Kommer man seg til Tampere, Finland uten å utløse karantene?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TRD_Lars, 19. okt 2020.

  1. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som kjenner til en rute som kan ta meg "gult" inn i Finland for tiden? Helsinki ligger i rød sone og vil vel utløse karanteneplikt dersom jeg drar den veien? Finnes det direkteruter mellom f.eks. Tampere og Norge noe sted?
     
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har bare fløyet til Tampere via Stockholm og det hjelper ikke deg så mye. Ut i fra et finavia.fi ser det dessuten ut til at det ikke går noen fly i det hele tatt til Tampere for tiden...
     
    TRD_Lars liker dette
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Kan kun komme på en mulighet (finnes vel flere og som tilbyr dette).
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,146
    Likes mottatt:
    3,173
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker om transitt gjennom røde områder fortsatt er lovlig, men i så fall burde du kunne kjøre bil mellom gule områder (f.eks. med leiebil fra noen flyplasser i Nord-Norge). Tidligere var det slik at man kunne kjøre gjennom røde områder så lenge man benyttet seg av bil/turbus og lott være å overnatte i de røde områdene. Klart, du spurte om fly, men det er vel ikke mulig.
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Funker dessverre dårlig da Finland har stengt grensa mot Norge (og Sverige).
     
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,146
    Likes mottatt:
    3,173
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, derfor skrev jeg Nord-Norge og ikke Nord-Finland. Jeg regner med at personen som har stilt spørsmålet har lov til å reise til Finland (statsborger, jobb, studium eller noen av de andre unntakene).
     

Del denne siden