Kundeservice EB Gull - en illusjon?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av PederKirkerud, 09. mars 2020.

  1. PederKirkerud

    PederKirkerud Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hallo fine folk,

    Jeg har behov for å lufte en stadig økende grad av misnøye med SAS’ kundeservice, og er veldig interessert i å høre om andre har lignende erfaringer - eller om jeg enten er urimelig eller bare har vært uheldig.

    Har ila. de siste tre årene hatt behov for å fly mye ifm. jobb, særlig innenlands. Valgte tidlig å være lojal overfor SAS fordi jeg har hatt gode erfaringer med dem tidligere som privatkunde.
    Dette har resultert i at jeg per nå har hatt gullstatus i to perioder, og pga. økende utenlandsaktivitet ser ut til å ende på diamant innen høsten kommer i år.

    Min misnøye dreier seg utelukkende om det jeg opplever når jeg har hatt behov for å snakke med personer som jobber med kundeservice i SAS. Alt av crew på bakken, lounger og i luften er jeg strålende fornøyd med.

    Når det gjelder kommunikasjon på telefon, så opplever jeg at de som jeg treffer der gjennomgående er lite løsningsorienterte og rett og slett virker sure.
    Hjelper lite at man kan ringe «gullservice» og komme gjennom raskt når man kun får snakke med noen som tilsynelatende helst bare vil legge på.

    Når det gjelder e-post, så kan jeg rett og slett ikke skjønne hva som er poeng med en egen e-postadresse for gullkunder, når svar på forespørsler kan ta opptil flere dager.

    Jeg forventer ikke VIP-behandling, men hele poenget med et lojalitetsprogram skal jo være å gjøre hele kundeopplevelsen litt smidigere i bytte mot at man velger å bruke SAS lojalt.
    Ved å konsekvent velge SAS og * så velger man også å bruke litt ekstra penger, i bytte mot smidighet.

    I øyeblikket føler jeg at jeg ikke kommer særlig godt ut av denne «dealen» mht. kundeservice.
    Hva tenker dere andre om dette?
     
    Insomnia4u, McBuljo, Eddie47 and 4 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    10,401
    Likes mottatt:
    17,348
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner meg dessverre igjen. Men vil nevne at jeg ofte har hatt positive opplevelser på chat. Dog har de i liten anledning til å faktisk gjøre noe, det begrenser seg vel til sete allokering. Utover det fint lite.
     
    Eddie47 and PederKirkerud like this.
  3. PederKirkerud

    PederKirkerud Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, har ikke vært utelukkende negativt. Under streiken i fjor fikk jeg utrolig god hjelp til rask ombooking slik at jeg kom meg både til og fra med noen små omveier.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  4. haifinn

    haifinn Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Har bare dårlig erfaring med "gulltelefon". Har kun møtt sure svensker, som er uvillige til å sette seg inn i mine problemer, og lite løsningsorienterte. Virker som kunden er bare til plage og mas..

    Tyvärr ..Tyvärr..
     
    Bolle, Eddie47, turbotobben and 2 others like this.
  5. PederKirkerud

    PederKirkerud Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Nøyaktig samme følelsen jeg sitter med etter mine samtaler med kundeservice på telefon.
    Til og med ved tre forskjellige anledninger hvor tema for samtalen har vært diverse endringer som må regnes for å være «up-selling» får man følelsen av å være til bry.

    Jeg aner ikke hvordan SAS behandler de ansatte som jobber med kundeservice på telefon, men det blir stadig mer klart for meg at det er noe som ikke helt stemmer der inne.
     
    Eddie47 and haifinn like this.
  6. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Min erfaring er både og. Jeg har møtt flere på epost som overhodet ikke er innstilt på å hjelpe eller forstå situasjonen, og så har jeg møtt noen som prøver og ei som gjorde en ekstra innsats for at jeg skulle få til det jeg ønsket.

    Fellesnevneren for de dårligste opplevelsene er: Norsk/svensk gullservice
    Fellesnevneren for de beste opplevelsene er: Dansk gullservice
     
    Eddie47, chrt, Sonictravel and 2 others like this.
  7. Laffen

    Laffen Globetrotter

    Innlegg:
    1,093
    Likes mottatt:
    2,200
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har for det meste god erfaring med kundeservice, og de gangene kundeservice agenten ikke hjelper, så prøver jeg bare på nytt med å ringe igjen noen timer senere og møter en annen kundeservice agent som fikser problemet. Men føkker de opp kundeservicen så vil jeg bli mer illojal og det er ikke det SAS ønsker antar jeg, for priority pass er også ei fin løsning om det trengs... ;)
     
    OyvindN liker dette
  8. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har hatt hatt gullkort i ett år. Har stort sett tatt kontakt på mail. Hver gang (ca. fem ganger) får jeg konstruktive svar innen et døgn
     
    Origo liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt InsideFlyer Skribent

    Innlegg:
    2,723
    Likes mottatt:
    5,983
    Bonuspoeng:
    183
    EBD her, og telefon er verkeleg lotto. Sist gong var det SAS IT som var notorisk ustabilt, og eg ringte inn for å endre seteplassering i SAS Biz slik at familien kunne sitte saman. Mne han påsto hardnakka at dette ikkje gjekk. Idiot. Har rapportert dette uten at eg trur det hjelper.

