Kjøp aksjer i Accor og få platinum-status

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Henning, 04. jan 2015.

1. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Snarvei til platinum: Kjøp 50 aksjer i Accor.

Les mer her.

Fnate liker dette
  2. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Jøsses. Den var litt kul. Sofitel har jo en del fjonge eiendommer rundt om, for eksempel. Resten av brandsene er vel derimot litt so-so.

Men med tanke på at "kostnaden" kun er renteutvikling/kursutvikling så kan man jo faktisk ende opp med å tjene på å være Platinum.

3. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nuvel!
    14200 kr for et platinum kort hos Accor er ikke noe jeg vil betale. Har prøvd å være platinum medlem hos Accor. Og det er knapt verd plastikken det er trykket på.
    De har en haug med hoteller og en 8-10 kjeder i forskjellige segmenter. Det er kun de 3 øverste kjedesegmentene du får noen fordeler. Dette utgjør vel 10% av hotellene deres totalt. På de andre hotellene behandler de deg som akkurat alle andre. Ingen ekstra fordeler eller ekstra gjenkjenning whatsoever.

Hadde noen netter på noen Sofitel hoteller. Eneste fordelen var oppgradering en klasse (ikke veldig stas når man har booket billigste rom, og de har 12 kategorier), og en gratis drink i baren. Ikke noe sånn som gratis frokost eller internett nei.

Reiser du mye, vil jeg heller anbefale at du legger din loyalitet hos en annen hotellkjede.

tommy777 and Jørgen like this.
  4. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    En liten heads up: Vet ikke hvor disse aksjene er notert og hvordan det er med oppfølging papirmessig, men enkelte ganger er det et f*!#)$"%& herk å få ført slike ting korrekt i selvangivelsen rett og slett fordi man får feil tall (hvis man får noen) fra slike selskaper. Jeg hadde noen unoterte norske en periode og det skal være stor oppside for at jeg skal gidde det igjen, det ble bare plunder og heft med riskverdier og valutakurser og sjølvmelding og skatt trukket i utlandet til delvis fradrag her hjemme osv. osv. ...

5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @Bizflyer her.. Bruk de pengene på andre :)

6. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Dæven, jeg som hadde tenkt å bli sånn aksjemillionær med platinumkort. Da kunne jeg røket cigarer og omgitt meg med vakre kvinns.

Der røk den planen.

Del denne siden