Kjøpe billetter med SAS via andre nettsider

Tråd i 'Reisedeals' startet av Bonusduk, 08. jan 2019.

  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Hva gjør folk flest?

    I mine yngre dager booket jeg gjerne med supersaver og andre lignende steder, men med en familie på slep så har alle ferier blitt booket direkte hos flyselskapenes hjemmeside.

    Hvorfor? Jo, pga «redsel» ved å kjøp single leg’s som flere aktører selger, som kan medføre ingen refusjon/bistand/ombooking hvis ene leg’et er forsinket osv.

    Er min «redsel» reell?
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal være et særs godt tilbud før jeg velger å ikke bestille hos flyselskapet.
    Men er prisen grei kan det vurderes, og da selvfølgelig med gjennomgående billetter om det er flere flygninger i bildet
     
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Min regel er kun reisebyrå om det bare er ett flyselskap involvert eller en lang layover hvis flere selskaper er involvert . Er det ett flyselskap eller Codeshare så er det sannsynligvis utstedt på ett dokument. Flyselskaper i forskjellige allianser eller kombinasjon av lavpris/nettverk får alltid varsellampene mine til å blibke. Feks kombinasjon av Sas og Ryanair.

    Er det kun en t/r reise eller enkeltbillett så bør det gå greit
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Dukker jo opp Norwegian til SXF og Easyjet videre ut i Europa om en skal ha det "billigst". Hvis du har 3 timer mellom ankomst og avgang kan en "hickup" løses med innhenting av reiserute på reiseforsikringen. Ellers ville jeg styrt langt unna. Jeg har ved et par anledninger flydd DY til LGW og så BA eller Easy videre, men har da ordnet det selv og passet på å ha 3 timer connection.
     
    TWo liker dette
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Risikosport hvor en selv er økonomisk ansvarlig dersom DY f.eks. skulle bli så forsinket at en mister forbindelsen. Billig kan fort bli dyrt, man skal være risikovillig da :eek:
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har man en god reiseforsikring , så skal vel det dekke innhenting av reisetute. Mulig det har noe å si hva årsaken til forsinkelsen er?
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Nope, men er vel muligens forskjell på grensen. For min del var det ikke for å spare penger, men var eneste mulighet å komme seg til PFO med ett stopp. Jeg ville aldri gjort det på kort connection.
     
    furlong liker dette
  8. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har noen ganger nesten gjennomført en booking på en bookingside, men det er noe som gjør at jeg trekker meg, omtrent hver gang. Den innledende prisen er ofte fin, men plutselig så er det tillegg for ditt og datt. Skal booke en tur Syd-Nan i disse dager og venter vel egentlig bare på amex kortet, men har jo selvfølgelige prøvd litt. En bookingside, husker ikke hvem skulle ha ekstra for setevalg i biz, noe som er gratis hos de flyselskapene som flyr den strekningen. Utover det var gjerne noen av prisene basert på at du betalte med noe helt annet enn det jeg vil betale med. For min del blir det da en vurdering av hva jeg sparer totalt sett, og ender det opp med kun hundrelapper blir det fort at jeg bestiller direkte hos flyselskapet
     
    RoadKing liker dette
  9. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for svar.

    Da blir det å fortsette med bookinger direkte hos Flyselskapene.
     
    Travellingalf liker dette
  10. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker bookingsidene lite selv, men mye av det de ber deg betale ekstra for er bare tull. Jeg booket C billetter med TG via reisebyrå nå hvor de skulle ha ekstra betalt for setevalg, men kunne jo bare gjøre dette gratis inne på sidene til TG i etterkant. Har man vanlig reiseforsikring er det vel ikke noen (?) av disse tilvalgene som er nødvendige. Denne gangen lå prisdiff på reisebyrå og direkte hos TG på nesten 10k per pax.

    Ellers ble jeg overrasket over hvor håpløst det var å få betalt hos mange av disse selskapene. Skrudde opp beløpsgrensa hos Amex og var klar til å nesten nå CT, men hjalp jo ikke så mye når ingen av selskapene godtar Amex. Endte opp med å måtte betale via bankoverføring, sykt nedtur med en utgift på nesten 100k og ikke mulighet for en eneste kredittfordel ... :(
     
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte Norwegian med Sembo fra BGO-ARN-ATH t/r i fjor sommer og sparte 6000 kr totalt for 5 pass. Har aldri opplevd lignende tilbud på SAS flygninger.
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde tilsvarende med Sembo til BLL fellesferien for to år siden. Sparte noen tusen t/r. Men da var prisene på sas.no sinnsyke...
     
    Skarven liker dette
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte Supersaver på min siste tur og det gikk ekstremt smertefritt, selv med masse forsinkelser, som gjorde at jeg ikke rakk videre forbindelse 2 ganger. Det var det en enveis-billett med TAP Portugal på ruten FAO-LIS-CPH.
     
  14. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Håper det er ok at jeg dytter opp denne. Men hvilke erfaringer har folk i dag, noen år etter at denne tråden ble opprettet? Er det fremdeles slik at folk foretrekker direkte bookinger?
     
  15. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje @admin flytter denne tråden til annet underforum?
     
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, booking direkte hos flyselskapet er alltid å foretrekke.
     
    MissX liker dette

Del denne siden