Er det verd å gjera ein mileage run for å få diamantkort? I mitt syn er det for få fordelar ift. gullkort til å kunna rettferdiggjera det.
Per nå synes ikke jeg personlig at det er verdt det, men SAS har jo varslet endringer for Diamant-statusen (blant annet gratis ikke-alkoholholdig drikke uavhengig av klasse) og noen andre ting, så dette kan jo kanskje endre seg i løpet av den perioden du er innhaver av kortet ... Når det gjelder Star Alliance, så vil det ikke være forskjell på Diamant og Gull.
Enig med Herlov, men siden det kun er snakk om kun 5 fligther som du mangler, ville jeg nok tatt meg en 5 flights tur
Ja, Herlov har jo rett i at det er svært få fordelar å hausta med diamantkort pr. i dag. Men det kan jo endra seg. Elles kjennar eg sjølvsagt på konkurransegenet mitt at eg har lyst til å nå neste nivå, sjølv om det ikkje har så mange fordelar
Den største fordelen er at du får soft landing, slik at du ikke faller lenger ned enn EBG hvis du reiser mindre i neste periode. Hvis du uansett klarer EBG er det verdt lite, men hadde kanskje gjort det likevel når det bare er 5 flighter.
Tror jeg også hadde vurdert å ta noen ekstra turer. Bør jo kunne gå an å finne noen billige billetter. Innenriks i DK kan jo være billig f.eks. Nå er det vel ingen som har fått bekreftet dette enda??
BusinessClass redaksjonen har fått bekreftet fra SAS at det er gjeldende. Har også fått samme svar da jeg spurte diamantmailen. http://www.businessclass.no/nok-en-...s-diomondmedlemmer-far-soft-landing-til-gull/
Hadde det vært meg hadde jeg gått for det, ta en langweekend med et par byer du ellers ikke ville besøkt
Jeg hadde nok også gjort det. Har ved enkelte tilfeller tatt en ekstra mellomlanding i løpet av året for å sikre at jeg oppnår EBD, om ikke annet så kona kan få gull og vi kan ta med begge ungene i lounger når vi reiser..
Jeg hadde også gjort det. Både pga soft landing til gull og for å kunne gi vekk ett gullkort til madamen. Og hvem vet - det kan jo hende at det kommer flere fordeler også...
Det gjelder kun SAS lounger. Det kan være andre godtar det også, men ikke alle. Bl.a. Lufthansa er strenge på dette.