Kansellering, CT & ombooking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Avixlo, 20. juni 2022.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er litt usikker på hvor jeg skulle ha plassert denne. Men for å forklare situasjonen

    I oktober tok en kamerat av meg som bestilte en Biz billetter til meg og ham t/r JFK via BRU med Brussels Airlines og alt dette var booket med en CT. Så spoler vi frem til idag. For bare noe. Timer siden valgte Brussels Airlines å kansellere SN2288 mellom OSL-BRU på fredag mens resten av bestillingen står.
    Vi regnet med kansellering i og med at det er streik samt at Brussels hadde endret setene våres sånn 4 ganger på 72t.

    Kameraten min ringte først SAS som ikke fant noe alternativ så ringte han Miles and More som fant noe men at vi måtte snakke med SAS for å få igjennom Lufthansa bestillingen men da han snakket med SAS igjen så klarte de ikke finne noe mens han var på telefon med dem. Så hva gjør vi nå? Jeg er EBD mens han er EBG
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Det enkleste er nok å få SAS til å booke om til en avgang med tilgjengelige bonusbilletter. F.eks. er det to ledige seter i business på ARN-EWR 25. juni.
     
    Avixlo liker dette
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,145
    Likes mottatt:
    114,664
    Bonuspoeng:
    350
    Hjelper lite å snakke med miles&more. Dere kan kun forholde dere til CT telefonen siden den er booket der.
    OSL-BRU er nok rimelig håpløst om dagen. Så prøv på å få de til å lete opp billetter til enten EWR fra OSL/ARN/CPH eller feks JFK/EWR fra annen ny i europa enn BRU:)
     
  4. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Nå fikk vi inn en ny booking på fredag. Snakket med SAS tidligere ikveld, men måtte ringe dem imorgen da han ikke kunne ta avgjørelse uten Eurobonus til stede. Men nå har Brussel Airlines booket om oss til British Airways fra BRU-JFK via LHR med henholdsvis BA427 og BA117, så kan jeg da få SAS til å booke et fly på kvelden på torsdag slik at vi får flyvningen 06:30 fra Brussel?

    Men også. Siden Brussels Airlines kansellerte et av flyene våres så kan vel noen booke oss om?
     
  5. pma

    pma Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    33
    Nå som SN har overtatt bookingen, så tror jeg ikke SAS kan hjelpe lenger. Det er jo også opererende flyselskaps ansvar å booke om iht. EC261. Hva med å kontakte SN direkte og be om å få en flight direkte fra Oslo til London fremfor Brussel-London?
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Er bare litt nysgjerrig, har dere fått nye billetter som starter på 082 eller 117?
     
  7. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens det løste seg nå har vi billetter til JFK på fredag! Jeg ringte SAS og fikk dem til å booke om. Ny billetter er nå Torsdag 23. Juni kl. 20:35 med SK815 med SAS plus Bonus og lander 21:35 så booker vi oss inn på hotell ved LHR (Hvor sas damen sa til oss at vi betaler for hotell og tar vare på kvitteringen sånn at vi får pengene igjen senere) så tar vi BA117 kl. 08:25 fra LHR så NYC here vi kommer
     
  8. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Billetten våres har alltid vært 117-
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre at problemet har løst seg. Grunnen til jeg spør er rett og slett for å finne ut om det er SN eller SK som kan hjelpe dere med OSL-LHR. Selv om SN har booket om store deler av reisen til NY, er det fortsatt SAS sin billett. Så SN kan ikke hjelpe med ombooking OSL-LHR.
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    183
    Skal dere ha med innsjekket bagasje? Jeg bare lurte litt på om de kan sjekke bagasjen helt frem til JFK eller om dere må sjekke inn på nytt på LHR. Grunnen til jeg lurer er at jeg kan komme opp i noe lignende selv.
     
  11. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Som jeg forstår det så må vi hente ut bagasjen på LHR ja. Jeg vurderer å reise uten innsjekket bagasje pga. flyplasskaos i verden
     
    Insomnia4u and TravelManBiz like this.
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener at BA har mulighet for innsjekk kvelden før. Så dette er noe du kan sjekke opp. Men ser jo at dere lander seint på kvelden så ikke sikkert det er mulig så seint, men greit å undersøke kanskje:)

    Dere flyr business med BA? Har dere fått reservert seter gratis?
     
  13. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har sete 15A og 16A så dette har vi fått fikset helt gratis:D Det er første gang jeg flyr British Airways også første gang jeg er innom LHR
     
    RoadKing and TravelManBiz like this.
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje unødvendig å nevne, men dumt hvis en skal gå glipp av noe. Husk å kreditere flighten til BA Executive Club og få Avios. I tillegg kan du få Avioser på det meste du handler på LHR.
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183
    Gøy dere er blitt flyttet til BA! Gleder meg til reisebrev :) god tur!
     
    Avixlo liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje vanskelig å få Avios på en bonusreise?
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Reisen er mest sannsynlig booket om til en betal-klasse hos BA
     
  18. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får Avios! Reisen er hentet hos BA. Jeg som tenkte jeg skulle samle hos Finnair har nå bestemt meg for BA når vi får nesten 9K Avios
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, ved ombooking til selskap utenfor Star Alliance så er det å regne som betalt billett. Fikk masse Avioser til Boston under pilotstreiken i 2019
     
  20. Finkster

    Finkster Finkster

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som har prøvd BA Business i de nye suitene?
     

Del denne siden