    Diamanteposten er derimot heilt gull!
     
  10. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Telefonsupporten er helt forferdelig. Har prøvd den et par ganger for helt enkle ting, men det er som å snakke til veggen. Den danske gullmailen derimot fikser som regel det meste innen rimelighetens grenser.
     
  11. mmd

    mmd Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Har ikke vært EBG så veldig lenge og har ikke mye erfaring med kundeservice. Men i helga ble det nye rot med kanselleringer osv, videre flight tok av i samme øyeblikk som jeg landet, ingen viderebooking. Køa på kundesenteret på OSL var lang som et vondt år. Ingen prioritering av statuskunder, jeg mistet neste mulige flight i køa. Bagasjen min ble feilsendt to ganger, bare kaos. Jeg prøvde underveis både e-post og telefon, ikke noe svar overhodet. Ikke imponert.
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,737
    Likes mottatt:
    3,542
    Bonuspoeng:
    113
    Hva kan man forvente? Når man kan få gull uten å nærme seg en flyplass så må det vel snart være så mange som skal ha prioritet at det bare blir nedprioritert...
     
    dahlmath, Arvid2063, jvsandem and 2 others like this.
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger InsideFlyer Skribent

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    2,055
    Bonuspoeng:
    113
    +1. Har nøyaktig samme opplevelse.

    Telefon er ekstremt varierende. Liker engelsktalende kundeservice på kveld/natt langt bedre enn skandinavisk på dagtid. Chat er konsekvent forferdelig. Dansk diamantmail er konsekvent glimrende.
     
    Eddie47 liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    11,986
    Likes mottatt:
    15,918
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det jeg skulle si.
    De som jobber der er stort sett meget løsningsorienterte og fikser det meste uten noe problem.
    Min strategi er så langt det lar seg gjøre å vente til de nordiske agentene går hjem for å ringe de i Tallinn istedenfor, mye bedre :)
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    4,117
    Likes mottatt:
    18,265
    Bonuspoeng:
    183
    Dette innlegget kunne eg ha posta i SAS skrytetråd, men sidan det er snakk om kundesørvis for EBG er denne tråden like relevant.

    Problemet oppstod då ein tur frå Trøndelag til Aust-Finnmark i august fekk ei ruteendring som medførte ei mellomlanding i KKN på –65 minutt (landing 2000 og vidare 1855 [!]).

    Sjølvsagt var det ikkje mogleg å endre reisa via Internett, der kom det feilmelding, det same i appen. I eit årvaken sekund kom eg på at e-post er ei greie.

    Problemet vart oversendt EBG-postkassa (DK) med forslag til alternativ rute. To og ein halv time seinare var ønska rute på plass i lag med nokre hyggjelege ord frå sjølvaste Vibeke.

    Den dama må aldri bli forbetra bort!
     
  16. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    10,401
    Likes mottatt:
    17,348
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor får jeg aldri Vibeke? o_O
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    6,963
    Likes mottatt:
    29,950
    Bonuspoeng:
    293
    Som diamant kan du skrive til diamamtmailen i Danmark
    Att: Vibeke ...
    Så går den til henne og hun svarer
     
    Xflipper liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    10,401
    Likes mottatt:
    17,348
    Bonuspoeng:
    293
    Seriøst?! Skal huske det neste gang :)
     
    Eddie47 liker dette
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Vibeke hos den danske gull/diamantservicen er gull verdt, det var hun som ordnet alt for meg. Hun yter faktisk litt mer service enn jeg forventer av og til, og jeg bruker KUN den danske gullservicen etter å ha støtt på henne.
     
    trygveat liker dette
  20. EndreD

    EndreD Senior Medlem

    Innlegg:
    924
    Likes mottatt:
    2,798
    Bonuspoeng:
    93
    Du trenger ikke skrive Att: Vibeke. Har ennå til gode å få svar fra noen andre enn Vibeke de gangene jeg har sendt mail til den danske diamantmailen. Og jeg har skrevet ofte :)
     
    Norwegian_Traveller and Kristian like this.

Del denne siden