SAS Skrytetråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 28. febr 2020.

Tags:
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er veldig flinke til å klage på SAS generelt og SAS IT spesielt. Vi har jo f.eks en egen tråd for å henge ut SAS IT.

    Rett skal være rett tenker jeg, og lanserer med brask og bram SAS skrytetråd. Her skriver vi når vi har opplevd noe fra SAS IT eller SAS generelt som vi syns er bra og fortjener oppmerksomhet.
     
    Silferlood, Avixlo, Gribb and 15 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestilte en EB billett i dag, og dette har jeg ikke lagt merke til, men SAS presenterer nå den rabatterte prisen når du bruker voucher. Meget bra :)
    upload_2020-2-28_8-21-34.png
     
    Gribb, cooolcatz, S2nes and 9 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Om skal skryte av SAS, er jeg meget glad i P+P som EBD, ved å fly til HKG for 300k EB+skatter og avgifter, får jeg 100k EB tilbake(family pool 4pax). Videre opptjener vi 1/4 av 100K eb på status poeng:) (2voksen+2barn)
     
    Gribb, RoadKing, Maggie and 4 others like this.
  4. staalep

    staalep Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    28
    Er kanskje litt på siden, men det som er flott med SAS er at det er skandinavisk (=nothing?). Jeg husker så godt en gang jeg hadde vært og rotet rundt i USA, Puerto Rico og Dominikanske Republikk i to-tre uker. I beste fall møtte jeg et falskt smil på alle fly, hotell og taxier. Jeg levde på amerikansk og meksikansk "helsekost", og ble jevnlig forsøkt svindlet. Noen steder klarte ikke taxisjåføren å kommunisere på engelsk en gang.

    Når man da boarder SK910 EWR-CPH, blir møtt med et genuint smil og et "Heisann du", får norsk mat og en sprudlende flyvertinne som spøker med en humor jeg forstår. Da kommer det gode humøret frem igjen. Det var faktisk så bra at jeg sendte en takkemail til SAS og ba dem om å gi ros til en spesifikk flyvertinne.
     
    Woodswing, EgilSk, Avixlo and 22 others like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra at noen gjør slikt også!
    Kan se for meg at det gir en kjempemotivasjon for vedkommende om dette kommer tilbake til dem.

    Har tenkt på det et par ganger, men kun en gang det faktisk ble gjort..
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel ganske typisk nordmenn, vi er veldig flinke til å sutre og klage når noe er galt, og veldig dårlige på å gi fortjent ros når det hadde vært på sin plass. Gi en hyggelig kommentar til crewet når man går av flyet for eksempel, det er noe jeg vet at de setter pris på.

    Hvor mange er det som sender mail tilbake til Vibeke og takker for hjelpen når hun har løst våre uløselige problemer? Jeg gjør det konsekvent, men gjør alle det?
     
    EgilSk, Avixlo, Gribb and 5 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig, men til å være en rutinert brev skriver, avslutter jeg alltid med, tusen takk på forhånd.:)

    Det var ikke ventet av professoren...Antok du var en gi klem/kos/klapp/kyss kar :rolleyes:
     
  8. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Til en viss grad enig. Jeg er flink til å takke for god service, men å sende en epost til kundeservice utelukkende for å takke er en uting synes jeg. Da får du for lite mail selv til å skjønne hvor mye kapasitet sånn "tullemail" krever av et apparat. I mine virksomheter er kundeservice og behandling av epost vitalt, og vi kunne nok halvert mengden epost og tid på håndtering hvis folk ikke hadde sent epost som ikke har et formål. Hyggelig med fornøyde kunder, men de fleste virksomheter har andre egnede kanaler for ros...
     
    Arvid1410, paramberg and trygveat like this.
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, alltid :)
     
    ArthurDent liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sender ikke klager når jeg har tenkt til det heller, så tenker at det er en intern selvsensur som går begge veier :)

    Forøvrig siker jeg alltdi hadet bra med et smil når jeg forlater flyet.

