Kredittkort Saldo pr. 31.12

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Lurifaks, 31. des 2018.

1. Lurifaks

Lurifaks Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

Er det slik at den saldo`en man står utestående med på sine kredittkort blir lagt på ligningen for 2018?
    Mener å huske at det var slik før at da måtte man betale skatt av dette, og lønte seg og stå i Kr 0,- ved årsskiftet.
    Finner ikke noe på dette nå. Noen som kjenner mer til dette?

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,441
    Bonuspoeng:
    293
    Du betaler ikke skatt av gjeld.
    Men, utestående beløp på kredittkort ved nyttår blir gjeld, som trekkes fra eventuell formue.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det som er utestående blir stående på din likning.
    Du betaler ikke skatt av gjeld så du får ingen kostnad på dette.

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste man må tenke på at er at hvis man har mange kort med saldo så ser skattemeldingen litt stygg ut (hvis man må vise den). Det skal ikke ha noe å si, men greit å være bevist på.

5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,987
    Bonuspoeng:
    293
    Skatt som i formueskatt om du har betalt inn mer enn du har brukt. Gjelden, dvs at om du har brukt og ikke betalt inn, blir trukket fra på eventuel formueskatt

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg betalte hele saldoen på mitt Flying Blue Mastercard 28. desember (årets nest siste bankdag). Transaksjonen har bokføringsdato idag 02.01, mens datoen er rett. Jeg regner med bokføringsdato brukes som grunnlag for årsoppgaven? Har de i hele tatt lov til dette? Alle betalinger blir trukket og kreditert samme dag. Kan se selv velge når de bokfører transaksjonen?

7. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Tror det er helt normalt. Det er bokføring som kommer i regnskapet/dokumentasjonen. Mange helligdager før nyttår så tar mange dager.

8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke opplevd dette tidligere. Å betale inn ekstra på nyttårsaften (evt siste bankdag i året), fungerer med de fleste andre kort. Greit nok at kontoutskriften er treg med å oppdatere seg, men datoene blir rett til slutt.

Del denne siden