Vurderer MR i januar long-haul med SAS til USA. Ser på muligheten av rein bonusbillett eine vegen og poeng+pengar den andre. Ulempa her er at ein ikkje får økt pengeandelen på det leg'et når ein bruker SAS sine vanlige nettsider. Går ein over på SAS classic så vises ikkje reine bonusseter. Er det mulig å gjere denne tilpasninga på noke vis? Kan f.eks gullmailen bistå med dette? Har elendig erfaring med servicenivå og ventetid hos SAS på telefonen den siste tida.
Her må du nok stå i kø. Danmark hadde kunne løyst dette på gullmailen, men våre svenske venner er litt kjipere på dette. Så då må det løysast per telefon, om dei klarer det
Ren bonusbillett merket med gullprikk på sas sin hjemmeside, booker du der. Ønsker du revenue billett betalt med poeng kan du også gjør det på hjemmesiden ( de billettene for poeng uten gullprikk) Ønsker du å kombinere poeng og penger gjøres det på classic siden. gjorde en dummybooking nå, det funker fint det.
Aldri booket noe annet en poeng eller cash billett. Alltid forstått det slik at poeng+penger er de poeng billettene man finner som ikke har gul pris. Finnes det 2 forskjellige poeng+penger billetter, en fra sas.no og en annen fra classic?
Nei, men du kan velge mellom hel betaling på vanlig side, eller delbetaling via classic. Men begge er vel revenue billetter betalt med poeng eller poeng/cash.
Men Mulig eg er treig her, men greide du å bestille rein bonustur ein veg (gul prikk) og poeng+pengar med valgfritt pengebeløp i samme booking? Dette kan jo bookast separat, men til særdeles dyr pris..
Tidligere i kveld kom jeg inn på classic siden og kunne velge reiser derfra. Nå ser jeg at den ikke åpner. Men jeg booket jo selvsagt ikke reisen. Ring SAS, bedre det en å sitte og knote med SAS classic siden når den ikke åpner.
Du har nok rett i at det ikke er mulig å bestille en t/r med SAS Bonus en vei og ordinær billett betalt med poeng+penger den andre, da sas.no ikke lar deg delbetale med penger og classic ikke viser SAS Bonus. Jeg ville ikke hatt for store forhåpninger om at kundeservice klarer å trikse dette til, men kan være verdt et forsøk. Relativt kort ventetid ved å velge engelsk support nå på morgenkvisten.