    Jeg sier heller alltid takk på forhånd for å unngå å skape ekstra "støy" i systemet, ref hva @SemiFrequent sier.

    haha.. bare fordi jeg ser ut som en stor bamse betyr det ikke at jeg lar hvem som helst tafse på meg :p
    (Eller omvendt)
     
    Woodswing, drsyk, Gribb and 4 others like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet at dette var i riktig gamle dager:
    I 1985 var jeg på jobb for NORAD i Tanzania og da vi etter noen uker kom oss på flyplassen og inn på SAS flyet til CPH og ble møtt av to smilende og blide Oslo gutter, var det nesten som å være "hjemme".
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjorde det ...og sa noe sånt som:
    Du er er jo mer servicemindet enn mine venner har fortalt meg!
    Hun takket og bukket: De var da så lidt!
     
    ArthurDent liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner meg igjen. Pendlet i mange år til California, det var alltid noe eget å komme ombord i SAS maskinen i SEA eller ORD. Den gangen var det papiraviser, kjært syn etter et par uker i utlendighet.
     
    Kristian liker dette
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde de ikke papiraviser over there?
     
    drsyk, CrotchRocket, Are and 2 others like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, men ikke Aftenposten, og en sjelden gang dagbla og DN :)
     
  16. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-EWR forrige helg. Hadde lagt opp koffert med EBG tag synlig og cc la merke til det og ønsket meg velkommen tilbake. So far so good. Lang historie kort. «Vår» mannn var innom en rekke ganger og spurte om det var noe vi ville ha. «Sikker på at en flaske er nok? Her er en til...osv osv» Poden fikk alt han ønsket av snop og drikke hele turen. Glimt i øyet og topp service! 20 min før landing går jeg bak for å finne fyren for å takke ham og si at han ganske enkelt er grunnen til at jeg flyr SAS!

    Returen.....not quite the same, men den historien hører ikke hjemme her.
     
    Woodswing, Kalsnes, markus and 9 others like this.
  17. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg satt en gang på forsinkede flyet fra GDN med kun 7 andre pax med besetninger på 4 og da jeg fulgte med sikkerhetsintruksjon før take off. Da jeg kunne ikke reservere sete på forhånd og kun fikk valgt på 29A i b738, da spurte jeg pent etter take off om å få sitte lengre fremme, selv om jeg har bestilt pizza og fikk sjokolade-bar tillegg gratis. De svarte, ja vær så god.

    Da jeg landet på OSL og mistet siste t-banen fra Oslo s. Jeg tok taxi fra Oslo city til Nydalen, selv om buss 37 går hver halv time. Så sendte jeg forespørsel om å få refusjon på taxi-regning på 385 kr.

    En uke senere, like etter at jeg gikk fra eksamenslokalet, fikk jeg bekreftelse på at de dekker ulempe med å miste siste t-banen med årsak av deres forsinkede flyet. Så fikk jeg voucher på 770kr. Til tross jeg betalte billett for 508 kr.

    Kudos til SAS! :cool:
     
    markus, Eddie47, Sonictravel and 3 others like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syns SAS får alt for mye kritikk ifra oss og andre nordmenn. Hvis vi setter oss ned og ser på hva de gir oss medlemmer så burde vi strengt tatt være godt fornøyde. Vi har bedre tilgjengelighet på SQ F enn det de andre bonus programmene. Vi bader i eurobonus poeng takket være at eurobonus har så vanvittig mange partnere og ærlig talt så er det aller meste mulig å booke for oss om vi bare planlegger litt og ikke skal bestille sekundet før avreise.

    Hvis vi ser på hva SAS prøver på så for meg så virker de innovative og prøver ihvertfall å komme opp med nye produkter og nye tilbud til oss reisende, men i kjent norsk stil så hater folk endringer og liker det som det var før. Vi burde heller sette pris på at vi faktisk har ett selskap som prøver å fornye seg enn at vi hadde hatt ett selskap som hadde kjørt samme gamle stil og aldri noe nytt på 30 år.

    Hva angår websidene og appen til de så har jeg ikke hatt så veldig mye problemer med de selv, men jeg kan bare tenke meg at det er helt sikkert ikke noe bedre hos feks united.

    Vi burde være mer fornøyde enn å pirke på hver og en ting som er feil :D
     
  20. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43

    Word

    Særlig alle mulighetene for poengopptjening er veldig bra! Alltid litt skuff når vilkår innstrammes, men at en og annen tjeneste/tilbud «forbedres bort» er ikke rart i dagens klima. Er ikke lett å drive flyselskap for tiden. Håper de tjener masse penger på Eurobonus...
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden