Første dag i Tokyo har blitt brukt i området Akihabara og Ueno. Vi bor i området og var heldig med tidlig innsjekk. Stakk innom på en øl på forrige plakat. For et merkelig opplegg, da har vi opplevd det også Fantastisk ramen sjappe for en latterlig lav sum.
Wow, i dag har vi fått sett mye og gått over 20km. Vi startet dagen i gouverment buildings oppservasjonsdekk. Her dro vi tilbake ved solnedgang. Vi var heldige og hadde fin utsikt til Mt.Fiji. Så utrolig kult at man kan se denne vulkanen/fjellet så klart
Videre gikk vi til Park Hyatt for Sofia Coppola sin klassiker, Lost in Translation. Videre ned gjennom parken og til Meiji helligdommen. Fantastisk Vi fikk også sett et bryllup
Veien videre gjennom parken og cherry blossom plassen til fuglen. Det som er litt morsomt er at ingen av oss har tidligere vært på fuglen, selv om vi har en nabo som jobber der Artig at debuten ble i Tokyo. Vi fikk sett et bryllup til i dag. Midt i verdens mest trafikkerte forgjengerovergang.
Vi har gått gatelangs i både Shibuya og Shinjuku. Fikk oss en tur både gjennom piss alley og golden gay. Mye god mat og drikke Fruen tror det er swingers fest her Er det min ungdomshelt Law fra tekken?
Nå har jeg sett dette også Synd jeg ikke får delt videoer. Den dreserte apen spiller trommer, hopper bukk og går rundt og tar med seg ting
Startet dagen på Tokyo Skytree. Dro ikke opp, siden vi hadde vært på gouverment building i går. Gikk skywalk over elven. Tok oss en drikke på veien Og møtte på denne blide menneskelige hesten
Videre gikk ferden ut fra Senso ji området Gjennom noen lokale matbutikker Fant en restaurant på Google med 4,8 i snitt med lang kø. Ventet en time på bord, men det var verdt det Grei utsikt fra køen. Vi trasket rundt i Asakusa området og Fant gaver til barna hjemme. Vurderte selv ta med meg denne hjem På kvelden dro vi tilbake til et av stedene vi spiste i går inne i piss alley.
Fantastisk ramen i Shimokitazawa til under 40 NOK. Konkurrerer med den stekte risen jeg fant i Hua Hin til ca samme pris som årets matkupp. Livet er herlig i østen
Shimokitazawa er fantastisk, eit av mine favorittområder i Tokyo. Hatt rimelige og fantastiske gode måltid der, men det kaffe laboratoriet blei litt for hipt for vår del.
Veldig flott sted. Likte også godt området Harajuku, spesielt de flotte side/bakgatene. Vår mening er at Sjinjuku og Shibuya er oppskrytt. Piss alley var kult da, samt utsiktspunktet på gouverment building.
I dag startet dagen med vandring ned til Tokyo Station. Vi kjøpte oss en perrong billett, så vi fikk tilgang til sporene der Shinkansen går. Måtte selvfølgelig gå inn og ut, samt se de kjøre fra perrongen Veldig stor og flott stasjon. Neste tur til Japan skal jeg sørge for lenger tid en 1 minutt inne på Shinkansen
Videre gikk veien til mini godzilla. Statuen var langt mindre en forventet. Videre gjennom keiserparken/palasset. Da kokte det skikkelig. Stakkars min kjære nabo som hadde ca 10 grader varmere for et par uker siden. Usikker på om vi da hadde smeltet bort i denne parken. Ikke la dere lure av skyene, solen stekte fra annen vinkel. Videre gikk ferden til Harajuku for min frues drøm. Minigris cafe Vi bestilte et privat rom og det var mindre kaos. Da fikk vi grisene for oss selv. Happy wife, happy life
Vi spiste en nydelig lunsj i Harajuku. Vandret rundt i mange timer i de flotte bakgater, samt på et par av sentrene. Her likte vi oss veldig godt. Kule butikker, ingen innpiskere, laidback stemning. God mat, drikke og is
Siste stopp for dagen ble Takk, da slapp jeg skrive det. Fant Bergen cafe Flotte gater og god stemning. Utrolig kul bydel, godt vi kom oss hit. Avsluttet dagen med en suveren ramen.
Da var tiden kommet for å ta farvel med Tokyo og Japan for denne gang. Vi har hatt en fantastisk tur og sitter igjen med masse flotte opplevelser og gode minner. Imponert over hvor høflig befolkningen er her i Japan Nå sitter vi i ANA biz loungen og venter på boarding. Her serveres ramen fra et hull i veggen. Ikke like god som de vi har spist hittil, men på Moxness nivå Vi har hatt fantastisk vær hele oppholdet. Eneste grå dagen er avreise dagen og eneste lille regnet som kom, var fra hotellet til banen. Takk for oss Tokyo, Japan. Vi ses igjen
Takk for flott reisebrev Alt for lenge siden jeg har vært i Tokyo. Det klør i bestillingsfingeren, som alltid når jeg ser ting derfra