Epilog: Med bange anelser ved ankomst OSL valgte jeg å ikke vente ved bagasjebåndet, tuslet i stedet rett bort i skranken, som kunne bekrefte at alle tre kolli hadde fått forlenget opphold i FRA. På den positive siden så slipper en å drasse med et lass bagasje på flytoget og videre
Håper trådstarter kommer med en konklusjon på om ethiopian eller turkish er det foretrukne valget på denne ruten
Hei, sorry ble fanger av hverdagen. Skal prøve å liste opp noen pros og cons ET: nytt fly, bra komfort litt trange seter, IFE så velassorterte ut, kjedelig meny på leg fra Skandinavia, men super etiopisk mat mellom ADD og SEZ. Connection i ADD funket greit, litt lite info (tavler, skjermer, skilt) men vennlige folk som hjalp og guidet på spørsmål. TK: snodig biz kabin mellom SEZ og IST, veldig harde seter, men med madrass på for seng ble de tilnærmet ok. Maten ikke noe å rope hurra for, trolig det dårligste vi har fått på fly på lenge, uavhengig sv klasse. Connection i IST mer kaotisk med lange køer og generelt veldig mye folk. Dette blir sikker bedre straks den nye flyplassen er flyttet inn i og forventede barnesykdommer luket ut. Som jeg har sagt tidligere har jeg en iboende skepsis til at slike store flytteopperasjoner går uten problemer, og liker helst at noen andre tar jobben som forsøkskanin. På flighten IST-FRA leverte TK et widebody biz konsept i Europa som jo ikke er så vanlig. Inntrykket var at CC ville så gjerne yte service, men at de rotet det til for seg ved ikke å ha noen klar plan. Så det ble litt vimsete og tilfeldig hva en fikk servert, Alt i alt ingen problemer med å fly med hverken TK eller ET igjen, men begge ligger emm et godt stykke bak de andre jeg har fløyet med foran i flyet (SAS, thai og Singapore). Skulle jeg valgt mellom de to er jeg nok tilbøyelig til å gi ET den beste scoren, dels på mat, og dels på nyere fly, og dels på følelse av mer gjenomført og vennligv service.