort til Canada sin 787-8.

    Dvs. den tagges i Norge til YVR og du slipper å tenke på den (transit under 24 timer).
     
    DanH, Adrian E, Neonex and 8 others like this.
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info @Edvard . Denne behandlingen på FBS høres jo riktig så hyggelig ut. Tror nesten at jeg heller sender kona og koffertene på hotell, så kan jeg overnatte på flyplassen i stedet :cool:
     
    DanH, Are, geddi and 9 others like this.
  4. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Sleng gjerne ut en reiserapport etter turen om du har mulighet. Endel av rapportene her inne er fra turer østover. Air Canada er det vel ikke skrevet mye om her inne.
    Skal selv til Vancouver med CT billett neste år, og leser meg opp på de forskjellige alternativene man har over dit.
    Vurderer LH biz 747-400 over og AC biz på returen.
     
    lMartin liker dette
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Siden jeg ikke har bidratt så mye de siste par månedene, hverken i forumet eller med artikler, så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på både (semi-)live reiserapport for første gang og noen anmeldelser av både flyprodukt og hoteller på veien. Vi måtte kjøpe (uforholdsmessig dyre) billetter, så vi må nøye oss med premium eco denne gangen med mindre det dukker opp en kjempedeal på oppgradering underveis.

    Inntil videre kan du ta en titt på @Herlov sin svært gode rapport fra YVR/SEA her.
     
  6. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg tykte AC leverte eit godt produkt. Testa både ny og gammal kabin på long haul. Den nye kabinen er spesielt bra, men også den gamle har relativt behagelege seter. På IFE er den nye mange hakk over. Maten var jamnt over bra.

    Men absolutt, velg ny kabin dersom du kan.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Må også legge til at selv om jeg ikke har prøvd LH Biz, så ser i alle fall AC Biz på 787 flere hakk bedre ut.
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    @bor_i_en_koffert, har du sett? ^^ Her er turen for deg :)
     
    lMartin and Travellingalf like this.
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Reiser OSL-FRA-ICN. 6:00 fra Oslo og er dermed 8:00 i Frankfurt. Reiser ikke videre før 19:00. Henter jeg ut koffertene eller blir de sendt direkte til ICN?
     
  10. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    De blir sent videre
     
    flying_all liker dette
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser OSL-FRA-ICN-BKK. Avreise 13. fra Oslo. En overnatting i FRA, så FRA-ICN kl 17. dagen etter(den 14.). Sjekke inn koffert kun til FRA, eller helt til ICN? Greit slippe å styre med stor koffert i FRA. Tenkte ut å ragge litt med Porsche på morgenen ....

    Evt «sjekke» inn på FCT på morgenen, og så ut å ragge. Hvordan fungere det med først å sjekke inn, og så gå ut igjen i den frie verden.
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan sjekke inn så langt du vil. Jeg gjorde med mine kofferter til Taiwan i påske:
    - Innsjekking 1: OSL - HND
    - Innsjekking 2: FRA - TSA (kjøpte en Rimowa-koffert på flyplassen og sendte hele veien til destinasjonen)
    - Innsjekking 3: HND - TSA (Denne er en tom bag som lå i koffert 1. Shoppet litt i Tokyo og trengte litt ekstra plass)
    - Innsjekking 4 : HND - TSA (Kofferten i innsjekking 1 ble sjekket inn på nytt. Her er det viktig å ta vare på baggasjelappen som du fikk på OSL da denne kan bli ansett som 4. kolli dersom du ikke kan bevise at denne er den samme som ble sendt fra OSL)
     
    Last edited: 19. juni 2018
    jgroneng liker dette
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Takker
     
  14. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Null stress å sjekke inn på morgenen i FCT. Vi gjorde det med fly til HND på ettermiddagen/kvelden. Sjekka inn på FCT på mårran og spiste frokost før vi tok en porsche-runde. Så kan du cruise tilbake for bad og middag med alt som hører til :cool:
     
    Travellingalf and jgroneng like this.
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan vi like, takker
     
    Markal liker dette

Del denne siden