Korttest av SK907/908

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fnate, 28. des 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke et marked for smørrebrød i skandinavia...
     
    Fnate liker dette
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det ryktes at Wasa knekkebrød skal bli andre måltid på longhaul dagflighter. Har visstnok blitt utrolig populært på intraskandinavisk, så dette vil folket ha :p

    Mer seriøst... Enig med Tommy. Husker de velsmakende og mettende smørbrødene fra rundt 2008. Helt fabelaktig! Gikk brått nedover en periode etter det. Mulig fordi smørbrød ikke var så praktisk å servere med plastfolie?

    Har hatt mange fine turer i Business på longhaul med SAS. Svensk crew har alltid levert best (elsker ARN-ORD), mens danskene og jeg aldri helt fant tonen. Nordmenn er veldig variabelt. Maten til SAS på hovedmåltid har alltid vært bra synes jeg. Har imidlertid aldri klart å sove skikkelig i setene deres, noe som også delvis må tilskrives SAS' iver etter å fyre opp varmen på nattflighter. Badstu!

    Skal garantert prøve SAS når nye Business er rullet ut over hele flåten, så får vi se hva det blir til. Tilslutninger i SAS Plus utgår dog med høye kneløft. Skikkelig humørdreper - og ikke minst stressfaktor (sjekke setekartet tusen ganger før avreise for å påse at midtsetet er ledig).
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jaaa!! Dette var seriøst et trivelig pre-landing måltid. Kunne skylles ned med øl og akevitt også. Doktorens natmad var min favoritt!
     
    Fnate and tommy777 like this.
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å støte noen på dette fora. I dag koster en kg laks NOK 21 på eksport, god roast-beef rundt 10 gangeren.
    Potetsalat eller annet tilbehør kjenner jeg i dag ikke prisen på, men som @Fnate skriver er vel i underkant billig å fore skrotten med i Business Class?
    PS! Er også i kategorien av befolkningen som trives best over havet enn under; Saken er BIFF...
     
    Tazoslo liker dette
  5. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter den.. Til meg sa svensken at han blanda drinken ekstra stram til meg så jeg fikk sove godt.. Jeg sovna før vi hadde forlatt Canada.
     
    Fnate liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo være todelt da, jeg synes også at det er artig å sjenke kompiser når de er på besøk hos meg, og det er ikke fordi jeg vil at de skal sovne før midnatt (selv om enkelte kanskje har tendens til det).
    Samme med EK fra Dubai til Oslo, vi ble sjenket godt på morgenflyet, men det var nok heller fordi (spesielt en av) de ansatte synes det var artig, ikke fordi de skulle ha lite å gjøre på turen :)
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Få dager etter SAS turen bar det avgårde med British Airways. Nå er jeg jo bedre kunde hos BA enn hos SAS, så forskjellen kunne blitt forklart med det. Hadde jeg sett en Pandion eller Diamond som fikk Råkkestjerne-treatment hos SAS, så hadde jeg også konkludert med det. Men det så jeg jo ikke, og jeg synes åpeningen av flighten bare forklarer forskjellen.

    Disclaimer: For alt jeg vet kan halve flyet ha vært på ID eller F&F, men det merket jeg isåfall ingenting til. Alle ble så vidt jeg kunne se behandlet som passasjerer. Og jeg har INGENTING mot at flyansatte har perks, slik som jo nesten alle andre yrker har. Det er tross alt ikke såååå glamorøse arbeidsforhold de har, og de gjør en heavy jobb. De som irriterer seg over dette kan forsøke seg som Flight Attendant et års tid, tenker jeg.

    Før take off:
    Deles det ut champis, akkurat som hos SAS. Forskjell:
    SAS - resten av champagnen ble gitt til ID passasjerene. Andre fikk ikke tilbud (fact!)
    BA - De gikk rundt med flasken og delte ut litt påfyll til dem som ville ha. Uavhengig av status eller billettype.

    Crewet går så rundt og hever skjermene mellom setene til dem som ikke reiser sammen.

    Etter take opp:
    Kabinsjefen/Purser/CSM (eller hva han nå heter hos BA), kommer bort med iPad'en sin og ønsker meg velkommen ombord og takker for lojaliteten. Alle øver seg på navnet mitt.

    Såååååå... Kommer en bort til meg:

    - Good afternoon, Fnate. I hope you have settled in well. Can I offer to prepare your favourite drink for you?
    - Yes, thank you. And yes, can I have... (men han har allerede snudd og gått før jeg fått fortalt at jeg skal ha GT)

    - Here you are, sir. We couldn't remember if you preferred Gordons or Tanquerray, so I took the liberty of making both.

    [​IMG]

    Og sånn gikk dagen. Nå var dette et bedre crew enn gjennomsnitt. Men ikke out-of-this-world. Det er slik det funker her på en dag rett over snittet.

    De gjør det rett og slett gøy å fly, man føler at det blir verdsatt at man er en god kunde og det virker som om de har det ålreit selv også.

    Så det blir nok desverre disse folkene neste gang også.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig beskrivelse @Fnate! Skal ikke så voldsomt mye til. Bare litt yrkesstolthet og fokus på service!
     
    AndersB, Darkcho and Fnate like this.
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeeesus… ikkje bra. Rimelig ille faktisk. Sånt jeg har klaget på før, men det fører ikke noe sted hen.

    BA derimot - den servicen der med G&T er jo bare helt legendarisk. Hvis dette er rett over snittet service så vet jeg virkelig ikke hva jeg går glipp av!! Sånt synes jeg er helt konge, det koster dem lite men akk så bra følelse man sitter igjen med.
     
    Fnate and Darkcho like this.
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Gordons Gin er arbeids-brennevin?
     
    Fnate liker dette
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha.. FANTASTISK :):) lenge siden jeg har humret så godt - tror jeg må skifte til BA sporenstreks ;)
     
    Fnate liker dette

Del denne siden