Kredittkort som er best for EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av dineros, 13. febr 2017.

  1. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig. For det er jo mulig å betale med Shell MC Trumf OG dra Trumf-kortet?
     
  2. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Det er mulig å få «dobbel Trumf» har brukt TrumfVisa kortet og fått 2% Trumf og betalt resten med ett annet kort. Men det blir mye styr å betale 100kr med TrumfVisa og resten med foreksempel AMex
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Forskjellen er vel at TrumfVisa har høyere Trumf-opptjening på NorgesGruppen sine butikker - altså har denne automatisk "opptjening for bruka av Trumf-Visa" + "opptjening ved å fysisk dra blått Trumf-kort" mens på Shell MC gjøres dette i to separate handlinger.
     
    Are liker dette
  4. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønner. Men er det noen som har prøvd dette mon tro? Har jo tidligere oppdaget at det er noen huller i systemet og at slike transaksjoner kan gå igjennom.
     
  5. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke få mer trumf hos norgesgruppenbutikkene ved å dra trumfkortet før betaling med trumfvisa. Det er overflødig. 2% blir det uansett.
    Fordelen over å dra trumfkortet og betale med shell mc er at poengene kommer fortløpende, kontra 1% nå og 1% hver 10. i mnd.
     
  6. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får faktura fra Amex, og jeg har nå akkurat fått meg Shell mastercard og Payr. Er det innafor å betale Amex-faktura med ShellM og Payr for å få dobbelt? Høres ikke helt greit ut...
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør på, det er en regning og Payr setter garantert pris på dataen fra Amex fakturaen din. Men jeg ville latt det være med det, og betalt Shell fra nettbanken.
     
  8. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Du tenker at jeg ikke betaler Shell-fakturaen med Payr også? Den tanken hadde jeg faktisk ikke. Men nei, det skal jeg ikke gjøre.

    Hva gjør Payr med dataen fra Amex-fakturaen?
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Såvidt jeg har forstått er forretningsmodellen at de skal få deg til å bytte til tjenester som passer deg bedre, og så få provisjon fra tilbyder av dette. F.eks. et kort med lavere rente.

    Men jeg tror ikke de er ordentlig i gang med dette enda.
     
    Neguah liker dette
  10. Jelde

    Jelde Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen andre som har slitt med å få godkjent kredittkortsøknaden fra Shell mastercard? Jeg har i lengre tid kranglet med dem på chat for å gjennom en manuell behandling av søknaden, men dem lar meg ikke få det. Har en god økonomi med fast inntekt og årslønn i overkant av 600k. Ingen betalingsanmerkninger, og en kredittscore som gir 3/5 - "lav risiko".

    Problemet tror jeg er at den automatiske søknadsprosessen baserer seg på ligningstallene fra 2016. Dette året var jeg på vei ut av studenttilværelsen og var derfor bare de 4 siste månedene i fast jobb. Regner med alt ordner seg til høsten når ligningstallene fra 2017 slippes, men er utålmodig og vil ha dette i orden nå. Noen tips? :)
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ligningstallene slippes til kredittopplysningsbyråene fortløpende, så med mindre du er selvstendig næringsdrivende eller har levert selvangivelsen sent kan du forsøke igjen i begynnelsen av juli.
     
  12. Jelde

    Jelde Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Gjelder dette også når man har gjort endringer på ligningen?
     
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    534
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan jo uansett ta kontakt med kundeservice, oversende siste ligning og de siste lønnsslippene og høre om de kan ta en manuell vurdering.
     
  14. Jelde

    Jelde Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Dette har jeg selvfølgelig gjort, og fått beskjed om at den automatiske vurderingen ikke kan overstyres. Dette vet jeg ikke er tilfellet da jeg har andre bekjente hvor en manuell vurdering er gjort. Tenkte derfor å høre her om det er noen som har slitt med det samme som meg :)
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere så har endringer på ligningen ikke blitt registrert før det er godkjent av Skatteetaten. Som regel i oktober/november-draget.
     
    Jelde liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har du forsøkt å ringe?
    Det har i alle fall på Amex utgjort en stor forskjell mellom telefon og mail..
     
  17. Jelde

    Jelde Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skrev feil i forrige innlegg og mente mail og ikke chat :) Jeg har forsøkt å ringe 2 eller 3 ganger, hvor jeg har kommet til ulike konsulenter. Har spurt om begrunnelse for avslaget og hva som skal til for å få en søknad godkjent. Virker som konsulentene er trent opp til å kun si "helhetlig vurdering", "ingen kommentar" eller "jeg vet ikke". På siste telefonsamtale ble jeg så oppgitt at jeg slang på røret og tenkte nå gidder jeg ikke dette mer. Dette var i februar.

    På slutten av April innså jeg at utleggene mine på jobben og den generelle omsetningen min kommer til å bli mindre i siste halvdel av året sammenlignet med den første. Derfor ønsker jeg svært gjerne nå å få skaffet meg Shell MC for å få utnyttet bonussystemet best mulig.

    Jeg fikk forresten Amex platinum og SAS premium helt problemfritt i februar. Har forstått det slik fram til nå at disse kortene er vanskeligere å få enn Shell MC? Stemmer dette?
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke nødvendigvis. Men de kan ha en annen modell hvordan de kalkulerer score og risiko. Feks så kan det være at de gir en lavere score på studenttilværelsen enn de andre.
     

Del denne siden