Kredittkort som er best for EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av dineros, 13. febr 2017.

  1. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Pandion er statusen over EuroBonus Diamant, dette er ein "uoffisiell" status, og framgår difor ikkje av listene.
     
  2. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Plag meg så mye du vil, du. Ingen grunn til å bli passiv-aggressiv. Jeg ønsker så klart korrekte opplysninger, men akkurat nå har jeg mer tiltro til informasjonen jeg har fått direkte fra DNB. Tar gjerne imot eksemplene dine.

    Og hvorfor blir det jeg skriver om å overbevise kundebehandler saken verre?
     
  3. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk for oppklaringen! :) Da fikser jeg det.

    Og nå, som jeg endelig har mulighet til å legge til lenker i innleggene, kan jeg jo bare legge inn en direktelenke til saken (for future reference): https://dinero.no/eurobonus-best-kredittkort/
     
  4. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Ut fra tabellen så ser det ut som du mener at det er gratis med Saga Platinum koblet med SAS Eurobonus dersom man har Amex Platinum til 5000 pr år. Det er ikke korrekt. Man må fremdeles ut med 99,- pr mnd eller 1188,- pr år for at Mastercardet også skal trigge Eurobonus-opptjening
     
  5. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Så klart! Takk for at du påpeker det. En slags følgefeil, det der. Fikser!
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det var da også det jeg sa:
    Redigert: Oppfattet ikke at du reagerte på EBP, som andre har sagt, EBP er uoffisiell. Men de har selvsagt alle perks til de under og litt til.
     
  7. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke sant! Av nysgjerrighet, hva skal til for å få EBP?
     
  8. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Herregud, for en idioti. Selvfølgelig må han bruke informasjonen han har fått fra DnB når han skriver artikkelen.
     
    DanH and dineros like this.
  9. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Enten fly 400 t/r BGO-SVG eller bruke minst 300 000 pr år i 3 år sammenhengende.
     
    Last edited: 15. febr 2017
    Xflipper liker dette
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    400 t/r ;)
     
    Xflipper liker dette
  11. dineros

    dineros Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Altså, kun spesifikt denne ruten?
     
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, han siktar til Fredrik Nordbø som tok denne ruta t/r 400 gongar på eit halvt år, og skal ha blitt belønna med EBP.
    På generelt grunnlag skal du berre bruke veldig mykje pengar hjå SAS og partnerar for å få dette kortet. Det er inga satt grense, og antall EBP har blitt redusert. Det er difor vanskeleg å seie kva som er kravet.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    @kristtorp tenker på et stunt @SAS-EBP gjorde i fjor ved å fly 800 ganger mellom Bergen og Stavanger på 6 måneder. Men du kan se bort ifra det, det er omsetningsbasert og må opptjenes over flere år.
     
  14. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Nå skal det sies at Fredrik fikk ikke EBP bare for dette stuntet. Som han har nevnt i en annen tråd har han hatt EBD i flere år sammenhengende og brukt en god slump med penger/tid hos SAS :)
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    I sin tid het det at SAS sine til enhver tid 1000 beste kunder (mennesker, ikke firma) (i omsetning) fikk et brev fra direktøren selv med kortet. Om dette fortsatt gjelder vet jeg ikke.
     
  16. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at denne tråden opprinnelig knyttes til EuroBonus, men drister meg til å stille et relatert spørsmål. Er det andre kredittkort som kan konkurrere med Eurobonus på de fordelene som følger med?

    Nå spør jeg kanskje vanskelig, da det finnes flere titalls variabler som påvirker svaret. Vurderer å skaffe meg kredittkort, og har sett på flere alternativer. Men ønsker ikke å gjøre feil valg, og tenker det er smart å høre med folk her, uten å måtte starte et nytt trådemne..

    Denne siden er jo muligens det nærmeste man kommer eksperter på dette området.
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Hva ønsker du å oppnå ved kredittkortbruket ditt? Vanskelig å vite hva du egentlig spør om..
     
    Lars_Lierstad liker dette
  18. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skulle ha ordlagt meg tydeligere! Målet er å finne et kredittkort som lar meg spare opp bonuspoeng på flyreiser på lik linje med Eurobonus :) Ønsker å få poeng ved å bruke kortet til handel av dagligvarer og lignende. Har blant annet sett på kortet til Bank Norwegian, men vet ikke om det er det beste valget.
     
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    BankNorwegian gir deg 1% i kroner samt ekstra % når du kjøper flybilletter med Norwegian. Kjøper du SAS-billetter får du dog bare 1%. Og dette er ikke vekslingbart til Eurobonus.
    Tror de fleste her på forumet snakker varmt om det nye Eurobonus Mastercard samt Amex. Og da gjerne i kombinasjon med Trumf / Viatrumf. Søk litt på i dette forumet:
    https://insideflyer.no/forums/forums/kredittkort-leiebil-og-andre-bonusprogrammer.14/
     
    Lars_Lierstad liker dette
  20. Lars_Lierstad

    Lars_Lierstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det var en utfyllende tråd. Mye informasjon der som er nyttig. Takk for tipset.

    Vet du forresten om det finnes noen side som lar meg enkelt sammenligne fordelene med de forskjellige kortene?
     

Del denne siden