Kredittkort som er best for EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av dineros, 13. febr 2017.

  1. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, dere!

    Dette er riktignok mitt første innlegg her på forumet, men jeg skal ærlig innrømme at jeg har lurket litt rundt her en stund allerede. Jeg skriver nemlig for nettsiden dinero.no. Vi skriver om kredittkort, lån, reise, ferieøkonomi og forbruksøkonomi generelt – og derfor også om ulike bonusløsninger for reise.

    Jeg har nettopp skrevet en artikkel som tar for seg hvilke kredittkort som lar deg spare EuroBonus. Den inneholder en oversikt over hvor mange poeng man tjener med hvert enkelt kort, samt kortets respektive årsavgift.

    Artikkelen finner dere her: https://dinero.no/eurobonus-best-kredittkort/.
    (Siden dette er mitt første innlegg har jeg ikke tillatelse til å legge inn direktelenke ;)). Setter pris på om dere sjekker den ut!

    Ønsker gjerne tilbakemeldinger på teksten. Ros er kult, men all respons som kan bidra til å gjøre teksten bedre tas imot med åpne armer. :)
     
    Last edited: 15. febr 2017
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    God artikkel som ga en grei oversikt. Fant en liten feil, det manglet "*" på "SAS EuroBonus Platinum AmEx", dette er gratis for Eurobonus Diamant. Dog er de litt vanskelige på det, man må som oftest ringe og opplyse om at man er Diamant for at de skal fjerne belastningen av årsprisen. Har måttet gjøre dette nå 3 år på rad...
     
    dineros liker dette
  3. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hyggelig at du synes det, det setter jeg pris på! :)
    Takk for den, dette skal jeg legge til sporenstreks.
     
  4. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mye tjener dinero.no på at jeg søker om kort via søknadslinkene?
     
    Xflipper liker dette
  5. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Du har rett i at vi driver affiliate. Videreformidling av søknader tjener vi i noen tilfeller penger på. Det er dog litt på siden i denne sammenheng, i og med at dette ikke er en artikkel vi har skrevet for å tjene penger. :)
     
  6. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Velskrevet og informativ artikkel vil jeg si. Kanskje dette blir for detaljert for deg, men SAS Eurobonus Platinum AmEx har i juli måned både i 2015 og 2016 gitt 30 poeng pr brukte hundrelapp. De har oppgitt at det gjelder bare utenlandsk omsetning, men har fått det på all omsetning, også innenlandsk.
     
    dineros liker dette
  7. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Takk så mye for det!
    Ser for meg at dette er informasjon vi eventuelt kan skrive en egen artikkel om dersom det blir aktuelt igjen i år. Så får jeg ta en vurdering på om det også hører hjemme i artikkelen. :) Takk for tipset!
     
  8. Alexanderwa

    Alexanderwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Utrolig bra artikkel. Kommer en nyetablert bonusjeger som meg veldig til nytte. Tusen takk!
     
    Xflipper liker dette
  9. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Så gøy å høre! :) Det setter jeg stor pris på.

    Dersom noen har forslag til andre artikler vedrørende kredittkort og EuroBonus (og kredittkort for øvrig) så er det bare å komme med tips!
     
  10. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Fin og oversiktlig artikkel. Men en ting er feil. Du skriver "For kort som SAS EuroBonus AmEx-kortene Platinum og Premium må du ha minimum 600 000 kroner i årsinntekt.". Det er beviselig ikke riktig. De har IKKE en fast grense på inntekt, men ser an i hvert tilfelle.
     
    dineros liker dette
  11. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Dette er informasjon jeg har fått direkte fra DNB, som fører disse kortene.

    I tillegg til at en generell kredittvurdering legges til grunn for om søker får innvilget kortet eller ikke, tar banken som regel visse forholdsregler. Blant annet aldersgrense, krav om statsborgerskap, minimum brutto inntekt og så videre.

    Greit at man helt sikkert kan overbevise kundebehandler om å få innvilget kortet, men jeg velger å forholde meg til informasjonen jeg har fått fra DNB.
     
    Sindre, DanH, Chrisbgg and 1 other person like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,936
    Bonuspoeng:
    293
    Der er jeg helt enig med den. 600.000 er en veiledende grense som det finnes unntak fra. Kreditthistorikkk og gjeldsgrad er også noe de tar med i regnestykket.
     
    dineros liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk klar beskjed om at jeg måtte ha 600 000 i årsinntekt for Platinum, etter at klønene i DNB ikke hadde klart å lese min danske selvangivelse på riktig måte. Løste seg da jeg sendte dem en versjon med Microsoft Paint-tegnede røde ringer rundt tallene de skulle se på. Men poenget er altså at den årsinntektsgrensen forekom meg å være rigid.
     
    Are and dineros like this.
  14. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Det gjelder å være rigid, virker det som.

    Leste jo også om han på forumet her som fikk kortet etter samtale med kundebehandler, til tross for at vedkommende ikke innfridde alle kravene. Banken ønsker jo sin sikkerhet, og klarer man å overbevise om at man er en som har styr på kreditten sin burde det ikke være noe problem. :)
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    SAS MC er dessuten også gratis for EBG/EBD/EBP
     
  16. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilket kort tenker du på? SAS EuroBonus World MasterCard?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
     
  18. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Aha! Da skal jeg se til å få oppdatert det i oversikten også. Takk for info!
     
  19. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ser ut til at det kun er gratis for EuroBonus Gull- og Diamantmedlemmer, ifølge prisoversikten til kortet: http://www.saseurobonusmastercard.no/om-kortet/
     
  20. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Helt greit at du ikke ønsker å bruke riktig informasjon! Det du skriver om å "overbevise kundebehandler" gjør det enda verre. Jeg har flere eksepmler som motbeviser det du sier!

    Men jeg skal ikke plage deg mer med riktige opplysninger.
     

Del denne siden