Komfortable innenriksruter i USA? (C)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av rookietrader, 15. sept 2021.

  1. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    Driver og planlegger en tur til LAX til neste år. Litt lite returalternativer fra vestkysten til Europa da jeg har tenkt å fly hjemover, så lurer derfor på:

    Finnes det noen komfortable innenriksruter i USA med god tilgjengelighet fra LAX til andre typiske flyplasshuber? Noen metoder å søke opp ruter her bortsett fra å ringe CT-telefon? C-klasse hadde jo vært en drøm men type økonomi pluss som minimum om det går.

    Søker på United, finner kun "Saver award economy" når jeg søker f.eks LAX-ORD, LAX-EWR, LAX-IAD osv.
     
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    694
    Likes mottatt:
    1,665
    Bonuspoeng:
    93
    Når tenker du å reise?
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Et forslag i god gammel IF-ånd: Hvorfor fly hjem i østlig retning? Har du sjekket hjemreise i vestlig retning (altså via Asia)? Det kan jo være verdt en sjekk.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Det godtar neppe SAS som en retur på en tur til USA.
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo et godt poeng. Jeg så ikke at det var snakk om CT-reise før nå...
    #blind_på_øynene

    Forumet har tatt opp ITA Matrix som en søkemotor som kan fungere som et alternativ til United sine nettsider:
    - https://insideflyer.no/forums/threa...billett-priser-bookingklasser-og-regler.6039/
    - https://insideflyer.no/forums/threads/mini-guide-hvordan-finne-greie-segment-runs-med-ita.6616/

    I tillegg har jeg brukt ANA sine sider for søk som alternativ til United-sidene, men jeg finner ikke linken til de sidene i farta.
     
    rookietrader liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Generelt er det svært vanskelig å finne C award innenriks i USA.
    Jeg ville sett på muligheten til å reise via f.eks. Canada.
    LAX er ikke den enkleste destinasjonen å få i C, men f.eks. Swiss kan være en mulighet.
     
    Insomnia4u and rookietrader like this.
  7. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    April/Mai. Håper det er åpent da.
    Han jeg skal på tur med vil fly minst mulig :) Ellers godt forslag. Vil uansett prøve å holde meg innenfor 130k poeng på CT her. Veit ikke hvordan reglene blir om man flyr innom Asia... uansett neppe aktuelt her.
     
  8. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    For å svare på mitt eget spørsmål litt her:

    Har søkt en del på United. På det ene søket mitt dukket det opp LAX-IAD med Polaris både First og business. Tok ikke screenshot og glemte hva jeg faktisk søkte på. Utrolig nok kommer ikke dette opp som en option om jeg bare tar et søk fra LAX-IAD...

    Ender nok uansett opp med West coast -> Europa her.

    Får bare håpe de på telefonen finner det samme jeg finner!
     
    Kristian liker dette
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,340
    Likes mottatt:
    28,719
    Bonuspoeng:
    183
    Jet Blue «mint» class skal være bra har jeg fått vite av folk som bruker de.
     
    jgroneng liker dette
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Finner du X for LAX-IAH så kan du jo i det minste bite i deg at du ikke får fly domestic first siden det er en betraktelig kortere flytur enn feks LAX-EWR.

    Du får også et par timer mer i interkontinental biz enn du får fra østkysten, pluss at LH hadde ganske grei tilgjengelighet i F derfra pre-corona. Har du ekstra flaks så bedrer tilgjengeligheten i UA I-klasse seg før avreise og du kan ringe/maile inn en endring.
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Har du avios liggende er det grei tilgjengelighet på både Alaska og American Airlines, men rimelig håpløse poengpriser.
     

Del denne siden