Hei. Undersøker muligheten for å komme meg til hawaii i juni juli med CT. Har hørt noe før om at det ikke er lov å fly via asia etc. Er dette fortsatt riktig? Har veldig lyst å komme meg dit, og gjerne via asia om mulig. Er ikke bookingklar, må vente på at nok poeng skal komme inn de neste par månedene. Alle tips og ruter settes stor pris på!
Jeg antar du har lest disse? https://insideflyer.no/forums/threads/bonusreise-til-hawaii.2540/ https://insideflyer.no/forums/threads/bonustur-til-hawaii.8501/
Jeg har fått med meg mye, men leser litt her og der om at regler ikke er like strenge, og mye går gjennom. Spesielt interessert i om noen har fått godkjent noen fine ruter i det siste, og vil dele disse. Er så utrolig vanskelig å finne, men uansett om det er biz eller first er jeg fornøyd tenker jeg.
Det virker som at United slipper mindre seter på forhånd nå enn før. US domestic connection synes jeg har vært vanskelig å få noe annet enn eco, og nå er selv eco vanskelig tilgjengelig enkelte dager. Det er jo noen timers flygning ut dit tross alt. Mulig det går ann å fly via asia, og tilgangen er bedre derfra, men aner ikke noe om lovligheten.
Mitt forslag: Spar opp så du har 2 CT ett år. Bruk så en CT til Tokyo eller Inchen (eller begge, ta open jaw). Så tar du CT på reisen derfra til/fra Hawaii.
Ikke nå lenger visstnok. Dette er vel pga forventning om devaluering av deres bonusprogram og folk følgelig har booket så mye som mulig.
Du må bruke poeng på hver reise jamfør det du booker. Gitt at du får til F til Seoul eller Tokyo, så blir det 190000 pts for to. Får du til First fra Seoul til Hawaii (tror ikke det finnes) er det 150000, alternativt 100000 i C. Så, har du 2 CT og tar OSL - Seoul/Tokyo - OSL og Seoul/Tokyo - Hawaii - Seoul/Tokyo i First så blir det 340000 pts for 2 personer. Eller, har du 2 CT og tar OSL - Seoul/Tokyo - OSL og Seoul/Tokyo - Hawaii - Seoul/Tokyo i First så blir det 240000 pts for 2 personer. Eventuelt en kombinasjon. Det er ikke optimal utnyttelse, men det funker.
Tror jeg holder meg til 1 CT, og eventuelt får hawaii vike til et stykke ut i 2019. Oceania er vel for kaldt rundt sommertider til å få til noen strandferie. Noen andre alternative plasser med lengre flyreiser som ikke er alt for vanskelig å få til? LH F(i verste tilfelle Asiana F) er et krav, og om jeg har forstått det riktig så vil Osl-Asia i first være på 190.000?
OSL - SørØst og sentrale Asia er 190.000 ja. First er vanskelig å lande. For de fleste av oss her på forumet så er First målet, og destinasjonen underordnet (evt en bonus) når vi leter etter First. Det er derfor i stor grad underordnet hvor man kommer, med unntak av der hvor målet også inkluderer en spennende reise videre, f.eks at man reiser LH F til Asia og tar annen F videre der, gjerne Singapore First som vi kan få på bonus på enkelte intra asiatiske strekninger. Jeg vil foreslå at dersom målet er viktig for deg, slå deg til ro med Biz, i de aller fleste tilfeller er det også veldig ålreit, og mye letter å få tak i. Så kan du heller spare opp CT og poeng til å ta en dedisert tur i First, hvor det er opplevelsen som First reisende som er fokuset. Hvis du syns det å ta en flytur bare for flyturen sin skyld er tullete, selv i First, så bør du iallefall reise i Biz.
Jeg er litt sidestilt der, med kanskje 60% F viktighet og 40% destinasjons viktighet. Derfor overlever jeg nok fint en first tur, med en biz tur påfølgende år til hawaii feks.(ryktene går jo også om nye a380 til hawaii fra 2019 også) Hva vil en biz tur fra oslo til hawaii ligge på i forhold poengmessig da? Er det rundt samme pris som hawaii biz som asia f, så vil nok asia prioriteres. Off topic: ser også at det står som gullfordeler at man får 10% rabatt på bonusreiser om man er EBG(og30%for EBD). Skjønner at det ikke har noe med CT og gjøre ettersom det kun er sas bonus billetter, men vet du eller noen andre om det gjelder i kombinasjon med FlyPremium? 10% på 2x60k poeng blir jo litt om man bestiller biz til usa
Du må se på uttakstabellen til SAS, har ikke poengpris til Hawaii i hodet, men det er vel den dyreste du kan få. Hva angår rabatten, det er mange som misforstår dette til å gjelde poeng, men det er det ikke. Det er når du bestiller på Best availability. Dvs du må betale penger pluss poeng. Da får du rabatt på prisen. Kan ikke kombineres med hverken CT eller FlyPremium.
Skjønner! Ja så nå at hawaii var 210 F og 160 eller noe biz. Får se.. Frister med sol og badeferie, men spørs om det blir mer verdt det med en tur til tokyo etc.
Drar opp denne tråden igjen. Det virker nå mulig å reise til Hawaii via Asia, og mulighet for ANA F fra NRT-HNL. Da er jo plutselig Hawaii høyinteressant. Ser @Gullars allerede har sikret seg en fin tur neste sommer og jeg lurer litt på hvordan det er å reise til Hawaii med små barn (1,5-2 år) hvilke steder man i så fall bør bo og hvilke hoteller (til en fornuftig pris) som bør være aktuelle. takk for alle svar
Hawaii burde passe helt supert for små barn. Tropisk, men med amerikansk bekvemmelighet. Også veldig enkelt å kjøre bil noe som sikkert er behagelig med barn. Anbefaler gjerne Kauai og da Hanalei Bay resort, men med barn er kanskje Maui et bedre valg da Kauais største attraksjon er den fantastiske naturen. På Maui anbefaler jeg Napili eller Kaanapali området. Oahu er også en veldig fin øy, men majoriteten av hotellene ligger på Waikiki Beach som etter min mening ikke er spesielt sjarmerende, men selvfølgelig praktisk med tanke på shopping og restauranter.
Funker bra hele året, men litt variasjon mellom øyene og også sør og nordsiden av den enkelte øy. Det regner normalt mest i vinterhalvåret. Sommeren kan være både dyr og folksom, så anbefaler gjerne vår eller høst. Sensommmer kan bringe med seg tropiske stormer, men ville ikke latt være å dra på denne tiden på grunn av det. Har vært på Hawaii i august/september flere ganger og har hatt strålende vær, med unntak av et par dager med litt ruskevær siden hurricane Madeline hadde stø kurs mot Oahu