Kjøpe gavekort/valuta (f.eks Jeton) for grunnpoeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av turaga008, 29. juli 2023.

  1. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Jeg er ca. 10k grunnpoeng unna gull-nivå, og har til ut oktober som opptjeningsperioden.
    Jeg ser jeg kan kjøpe de resterende grunnpoengene med ekstrapoeng, men ønsker helst å spare litt der og tjene opp via kortbruk først.

    Jeg bruker SAS MC Premium. Vil det fungere å f.eks kjøpe f.eks 50k verdt i Jeton cash eller lignende gavekort/valuta for å så overføre dette tilbake til min bankkonto og deretter betale MC fakturaen med de pengene, rinse and repeat? Eller er det mot reglementet på et hvis?

    Takk på forhånd!
     
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Man får ikke poeng for cash-lignende transaksjoner (på samme måte som man ikke får poeng for Vippsing heller), men det avhenger av om stedet du betaler til greier å opplyse om de er det på korrekt måte til Mastercard. Kjøp av virtuell valuta faller i utgangspunktet under denne kategorien, spesielt om banken ser at det finnes en måte å 'cashe ut' valutaen etterpå.

    Begrepet for hva du vil gjøre heter 'manufactured spend'. Finnes en del skrevet om det, men forståelig nok er ikke kredittkortselskapene så veldig begeistret om det, så gammel informasjon er ikke nødvendigvis sant lenger.
     
  3. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar, skjønner. Da skal jeg kjøre en liten test og se om det registreres poeng ved kjøp av dette, forbehold at det ikke er en stor risiko for at jeg kan bli utesperret eller lignende.
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,703
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    50k spend gir det vel ikke i nærheten av 10k grunnpoeng?
     
  5. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Det stemmer, det var bare et eksempel, da jeg skrev «f.eks» :)
     

Del denne siden