Dette er Østen .. travle handlegater masse ulike etniske grupper i en stor smeltedigel. Herlig blanding av gammelt og nytt .. Byen sies å være den beste i Gatemat og den store gatematrunden er bestilt via ViaTrumf og Viatour og gir dermed Trumfpoeng i tillegg til opplelsen .. Godt det er helg
God morgon frå söta brors hovudstad! Det dukka plutseleg opp ein helgetur midt i ein litt hektisk kvardag. No skal eg berre vera turist i to dagar og ikkje ofra alt anna så veldig mange tankar, er planen Då eg landa på Arlanda i går ramla det inn ein slump bonuspoeng og eg rekvalifiserte til gullkort for tiande året på rad, så no er gullet i boks for evig og alltid: Ha ein fin dag, gode medforumistar!
God (kriminelt sen) dag fra Da Nang. Det straffer seg å rangle ute til langt på natt. Satser på at det kalde vannet i poolen hjelper.
God morgen fra VIE. Dagens utsikt. Skal snart bort og kjøre en sånn: Turen går til Bratislava med Flixbus, som gir poeng på Viatrumf. Helt ok tur ned i går. Fikk ledig midtsete på første flight til FRA. Ha en fin en!
God arbeidsdag frå Naustedalen. Overskya i dag, so då blir det ikkje å nye sola ute. Litt jobb no nokre timar før det vert lunch hos broderen og innkjøp av bursdagsgåve til ein som snart blir 4.
God morgen fra Arendal. I går ringte alarmen kl. 5 for å rekke kjøreturen ned for en litt utvider arbeidsdag skulle starte. I dag var det null alarm, våknet av meg selv litt før 7. Løpetur er unnagjort, nå trekker presskannen og det er straks frokost med hjemmelagd brød. Deilig luksus. Dagen bringer hjulskift, familiebesøk og noen ærender, og noen timers arbeid. Ha en solid en!
God morgen fra Oslo Vest. Dagens plan er å sjekke ut om baksten på Fåbro gård, er så god som hypen vil ha den til. Frokosten og kaffen står klar. Ha en fin lørdag
10000 skritt før lunsj, da har jeg fortjent en slik en. Litt usikker på hvorfor det står 12% på den, for det er ikke mer enn 4,7%.
Nei, det er vørterstyrken før gjæring. Måles vanligvis i grader Plato eller Balling, men det tilsvarer omtrent % oppløst materie (primært sukker) i vørteren. Vanlig måte å angi styrken på øl i f.eks. Tsjekkia, Ungarn og Slovakia.
God kveld fra SK929 til Atlanta. Blir 24 timers tur og hjem igjen imorgen. Booket igår med Plus bort og Bis hjem noen tips til mat/god øl?