Kredittkort for drivstoff fylling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av renzor, 13. des 2017.

  1. renzor

    renzor Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bruker i dag 365Direkte for å fylle drivstoff hos Esso, bruker forøvrig Banknorwegian til alt annet, (+trumf kortet når jeg handler i norgesgruppen butikker).
    Men jeg lurer på om det er noen her som har tips til opptjening av bonuspoeng som gir bedre cashback eller er på høyde mtp. bonus poeng?

    Takk

    Beklager dobbel post, min første post.
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gått for Shell Mastercard. Det er faktisk det beste kortet du kan ha for eurobonus som er gratis, da ei trumfkrone er verd 13,89 Eurobonus poeng. Dessuten vil trumfkronene erstatte behovet for Norwegian poeng. Altså trumfpoeng er mye bedre enn Norwegian poeng på grunn av fleksibiliteten du har med dem til både å bruke dem med Norwegian og SAS Eurobonus. Shell mastercard er faktisk bedre enn de de to laveste Amexkortene til SAS i det at du slipper og betale årsavgift, og det at gode CT mulighetene til disse to kortene er ganske så begrenset, gjør at jeg ikke bryr meg om dem.

    Så Shell Mastercard er ett av mine favorittkort på grunn av dette, det bør også du gå for :)
     
    Last edited: 13. des 2017
    lMartin liker dette
  3. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har selv Shell MC men bruker det ikke til drivstoff. Det er bedre å bruke et kredittkort som gir 3-4% casback + vanlig trumfkort (30 øre) enn shell MC (totalt 40 øre trumf) når man fyller hos Shell.

    Bruker 365 kun hos Esso.

    Husk YX bonuskort til fylling hos YX, kan i likhet med Trumf hos Shell kombineres med kredittkort som gir cashback.

    Husk også å registrere kredittkortet hos cirkle k extra club, gir 30 øre rabatt på pumpeprisen (i tillegg til evnt cashback, trumf eller eurobonus). Cirkle K er også den eneste som (jeg har erfart) tar AMEX.
     
  4. mobie

    mobie Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Om du har DNB MC med Eurobonus får du 3% Rabatt + 15p/100kr + 30 øre på trumf kortet hos Shell.
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det er MC-premium kortet jeg bruker for min del :) ..., men jeg ville ikke ha brukt det med mindre jeg hadde vært på premium nivå 4, da avkastningen ville vært begrenset. Det var slik jeg fikk reisen til Hongkong for 60.000 T/r på SAS Business, og beholder EBG til neste år :)

    Grunnen til at jeg liker Shell-kortet så bra som jeg gjør er det at poengene lagres på en konto separat fra EB konto, så når du når det magiske beløpet i trumfkroner, så bestiller du dette kortet og hiver alt over i en fei, og får MC-nivå 4 i to år :cool:
     
  6. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Hei - vet noen om jeg kan trekke Trumfkortet og betale med SAS MC hvis jeg fyller drivstoff på Shell? :)

    Esso godtar nemlig ikke kredittkort dersom Trumf blir registrert
     
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg gjør det hele tiden. Bruk Trumf plastikk kortet først og betal med DNB MC. Da får du enten 15/100 poeng og 3% eller 20/100 poeng og 4% hvis du har SAGA
     
    Thomas123 and Are like this.
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er bedre for EB-kontoen å fylle på Shell enn Esso?
     
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja
     
  10. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Circkel K sin Clue Extra gir 30 øre i rabatt (kontantrabatt på pumpe) til alle medlemmer uavhengig av kort. Det vil si det går fint å kombinere med alle type kort som gir rabatt på bensin.
     
  11. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk registrert amex hos cirkle k i går. Hadde aldri hørt om dette extra-programmet før, men han i kassa spurte om jeg var interessert. Så nå blir det automatisk trukket fra 30 øre per liter (50 øre i starten) når jeg betaler med amex.
     
    Skarven and KVTL like this.
  12. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Om jeg bruker trumf-kortet hos Esso får man 40 øre. Får man i tillegg 3,65% cashback og 34 øre om jeg betaler med 365direkte-kortet?
     
  13. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Nei. Esso tillater ikke dobbeldipping på drivstoff.
     
  14. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har hørt det går på enkelte Shell, må man betale i kassen eller direkte på pumpen?

    Jeg har SAGA fra DnB, Shellmastercard og Flexivisa som har rene drivstoffrabatter.
     
  15. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Det funker på pumpen på alle vanlige Shell jeg har prøvd. Ikke Shell Express. Bruker blått trumfkort etterfulgt av Saga MC.
     
    PetterX liker dette
  16. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Det er kun Shellstasjoner med bemanning som godtar DD.
     
    benjaminbr13 liker dette

Del denne siden